אירועי שבועות 2022: מדריך אירועי שבועות לכל המשפחה

שבועות
שבועות בחבל מודיעין | צילום: דודי לזר

המדריך המלא לכל אירועי שבועות 2022 – תהלוכות וטקסי הבאת ביכורים, טיולי מים, אטרקציות לילדים, אירועים ופסטיבלים ממצפון עד הדרום ועוד המון פעילויות לילדים ולכל המשפחה.



אירועי שבועות בצפון
אירועי שבועות במרכז אירועי שבועות בירושלים | אירועי שבועות בדרום | טיולי שבועות


אירועי שבועות בצפון, ארועי שבועות 2022 בצפון, פעילות לילדים בשבועות בצפון, אטרקציות שבועות בצפון


 אירועי שבועות בצפון

 

 

פסטיבל חלב ודבש 2022
פסטיבל חלב ודבש 2022 במוזיאון העמק

פסטיבל חלב ודבש 2022

חגיגת שבועות בעמק יזרעאל עם מופעים וחגיגות ביישובים, אירועים באתרי התיירות ברחבי העמק, הצגות ילדים, תיאטרון אספלט, מארש דונדרומה ומופעים בהפקות מיוחדות לכבוד חגיגות 21 שנים לפסטיבל.

בחג שבועות ייצא לדרך בפעם ה-21 פסטיבל חלב ודבש עם מופעים מוזיקליים של מיטב היוצרים והמבצעים בארץ ופעילויות מגוונות באטרקציות לילדים ובאתרי התיירות והמורשת בעמק.

איפה: עמק יזרעאל
מתי: 26 במאי עד ה-5 ביוני 2022
פסטיבל חלב ודבש 2022…

מגלשת המים של הקרקס החקלאי, אטרקציות בצפון
מגלשת המים של הקרקס החקלאי

חג המים בקרקס החקלאי

פעילות לילדים בשבועות בקרקס החקלאי במושב היוגב מקום מושלם לבלות עם הילדים בשבועות – קטיף עצמי של ביכורים ובילוי בין ערוגות המשק, מופעי קרקס ומתחם מים כייפי במיוחד לילדים.

 

איפה: מושב היוגב
מתי: שבועות שבת וראשון ה-4-5 ביוני
טלפון: 053-9382450

 

 

שבועות 2022 בקטופותי, מה עושים בשבועות עם הילדים?
שבועות בקטופותי

חגיגת ביכורים בקטופותי

שבועות בפתח ובקטופותי, שדה קטיף עצמי במושבה הטמפלרית הקסומה בית לחם הגלילית שבגליל התחתון, פירות היער, הירקות ועשבי התבלין כבר בשיא בשלותם ומחכים שתבואו ותמלאו את הסלים… מוזמנים להגיע עם הילדים ולחגוג את שבועות באווירת החג עם קטיף עצמי של פירות וירקות, עשבי תיבול, הדגמת חריש במחרשה, תיחוח וזריעה, תצוגות חקלאיות, האכלת עיזים, טיפוס על טרקטורים ועוד…

איפה: בית לחם הגלילית
מתי: שבועות
טלפון: 053-9382450

 

חגיגת ביכורי הדבדבנים

בטיימינג מושלם בשבועת נפתחת עונת קטיף הדובדבנים בבוסתן בראשית שבקיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן, תפתח בחג השבועות, החל מיום שישי 3 ביוני, 2022, לקטיף הדובדבן הראשון עם הזן המקדים שנקרא בורלא וקטיף עצמי של תותי עץ.

איפה? בוסתן בראשית עין זיוון

מתי? החל מיום שישי ה-3 ביוני 2022

שבועות בגולן, קטיף דובדבנים בעין זיון
שבועות בגולן – קטיף דובדבנים בעין זיון. צילום: תיירות עין זיוון

שבועות במחלבת שירת הרועים

במחלבת שירת רועים בקיבוץ לטם יקיימו יריד מיוחד לכבוד החג, עם יצרני בוטיק מקומיים כמו ממרחי הדבש של צוף, שמני הזית של משק שחם, ממרחים של livnie’s, אומנות עץ של ממעמקים, הריבות והליקרים של ענת והיינות של יקב שטרן. לצד מוזיקה שתתנגן לאורך האירוע, המבקרים יוכלו גם לרכוש כריכים שמוכנים במקום על בסיס הגבינות של שירת רועים, והממרחים של המשתתפים ביריד.

לחגוג שבועות בגליל, אזור שופע במחלבות ויקבי בוטיק, ומלא באתרי תיירות ופעילויות לכל המשפחה. עמותת זמן גליל מערבי, לקידום התיירות בגליל, מציעה למבקרים כמה אירועים חגיגיים לכבוד שבועות, מלאים גבינות, יין, שוקולד ומוזיקה.

הכניסה חופשית. אוכל ושתיה בתשלום נוסף

איפה? מחלבת שירת רועים, לטם
מתי? יום שישי ה-3 ביוני בין השעות 9:00-16:00
טלפון: 072-3957566

 

 אירועי שבועות במרכז הארץ

 

אירועי שבועות במרכז, אירועי שבועות 2022 במרכז, פעילות לילדים בשבועות במרכז, אטרקציות שבועות במרכז

 

 

פסטיבל חגיגה בלבן בחבל מודיעין

לכבוד חג הביכורים ותנובת השדה, המרחב הכפרי של יערות בן שמן לובש חג. עמותת התיירות חבל מודיעין מזמינה את המבקרים לחגיגת ביכורים מופלאה הכוללת נופים קסומים, טעמים מיוחדים ואווירה כפרית. בימי הפסטיבל יתקיימו סיורים חקלאיים בחממות הידרופוניות, בשדות חיטה, חומוס ובית בד, סיורי צילום עם הצלם אלדד מאסטרו, סיור בעקבות זוחלים, חרקים ועכבישים עם הזואולוג בועז שחם, סיורים מודרכים באתר החפירות הארכאולוגיות בתל חדיד ומפגש אמן בגלריה הייחודית של האמן פיליפ רנצר.

עוד בפסטיבל: פעילות לכל המשפחה בנושא שבעת המינים בחוות אלאדין, סיור משעשע בעפר הנוער בן שמן החושף את המבקרים לסיפור הכפר, פעילות באווירה תנ”כית בפארק נאות קדומים, פעילויות אקסטרים בטבע, סדנאות יצירה, קרמיקה וחימר, מופעי ג’אז וטעימות יין ביקב נטוף, טעימות גבינות במחלבות האזור, סדנה להכנת לחמי שאור של חוה תפוחי בבית
נחמיה ועוד ועוד.

איפה? ברחבי המועצה האזורית חבל מודיעין
מתי? 2-6 ביוני 2022, ימים חמישי-שני
לפרטים נוספים, מחירים והרשמה לפעילויות: באתר תיירות חבל מודיעין www.thm.org.il

 

חגיגה בלבן פסטיבל שבועות 2022 בחבל מודיעין
חגיגה בלבן – פסטיבל שבועות 2022 בחבל מודיעין. צילום: דודי לזר

 

חוגגים שבועות בגינת הילדים

מחפשים מה לעשות עם הילדים בשבועות? פעילויות לילדים בשבועות במרכז הארץ, זמן איכות להורים ולילדים בשבועות בצל עצי הקלמנטינות, קטיף עצמי של ירקות ועשבי תיבול, פעילויות לילדים סדנאות להכנת גבינות במיוחד לשבועות, סיור סיפור מהגינה לטנא, סיור מודרך בגינה, שתילות וליקוט תבלינים, סדנאות יצירה מחומרים טבעיים, בישול בגינה, פינת חי, מתנפח מים, פעילויות לילדים וערסל וזמן קפה רגוע להורים..

איפה: גינת אוכל ביתן אהרון
מתי: שבועות בין השעות 15:00- 9:30
טלפון: 053-9382203

 

פעילויות לילדים בשבועות, משחקי מים, דלי מתהפך
פעילויות לילדים בשבועות? דלי מתהפך ומשחקי מים כמו פעם

 

קטיף ביכורי התותים והעגבניות

מה יותר מתאים לשבועות מלצאת למושב ולקטוף עם הילדים את הביכורים ישר מהשדה? חגיגת שבועות במשק תתקיים ביום ראשון ה-5 ביוני 2022 במשוך בגזר שבמושב צופית ליד כפר סבא, תערוכת הטרקטורים לילדים ועוד….

איפה: משוך בגזר מושב צופית
מתי: חופשת שבועות, יום ראשון ה-5 ביוני 2022
ביכורים במושב…
טלפון: 053-9382450

 

ביכורים לשבועות, קטיף עצמי בשבועות, קטיף עצמי
הבאנו ביכורים: קטיף עצמי של ירקות ותותים

חגיגת שבועות בחווה בגבעה

חוגגים את שבועות בחווה בגבעה בגבעת ברנר עם הרבה פעילויות לילדים בינהן הכנת טנא וזר לראש, רכיבה על האתונות עבודת דייש עם שיבולי החיטה, חליבת העיזים, אפיית פיתות ועוד… כל הפרטים יעלו בקרוב

איפה: גבעת ברנר
טלפון: 053-7106954
עוד על חווה בגבעה…

 צילום: חווה בגבעה
צילום: חווה בגבעה

 

פעילות לילדים וסיורים במוזיאון אגם

מוזיאון אגם בראשון לציון מזמין אתכם להנות מסיורים לכל הגילאים ללא תוספת תשלום וסדנאות לילדים- סדנאות אביב וסדנאות פרחים גאומטריים. מוזיאון יעקב אגם בראשון לציון מציג את היצירה של יעקב אגם, יליד ראשון לציון שמקיפה מעל לשישה עשורי עבודה של האמן הבינלאומי יליד העיר. המוזיאון שפונה לכל הגילאים, מציג עשרות יצירות אמנות של יעקב אגם בתערוכות מתחלפות.

איפה: מוזיאון אגם, רחוב מיש”ר 1, קרית הלאום ראשון לציון
מתי: שבועות
טלפון: 053-9382681
חגיגת שבועות במוזיאון אגם…

פעילות לילדים במוזיאון אגם
פעילות לילדים במוזיאון אגם

 

הפנינג שבועות ביקב כרם ברק

כחלק מפסטיבל היין ה-24 של מטה יהודה שצפוי להתקיים במהלך חודש יוני ולכלול בתוכו עשרות אירועים ביקבים הפזורים במטה יהודה, יקיימו ביקב כרם ברק הפנינג שבועות צבעוני, טעים, שמח ומשכר. לאורך האירוע יוגשו יינות במזיגה חופשית לצד תפריט חלבי עשיר, טעים וחופשי. בנוסף, יוצבו במקום פינות קליעת זרים לראש ותתקיים הופעה חיה של שירים ישראליים מוכרים.

איפה? יקב כרם ברק, מושב בקוע
מתי? יום שישי, 3 ביוני | 9:30-16:00
מחיר? 150 ₪ למבוגר, 80 ₪ לילד, עד גיל 5 ללא תשלום
לפרטים נוספים: 052-6288591

 

שבועות בפרדס הקסום

הפרדס הקסום בכפר מעש מזמין אתכם לחגיגת שבועות בטבע בין העצים עם הרבה פעילויות: מתחם שעשועי מים,הפעילויות: פינת יצירה עם מגוון ערכות לשבועות, אפיית פיתות עם שוקולד/ לבנה בטאבון, פינת ליטוף עם עזים, ארנבונים, שרקנים, צבים, חמוסים, דגים, ברווזים, משחקייה ופינות ישיבה לעריכת פיקניק.

הפרדס הקסום פתוח בחג שבועות בין השעות 10:00-15:00

איפה: הפרדס הקסום כפר מעש
טלפון: 053-9382225
הפרדס הקסום…

 

צילום: הפרדס הקסום
צילום: הפרדס הקסום

 

 

 

אירועי שבועות 2022 בירושלים, פעילות לילדים בשבועות בירושלים, אטרקציות שבועות בירושלים
אירועי שבועות בירושלים 

סיפורה של החיטה

סיור מודרך לכל המשפחה בו נלמד איך הפכה חיטת הבר לאחד מהגידולים החשובים כיום, על המהפכה החקלאית, איך מגדלים היום את החיטה, תהליך ההכנה מהזריעה ועד הכנת הבצק, איך הופכת החיטה לקמח שמשמש אותנו לאפיית לחמים ומאפים, סוגי החיטה השונים ועוד. לקינוח תכינו עם הילדים פיתות טעימות אותן יאפו על הטאבון. עוד בגן הבוטני – שביל התגליות עם מתחם מים ומשאבות לילדים, הג’ונגל בחממה הטרופית הענקית עם הסחלבים, צמחי הקפה ועוד.
אורך הסיור כ-40 דקות ומתאים לגילאים 6-12

שבועות בגן הבוטני בירושלים
שבועות בגן הבוטני בירושלים. צילום: דוד סעד

מתי? שבת עד ראשון 04-05.06.22 בשעות 16:00-10:00 סיורי החיטה ייצאו בכל שעה עגולה.
לפרטים נוספים: הגן הבוטני, 02-6794012 http://www.botanic.co.il/

חגיגת שבועות בחווה וגיא


לחגוג את שבועות כמו איכרי ירושלים בימי המקרא  בחווה וגיא מתחם מקסים וחדש הנמצא בגיא בין הינום בירושלים – גינות ירק וחקלאות מסורתית והמון פעילויות לילדים באווירת החג.

איפה: חווה בגיא, ירושלים
טלפון: 053-7106966

 

טיול ניווט משפחתי


חוגגים את שבועות בטבע עם טיול ניווט משפחתי בטבע או בניווט אורבני ברחבי הארץ

טלפון: 053-7106960
טיול ניווט משפחתי…

טיול ניווט משפחתי

פסטיבל המוסיקה באבו גוש

פסטיבל אבו גוש למוזיקה קולית באווירה רגועה מול נוף נפלא ואוויר הרים  למשפחות עם ילדים מוזיקליים במיוחד שיכולות להגיע לשמוע את התכניות המיוחדות המתרכזות בביצוע קולי באקוסטיקה המצוינת של הכנסיות באבו גוש. האטרקציה העיקרית למשפחות הוא הפסטיבל שבתוך הפסטיבל הנערך במתחם היפיפה שסביב כנסיית קרית יערים ובו ייערכו מופעים בחמישה מוקדים שונים עם הפסקות קצרות בין המופעים המתחלפים.

איפה: אבו גוש
מתי: שבועות

מוזיקה הודית בפסטיבל המוזיקה באבו גוש. צילום: ארנון דה שליט

 

 

אירועי שבועות בירושלים, ארועי שבועות 2022 בירושלים, פעילות לילדים בשבועות בירושלים, אטרקציות שבועות בירושלים
 אירועי שבועות בדרום הארץ

 

דובדבן ביער, חגיגת דובדבנים בחבל יתיר

אלפי דובדבנים אדומים, מתוקים ועסיסיים מחכים לכם בחבל יתיר בפסטיבל דובדבן ביער – חגיגת קטיף דובדבנים לכל המשפחה. במהלך השבוע יתקיים קטיף משפחתי ביער יתיר, שבו אפשר לטייל במטע, בין שלל עצי הדובדבן המלאים בפרי, ולאכול כמה דובדבנים מתוקים שתוכלו.

איפה? יער יתיר
מתי? ימים א’-ה’: 22.5-2.6 בשעות 16:00-19:00, | ויום שישי 3.6 בין השעות 9:00-15:00.
מחיר? 30 ₪ לאדם מגיל 3, סלסילות דובדבנים הביתה בתשלום נפרד.
לפרטים נוספים והרשמה: https://tickchak.co.il/28207/ או באתר תיירות חבל יתיר

חג מתן תורה בצריף בן גוריון בשדה בוקר

לדוד בן-גוריון היה חיבור מיוחד אל התנ”ך, ורבים מחפציו בבית היו קשורים לסיפורי התנ”ך. בצריף בן-גוריון יקיימו בשבועות משחק חפש את המטמון עם הפריטים אשר בחר להציג בביתו, רבים מהם קשורים לתנ”ך. פסל של יונה הנביא, שקיבל כסמל לכך שעם ישראל הגיע לחוף מבטחים, אסופת פסוקים מהתנ”ך הקשורים למדבר, אותם ליקט בן גוריון בעצמו, מגן דמוי לוחות הברית, צלחת ייחודית מארונו של בן-גוריון עליה תחריט הנוגע לחג: ”הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה – בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ”, וספר התנ”ך האישי של בן גוריון. באסרו חג, יתקיים סיור מודרך ברחבי צריף בן גוריון, עם כל הסיפורים של חייו בקיבוץ שדה בוקר. בשישי ושבת הכניסה חינם כחלק ממיזם שבת ישראלית | בחג ובאסרו חג: עד גיל 5 הכניסה חינם, 20 ₪ לילד (עד גיל 18) 30 ₪ למבוגר | סיור מודרך בעלות של 30 ₪ לילד ו-40 ₪ למבוגר.

איפה? צריף בן-גוריון, שדה בוקר
מתי? יום שישי, 3 ביוני: 8:30-14:00 | יום שבת – יום ראשון, 4-5 ביוני: 10:00-16:00 | יום שני, 6 ביוני 8:30-16:00
טלפון: 08-6560469

שבועות קיבוץ לוטן
ארוחת ערב אקולוגית לשבועות קיבוץ לוטן. צילום: ליטל שמואלי

 

שבועות חקלאי בערבה הדרומית

חגיגת שבועות בערבה הדרומית בדרך לאילת עוצרים בקיבוצי האזור שמציעים שפע של חוויות ואטרקציות באווירת החג, היכרות עם החקלאים וחומרי הגלם הגדלים באזור, טיולים, סיורי עששיות והופעות בפארק תמנע, חוויות ואוכל טוב.
איפה? יישובי הערבה הדרומית ובפארק תמנע
מתי? 29 במאי עד ה-5 ביוני

מזרקה באילת
המזרקה החדשה באילת. צילומים: יהודה בן יתח

שבועות בפארק באילת

בשבועות, חג המים, מזמין תאגיד התיירות אילת את המבקרים לחגיגת מים שמחה ומוסיקלית, עם הופעות חיות ושלל אטרקציות לכל המשפחה. ביום ראשון, 5.6 יופיעו ירמי קפלן ורן דנקר, אשר יבצעו כל אחד בתורו את מיטב להיטיו. כמו כן תתקיים הופעתה של שיה, יוצרת מוזיקלית מקומית וצעירה בתחילת דרכה. ביום שני, 6.6 תתקיים הופעה של אנה זק, עם מיטב השירים המוכרים שלה, לצד מסיבת מים ענקית והמון פעילויות מים, מתנפחים ומגלשות מים, זירת water tag, עמדות איפור וקליעת צמות, עמדת צילום עם מזכרת לכל משתתף, משחקיה לקטנטנים, פודטראקים, שכשוכית מתזי מים תפעל במתחם ללא הפסקה.
בנוסף, תוצג גם תערוכה חדשה של האמן הבינלאומי מריוס יובאישה ליטא במבט חדש שתוצג בגלריה לאמנות באילת.

איפה? פארק המזרקה, אילת
מתי? 5 ביוני בין השעות 19:30-23:30 ו-6 ביוני בין השעות 15:00-20:00
מחיר? חינם
למידע נוסף: www.redseaeilat.co.il

 

 

טיולי שבועות 2022, פעילויות לילדים בשבועות 2019, פעילות לילדים לשבועות 2022
 

מטיילים עם הילדים בשבועות בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים, ביערות ובאתרים נוספים בהם יתקיימו פעילויות לכל המשפחה באווירת החג:

חגיגת טיולים ופעילויות בטבע לשבועות

פעילויות בטבע, טיולים וסיורים מודרכים בחינם באתרי רשות הטבע והגנים במיוחד לשבועות:

איפה? משמורת נחל עיון ועד עינות צוקים בדרום

מתי? חופשת שבועות שבת-ראשון 4-5 ביוני 2022

מפל עיון, טיול מפלים בצפון
מפל עיון. צילום: מנו גרינשפן, רשות הטבע והגנים

חוגגים שבועות בקמפינג על המים

חוגגים את שבועות בקמפינג בחיק הטבע, בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים – תיהנו מטבע ירוק וקרבה לאתרי המים מחורשת דן בצפון ועד פארק הבשור בדרום.

איפה? חניוני הלילה ברחבי הארץ
מתי? שבועות – בהזמנה מראש

להזמנת לינה בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים לחצו כאן…

קמפינג חורשת טל, קמפינג על המים בשבועות
קמפינג על המים בשבועות. צילום: גו קמפינג