אטרקציות ופעילויות לילדים ביער השחור

משפחות ישראליות רבות שמחפשות יעד לטיול משפחתי באירופה, גילו בשנים האחרונות את אזור היער השחור ואגם קונסטאנץ, על שלל האטרקציות והפעילויות לילדים שהאזור מציע. סיגלית בר, מחברת ספרי הטיולים המשפחתיים מציגה כמה מהאטרקציות העיקריות שיש לאזור להציע לטיול הבא שלכם עם הילדים:

פארק אירופה  EUROPA PARK נחשב לאחד מפארקי השעשועים הגדולים והמוצלחים ביותר באירופה. יש מעדיפים אותו על דיסני פריז או גרדה-לנד שבאיטליה. כל חלק בפארק משחזר את נופיה של ארץ אירופית אחרת, על מאכליה, הארכיטקטורה, המוזיקה והעיקר: שלל מתקני שעשועים חדישים כולל רכבות הרים אדירות וייחודיות. יש המכנים את הפארק"מרכז אפקוט של אירופה".בפארק מעל ל-100 אטרקציות בהן רכבת ההרים הגבוהה והגדולה ביותר בכל אירופה (שמרוב שהיא גדולה היא יוצאת משטח הפארק מעל לחניה), גלישה במזחלות, שיט רפסודות בג’ונגל אפריקני ודגם בגודל אמיתי של תחנת החלל הרוסית מיר.

פארק אירופה, פארק ארופה ביער השחור, אטרקציות לילדים ביער השחור
החלק הרוסי בפארק ארופה – רכבות הרים לילדים הגדולים

יש גם מתחם לקטנטנים ממש, שם תפגשו פיות ודינוזאורים. בפארק מתקיימים גם מופעים שונים ותחרויות. בפארק גם פזורים בתי קפה ומזנונים בהם ההורים יכולים להתאושש מהמתקנים האקסטרימיים, בזמן שהצעירים ממשיכים להוציא אנרגיות בין שלל המתקנים עם מבוגר אחראי…

פארק ארופה, אטרקציות לילדים ביער השחור
פארק ארופה – יער הפיות – יש גם המון אטרקציות לקטנטנים

טיפ: עוד לפני הטיול, תנו לילדים להתכונן לפארק מראש – היכנסו איתם לאתר הפארק ותנו להם לבחור את המתקנים שהם ירצו לבלות בהם: www.europa-park.de

מומלץ להקדיש לפארק יום שלם לכל הפחות. חובבי פארקי השעשועים יכולים לבלות בו בנעימים גם יומיים . לפארק אירופה מספר יתרונות על פני פארקי שעשועים פופולאריים אחרים באירופה: ראשית, מחיר הכניסה זול יחסית (ניתן גם לרכוש חבילות כרטיסים לפארק ואטרקציות נוספות באזור במחירים מוזלים). הפארק ממוקם ביער השחור בקרבת העיירהRustסמוך לגבול עם צרפת.

גשם? פארק אירופה פעיל גם במזג אוויר גשום, כך שאם אתם לא מהמפונקים… גם אם מזג האוויר אינו מסביר פנים, תוכלו לקנות מעילי גשם דקים (אותם לובשים מעל הבגדים) ולבלות בפארק (דווקא בגשם צפויים פחות תורים).
 

אפשרויות הלינה – צימרים ודירות נופש ביער השחור
מומלץ להתגורר ביער השחור שבוע שלם בדירת נופש, דירה בחווה או במלון דירות ולצאת משם לטיולי כוכב באזור ואפילו בצרפת או שווייץ השכנות.

טיולים באזור היער השחור
מטיילים ביער השחור – מסלול מעגלי בהר Todtnau

טיולים ואטרקציות נוספות באזור היער השחור:

פארקי חבלים
מלבד פארק אירופה המפורסם, יש ביער השחור פארק שעשועים מקסים בשם סטינווסן פארקבו גשרי חבלים, רכבל כסאות, מגלשה אלפינית ומתקני שעשועים רבים: www.steinwasen-park.de

באדן באדן
אטרקציות מים
חובבי הרחצה ישמחו להשתעשע בפארק המים לאגונהwww.laguna-badeland.deאו להרגע במעיינות החמים בעיירת המרפא המפורסמת באדן- באדן. 
 
פארק בעלי חיים

חובבי החיות יהנו מביקור בפארק הציפוריםVogelpark Steinenבו בנוסף ל-1,000 ציפורים מ- 300 סוגים שונים גם קופים וחיות נוספות. בפארק מתקיימים מופעים מרשימים www.vogelpark-steinen.de

 
מגלשות אלפיניות, אטרקציות ביער השחור, מסלולים עם ילדים ביער השחור, טיולים לילדים ביער השחור
כאן גולשים בכייף – המגלשות ב-Todtnau

מגלשות אלפיניות
ביער השחור גם מספר מגלשות אלפיניות. מגלשה ארוכה במיוחד נמצאת ב- Todtnau, www.hasenhorn-rodelbahn.de.מגלשה נוספת נמצאת ב- Freizeitparkבו מבחר שעשועים משפחתיים חביביםwww.riesenrutschbahn.de.

טיולים ומוזיאונים באזור היער השחור

מוזיאון שעוני הקוקיה
היער השחור נחשב למולדת שעוני הקוקיה. תוכלו לבקר בו במוזיאון שעוני הקוקיה המפורסם בעיירה 
Furtwangen  www.deutsches-uhrenmuseum.de.האזור מלא חנויות ומפעלונים של שעוני קוקיה. בעיירה הקטנה  SchonachברחובUntertalstr 30,ממוקם בית שעון הקוקייה הגדול ביותר בעולם:7 מטר על 7 מטר עם מנגנון הפעלה ענקי.
 
המוזיאון הפתוח של היער השחור

מוזיאון נוסף באזור הוא המוזיאון הפתוח של היער השחור: www.vogtsbauernhof.orgבעיירהGutach. המוזיאון מכיל קומפלקס של בתי-חווה עתיקים שהובאו למקום מכל רחבי היער השחור והונחו באחו ליד הנהר, כדי להראות את אורח החיים הפשוט של ימים עברו.
 
אטרקציות מוצלחות נוספות ביער השחור הן ביקור במכרהBergwerk Schauinslandהממוקם על פסגת הר, אליו מגיעים בנסיעה ברכבל www.schauinsland.de,ביקור בעיירה עם השם המבטיח – חור המכשפהHexenloch וביקור במוזיאון החדש של מרצדס: www.mercedes-benz.com.

 פרייבורג, בירת היער השחור
משיטים סירות בפרייבורג

בירת היער השחור
ביער השחור מספר ערים ועיירות יפות ומעניינות בהן כדאי לבקר במשך שהותכם באזור. הגדולה מכולן היא פרייבורג, בירת היער השחור www.freiburg.de.עיר יפה עם מרכז עתיק ותעלות מים בהם תוכלו להשיט עם הקטנטנים סירות קטנות, מרכז העיר העתיקה מיועד להולכי רגל בלבד.

אגם טיטסי
אל תחמיצו ביקור בסנט בלסאין היפהwww.st-blasien.deוהשתדלו להקדיש יום שלם לאגם טיטסי והעיירות המקסימות סביבו www.titisee.de,אפשרויות הבילוי והנופש באזור ציורי זה רבות במיוחד. החל משייט באגם (עצמאי בסירת פדלים או בספינה גדולה), טיול רגלי בטיילת היפה ובמרכז העיירה הקומפקטי, רחצה באגם (רק בימים חמים במיוחד) ורכיבה על אופניים בשביל מקסים. לחובבי האקשן מומלץ בחום פארק חבלים אתגרי  Action Forest  www.action-forest.de.  

טיפ: אם אתם בטיול של כמה משפחות, או מתכוננים להתפצל בפארק לפי הגילאים, מומלץ להצטייד מראש במכשירי קשר לטווח ארוך, שיאפשרו לכם לדבר, להפגש ולהחליף חוויות במהלך הבילוי בפארק ובכלל במהלך הטיול.

מומלץ לשלב את הביקור בפארקי השעשועים והאטרקציות השונות בטיולי טבע. היער השחור שופע אפשרויות לטיולים רגליים, טיולי אופניים, שייט ורחצה באגמים ועוד. המפלים הגבוהים ביותר בגרמניה, מפלי טריברג, נמצאים אף הם ביער השחור: www.triberg.de/cms/front_content.php, כדאי גם לעלות ברכבל לפסגת הר פלדברג . מומלץ לעלות ברכבל לפסגת הרFeldberg,שהוא ההר הגבוה ביותר באזור היער השחור, בגובה של1,493 מטרים.

שופינג
חובבי קניות יכולים לבלות שעות רבות במרכז חנויות המפעל בקרבת שטוטגארט (כחצי שעה דרומית לעיר): OUTLETCITY METZINGEN  www.outletcity-metzingen.com/index.html.

אגם קונסטנס, אגם קונסטנץ
פסטורליה – אגם קונסטאנץ

בזכות מיקומו בקרבת הגבולות עם צרפת ושוויץ מהווה היער השחור נקודת מוצא נהדרת לביקור ביעדים קרובים במדינות השכנות. אין צורך לעבור מקום לינה. נסיעה בת שעה עד שעה וחצי תביא אתכם לאטרקציות תיירויות מקסימות בחבל אלזס ובצפון שוויץ, כולל פארק מים מקורה, פארקי קופים וציפורים, טירות ענק, עיירות ציוריות ומפלי הריין המקסימים.

 אי הפרחים, Insel Mainau,שייט באגם קונסטנץ
לטייל בתוך גלויה – הארמון באי הפרחים


טיולים באגם קונסטאנץ

מהיער השחור אפשר לקפוץ גם לביקור בן יום באגם קונסטאנץ- אך בהחלט מומלץ להקדיש לאזור אגם קונסטאנץ מספר ימים ולכן מומלץ להתגורר גם בו בדירת נופש על שפת האגם או בבית חווה באחת העיירות הסמוכות לאגם.

אגם קונסטאנץ הוא יעד אידיאלי למשפחות עם קטנטנים. הוא ממוקם במפגש של שלוש מדינות: גרמניה (דרום היער השחור), שוויץ ואוסטריה שבכל אחת מהן שפע אטרקציות ופעילויות המתאימות לילדים בכל הגילאים כולל פעוטות.

אגם קונסאנץ, אטרקציות ביער השחור

בצד הגרמני של האגם, הנחשב לאחד האגמים המתויירים ביותר בגרמניה, יש עיירות וכפרים רבים בהם ניתן להתגורר בדירות נופש חמודות במחירים נוחים. בצד השווצרי המגורים יקרים בהרבה. באזור אפשרויות נופש פעיל לכל המשפחה: שבילי טיול בין יערות ואגמים, טיולי אופניים, רכיבה על סוסים, שייט באגמים, מיני גולף, רכיבה על אופניים, מגלשות אלפיניות, טיסה בכדור פורח, מוזיא ועוד.

אי הפרחים, אגם קונסטנץ, אגם קונסטנס, אטרקציות ביער השחור, טיולים ביער השחור
אי הפרחים

אי הפרחים
כדאי להתחיל את חופשתכם בשייט לאי הפרחיםInsel Mainau www.mainau.de.באי חממות פרחים, שיחים מעוצבים, צמחים ופרחים מכל העולם, בית פרפרים מרשים, טירה, מתקני משחקים לילדים ומתחם קינדרלנד בו הילדים יכולים לשוט עצמאית על רפסודות מעץ בתוך בריכה קטנה וכייפית. האי נחשב לאטרקציה התיירותית המפורסמת ביותר באגם קונסטאנץ ואפשר לבלות בו חצי יום עד יום שלם. 

משיטים רפסודות, אטרקציות לילדים ביער השחור
האטרקציה לילדים באי – מתחם המים והרפסודות

 
אטרקציות נוספות באזור אגם קונסטאנץ
פארקי שעשועים וחיות רבים נמצאים במרחק נסיעה קצר יחסית:  

אקווריום SEA LIFE 
לא הרחק מאי הפרחים, בעיר קונסטאנץKonstanz,כדאי לבקר באקוואריום הגדול בשםSEA LIFE Konstanzבו תחזו מקרוב בכרישים, סוסוני ים ושלל דגים מאזורים שונים www.sealifeeurope.com

פארק השעשועים ראבנסבורגר
הפארק שמרבית מתקניו מיועדים לילדים קטנים נמצא במרחק נסיעה של פחות מחצי שעהwww.ravensburger.de/spieleland.

פארק הציפוריםVogelpark Steinen
נחשב לאחד מפארקי הציפורים הגדולים והמוצלחים בגרמניה ובו מופעים מרשימים וכן קופים, קנגרו וחיות נוספותwww.reiseziel-schwarzwald.de/vogelpark.

פארק הקופים
פארק מוצלח בו למעלה ממאתיים קופי מקאו המסתובבים חופשי ביער ממוקם סמוך לעיירהSALEM www.affenberg-salem.de

לגו לנד גרמניה, אטרקציות לילדים בארופה
     
פארק לגולנד
 הפארק החדיש בעיירהGünzburg,המתאים במיוחד לקטנטנים, נמצא במרחק נסיעה של כ-1:40 שעות מצידו הגרמני של האגם,www.legoland.de  
 
מוזיאונים
בקרבת מקום מגוריכם גם מספר מוזיאונים קטנים ומרתקים כגון: מוזיאון ספינות עתיקות ומוזיאון הצפלין (בחלק מהימים ניתן לראות צפלינים שמרחפים מעל האגם)  www.zeppelin-museum.de, פתרון מצויין במקרה של ימים גשומים.

עוד מומלץ לבקר בעיר לינדאוLindauשהיא עיר יפה ותוססת.www.lindau.de ונסיעה קצרה דרומה תוביל אתכם לשוויץ, שאף היא ידידותית ביותר למשפחות.

מפלי הריין, טיולים  ביער השחור, מסלולים עם ילדים בשווייץ, טיולים לילדים בשווייץ
לא לפספס – שייט אל מפלי הריין בשווייץ

אטרקציות בשוויץ
במרחק נסיעה של עד שעה וחצי מפתח דירת הנופש שלכם תוכלו לבקר בפארק המים המקסים (המבוסס על מעיינות חמים) "אלפמרה" Alpamare www.alpamare.ch הממוקם בעיירה  Pfäffikonובמפלי הריין המרשימיםwww.rhinefalls.com.

מומלץ לעלות ברכבל על הפסגה הגבוהה ביותר במזרח שוויץSäntis, ואי אפשר לבקר בשוויץ מבלי לבקר בבית חרושת לשוקולד: www.maestrani.ch .מפעל השוקולדMaestraniמאפשר הצצה על תהליך ייצור השוקולד, כולל טעימות…
 
בצד השוויצרי של אגם קונסטאנץ תוכלו לבקר גם במוזיאון למטוסיםFLIEGERMUSEUM  www.fliegermuseum.ch
מוזיאון לטבעNaturmuseum St.Gallen www.naturmuseumsg.ch.

נסיעה בת כחצי שעה(פחות מ-20 ק"מ)תוביל אתכם לצד האוסטרי של אגם קונסטאנץ. זהו אזור הררי בו רכבלים רבים המטפסים להרים מהם ניתן להשקיף על האגם. באזור זה תרגישו ממש כמו היידי בת ההרים (או לפחות כמו ג’ולי אנדרוז בצלילי המוזיקה…). מידע נוסף באתר: www.bodensee-vorarlberg.com

דרך הגבינות או דרך נוף?
נחמד לנסוע בדרך הגבינות- Bregenzerwald Cheese Road,בין חוות עם רפתות בהן ניתן לבקר, לחזות מקרוב בתהליכי ייצור גבינה, בעבודות אומנים וכד’.

דרך נופית יפה היא: The Silvretta High Alpine Roadהמשקיפה על הפסגה הגבוהה ביותר באזורVorarlberg.

 

אפשרויות הלינה – צימרים ודירות נופש ביער השחור
לחברת גרייבר חבילות נופש משפחתיות הכוללות לינה ביער השחור או באגם קונסטאנץ, טיסות ורכב שכור. פרטים נוספים באתר:  www.graiver.co.il
או בטלפון:  1-800-22-88-08
 

אין תגובות

השאר תגובה