אופניים חשמליים-המדריך המלא להורים ולילדים

אופניים חשמליים–המדריך המלא לפני קניה: משקל, תקציב, נוחות, שמירה על איכות הסביבה, אופי הנסיעה, מחירים, גילאים ומידע נוסף

התחבורה הירוקה בכלל ואופניים חשמליים בפרט הפכו בשנים האחרונות לפופולאריים במיוחד. נוחות נסיעה טובה וביצועים מרשימים בנסיעה עירונית, כל זאת לצד השמירה על איכות הסביבה, מציבים את האופניים החשמליים ככלי תחבורה מועדף ופופולארי בעולם כולו בקרב צעירים ומבוגרים כאחד.
 
עם הפופולאריות ההולכת וגוברת של האופניים החשמליים קמו עוד ועוד חברות ונכנסו אל שוק האופניים החשמליים ובכך נוצרה לא רק תחרותיות ומחירים אטרקטיביים במיוחד, אם כי שורה ארוכה של דגמי אופניים חשמליים שונים המציעים פתרון איכותי לצרכיו של כל רוכב.
 
ההיצע הרב בשוק האופניים החשמליים עשוי לבלבל ולהקשות על ההחלטה באשר לאיזה דגם של אופניים יתאים ביותר לצרכינו, כיצד נבחר את האופניים החשמליים, ומהם האלמנטים החשובים עליהם יש לתת דגש. ריכזנו מספר עקרונות מנחים היכולים להיות לעזר בבואנו לבחור את האופניים החשמליים הבאים שלנו.
 
יעד ואופי הנסיעות ברכיבה על אופניים חשמליים
יעדי הנסיעה בהם אנו עתידים לנהוג הינם קריטריון חשוב בבחירת דגם האופניים החשמליים. דגמים מסוימים מציעים שילדה חזקה, בולמי זעזועים מתקדמים, בלמי דיסק חזקים וכן מנוע חשמלי חזק המותאמים כולם לנסיעה הררית לטיולים בשטח. לעומתם, לנסיעה עירונית מוצעים דגמים אחרים בעלי בלמים חזקים, מנוע ותיבת הילוכים המתאימים לנסיעה מהירה יותר וכן עיצוב חדשני וצעיר המשתלב בנוף העירוני.
 
ללקוחות המרבים להשתמש באופניים החשמליים הן בתוך עיר מגוריהם והן בטיולים אל מחוץ לעיר יוכלו ליהנות מאופניים חשמליים מתקפלים – אופניים חשמליים מתקדמים, הכוללים מפרק במרכזן המאפשר קיפול של האופניים לצורך איחסון האופניים בתא המטען של המכונית או לשימוש נוח בתחבורה הציבורית בישראל (על פי הנחיות הגורמים המתאימים).
 
הסוללה והמנוע החשמלי באופניים חשמליים
אופניים חשמליים מצוידים הן בסוללה והן במנוע חשמלי המפיקים את הכוח החשמלי העוזר לרוכב בפעולת הדיווש ומפחית משמעותית את המאמץ מצידו. דגמי אופניים מגיעים עם סוללות ומנועים חשמליים בגדלים שונים המציעים מהירות נסיעה וכן זמני נסיעה משתנים. כמובן שמנוע וסוללה גדולים יותר יתורגמו גם למחיר גבוה יותר אך לא באופן משמעותי. כאן מומלץ לבחור במנוע המתאים ביותר לצרכים האישיים של כל לקוח, שכן לקוחות אחדים יסתפקו במנוע וסוללה המאפשרים נסיעה של כ-20-30 ק"מ ואילו לקוחות אחרים יזדקקו לסוללות המאפשרות נסיעה ארוכה יותר עד לכדי40-50 ק"מ. יש לזכור כי הדרישות על פי תקנות התעבורה הם כי ההספק המרבי של המנוע לא יעלה על250 ואט. 
 
אחריות ותקציב שהקצבתם עבור אופניים חשמליים
אופניים חשמליים מעולים אינם חייבים לעלות הרבה מאוד כסף. דגמי אופניים רבים מוצעים בשוק במחירים משתנים ולעיתים ניתן למצוא וליהנות מאופניים חשמליים במחיר נמוך לצד ביצועים מרשימים ונוחות מקסימלית אשר תספק את צרכיכם האישיים. כמובן שגם לאחריות הניתנת על האופניים חשוב לתת דגש ולרכוש דגם אופניים המציע את האחריות הארוכה והמקיפה ביותר. איכות הנסיעה אותה מציעים האופניים החשמליים כיום הינה גבוהה וכן לצד הביצועים והשמירה על איכות הסביבה כל מה שנותר לכם הוא לשבת, להתחיל בנסיעה ופשוט ליהנות מחוויה שעוד לא הכרתם.

שטיין טיולי אופניים חשמליים, השכרת אופניים, טיולי אופניים עם הילדים בצפון

אפשר גם עם הילדים – שטיין טיולי אופניים חשמליים. צילום: אסף רונן.
 
 
משקל האופניים החשמליים
משקל האופניים החשמליים משחק תפקיד מכריע בשיקולי הבחירה. חשבו על סדר היום שלכם, לדוגמה, במידה והייתם רוצים להעלות את האופניים למשרד או שאתם רוצים לשלב בדרך לעבודה גם נסיעה בתחבורה ציבורית–אתם צריכים לקחת ברצינות את נושא משקל האופניים החשמליים.
 
משקל הרוכב ובחירת אופניים מתאימות
ככל שאתם כבדים יותר, מומלץ לבחור ולהשקיע באופניים חשמליים בעלי שילדה מתאימה, מנוע וסוללה חזקים יותר (כמובן בהתאם לחוק). 
 
היכן האופניים החשמליים חונים
היכן אתם מתכוונים להחנות את האופניים? האם זה בחצר או בקומה עליונה? האם ניתן להשאיר את האופניים בחוץ או שישנו חשש לגניבתם? האם המקום מוגן מפני גשם היכול להזיק למערכת החשמלית או שאתם מתכוונים לקושרם לגדר שבחוץ?.

 
מאיזה גיל מותר לנסוע באופניים חשמליים?
בערים הגדולות אפשר לראות ילדים שנוסעים עם האופניים החשמליים לבתי הספר וזו הפכה להיות מתנה פופולרית לילדים לבת או בר המצווה. אבל חשוב לדעת, לפני שרוכשים אופניים חשמליים שגיל המינימום המותר לנסיעה הוא14.
 
אופניים חשמליים – מה החוק אומר?
מעבר למגבלת הגיל יש עוד כמה מגבלות שחשוב להכיר:
על האופניים לעמוד בתקן האירופאי.
הספק המנוע לא יעלה על250 ואט. 
מהירות נסיעה עד25 קמ"ש.
משקל האופניים לא יעלה על30 ק"ג.
על הרוכב לחבוש קסדה.
על האופניים יהיו מחזירי אור, פנסים וצופר.
 
כמה עולים אופניים חשמליים?
מחירי האופניים כיום נעים בין1000 ש"ח ועד ליותר מ-8000 ש"ח, בהתאם למותג, מנוע, גודל, מתקפלים או לא, הילוכים ופרמטרים נוספים.
 
 
 

בתמונה הראשית: אופניים חשמליים – אפשר גם לשכור. שטיין טיולי אופניים חשמליים. צילום: אסף רונן.

 
 
 

אין תגובות

השאר תגובה