בחירת הצגות חנוכה לילדים

חנוכה בפתח ואיתו כל מופעי הילדים, הפסטיבלים והצגות הילדים המושקעות. לצד מופע מותק של פסטיבל שמציע חוויה חדשה במסע חיפוש להחזרת הצבעים שנעלמו עם מיטב כוכבי הילדים המוכרים, תוכלו לבחור ב-Xפסטיגל בכיכובם של כוכבי הילדים ובמרכזו שליטה על ארבעת יסודות. בנוסף להפקות הענק, תוכלו לבחור בבילוי תרבותי ומהנה ולהזמין הצגות על פי סיפורי אגדות מפורסמים. החל מההצגה ‘אלדין ויסמין’ ועד ‘שלגיה והצייד’ – הפקות מושקעות רוויות שחקנים משובחים ומלאי כריזמה. 
 
בעוד שחלק מההצגות מוצגות לאורך כל השנה וגם בחנוכה, יש הצגות המושקות בחנוכה. ההצגהבגדי המלך החדשים מבית תיאטרון נדנדה,העומד מאחורי מבחרהפקות של הצגות ילדיםעל פי סיפורים מפורסמים, עולה לראשונה בחג ומציעה בילוי לכל המשפחה. האגדה על פי ספרו של הנס כריסטיאן אנדרסן היא קומדיה מלאכת הומור, צעירה ורעננה בה הילדים יתרגשו ויצחקו והמבוגרים יתפעלו. הצגות הילדים המושקעות, בהן מככבים שחקני תיאטרון מוכשרים, בתפאורה מרהיבה ובתלבושות צבעוניות וססגוניות מציעות לכם ולילדים בילוי תרבותי מעשיר וחינוכי. הבחירה בהצגת הילדים המתאימה ביותר, שתצליח לרתק את הילד לכיסא עד סיומה, אינה פשוטה לאור המבחר המגוון של ההצגות. אז איך תבחרו את הצגת הילדים לחנוכה? 
 
הצגת איכות עם ערך חינוכי מוסף
לצד המופעים המציעים בידור קליל וכוכבים כריזמתיים ידועים, תוכלו לבחור הצגת ילדים המציעה בילוי עם ערך חינוכי מוסף בהפקה שכוללת מסרים חברתיים. ערך חינוכי ואיכות גבוהה של הצגה יבואו לידי ביטוי בהצגות המבוססות על סיפור הילדים הקלאסיות, הכוללות משחק מקצועי, טקסטים בשפה עשירה, בליווי מוזיקת רקע מושקעת ובשילוב של כוריאוגרפיה מקצועית. הצגת ילדים איכותית הכוללת את כל המרכיבים תתרום להעשרת העולם הפנימי של הילד, תפתח את דמיונו ותעמיק את יכולת חשיבתו. במקרה ומדובר בהצגת ילדים שכבר רצה ולא עולה לראשונה בחג, תוכלו לברר במדורי ביקורות הצגות מקצועיים ולאתר הצגה העונה על קריטריונים אלו ומבטיחה הנאה צרופה בבילוי תרבותי. 
 
הצגה מותאמת גיל
גם אם תבחרו בהצגה איכותית ומושקעת, כאשר ההצגה אינה מותאמת לגיל הילד, הסבירות גבוהה שהוא לא ייהנה ממנה. לפיכך חשוב לוודא לאלו גילאים מיועדת ההצגה. את המידע תוכלו להשיג במסגרת פרטי ההצגה או ליצור קשר ולוודא את הנושא בקופת התיאטרון. כיום יש הצגות ילדים המותאמות גם לפעוטות מגיל שנתיים, כאשר כדאי להתחשב בבגרות של הילד ולבחון האם אכן תתאים לו סוג ההצגה הרלוונטית גם במקרה והיא מוגדרת כמיועדת גם לגילו הצעיר. בחירה בהצגה שהיא מעבר לרמת הבגרות של הילד תביא ככל הנראה למצב בו הוא לא יימצא עניין בהצגה ולא יסכים להישאר בה עד סיומה. בהקשר זה, במקרה והילד ידוע כמאבד ריכוז במהירות יחסית, לא כדאי לבחור בהצגה ארוכה. באופן כללי, ילדים בגילאים צעירים יעדיפו הצגות מחזמר הכוללות שירים רבים (ועדיף שירי ילדים מוכרים) בעוד שסביר להניח שילדים בוגרים יותר יעדיפו הצגות מילוליות המציגות סיפור של ממש. אם ילדים קטנים יותר יוכלו להתחבר לתכנים המוצגים באופן עקיף כמו למשל הצגה עם בובות, ילדים בוגרים יותר ייהנו בהצגות במרכזן דמויות אנושיות ואולי אף כאלה שיפנו אליהם במהלך המופע בהצגה אינטראקטיבית.
 
תכנים מותאמים לתחומי העניין
כדאי לבחור בהצגה העוסקת בנושאים המדברים לילדיכם בהתאם לתחומי העניין שלהם, לדוגמה, מחזמר יתאים לילדים שאוהבים שירים וקומדיות יתאימו ביותר לילדים בלי הומור מפותח. תוכלו לבחור הצגה המבוססת על פי סיפור האהוב על הילד או כזו שמציעה עלילה עם נגיעה לנושאים איתם מתמודד הילד במציאות היומיומית שלו, כמו למשל פרידות ממקום או אנשים אהובים, יכולת או קושי ליצור קשרים חברתיים ועוד. בהצגה כזו הילד יוכל להזדהות עם התכנים ולמצוא עניין בהצגה המציעה פתרונות יצירתיות להתמודדות עם המצבים השונים. 
 
שיהיה חג חנוכה שמח וצפייה מהנה!
 

אין תגובות

השאר תגובה