בקיעת צבי הים-סיורי צבונים למשפחות

סיור לילי בעקבות צבוני הים- רשות הטבע והגנים מזמינה את כל המשפחה לסיור לילי, הכולל את הכרת סיפור חייהם ומותם של צבי הים וצפייה בפתיחת קן צבי ים על ידי פקחי רשות הטבע והגנים.

צבי הים הינם שריד לתקופות שבהן הטבע עשה את שלו. במאתיים השנים האחרונות החל האדם לשנות את העולם בצורה מדהימה מכל בחינה. אחד התוצרים הוא שצבי הים שחיו באלפיהם בים התיכון, עומדים לפני הכחדה בגלל זיהום הים והחול, דייג, שיט, צמצום חופים להטלה ועוד. 

בקיץ, כשפעילות האדם בשיאה בחופי הרחצה ובים עצמו, צבות הים עולות לחופים על מנת להתחיל פרק חדש במחזור החיים: הטלת ביצים בקן ואחר כך בקיעה והגחת האבקועים (על משקל אפרוחים. זה השם העברי לצבונים) אל הים. 

רשות הטבע והגנים, כגוף שממונה על פי חוק על הגנת חיית הבר, עוסקת לאורך כל השנה בשמירה ובאישוש אוכלוסיית צבי הים. כדי שתוכלו לראות מקרוב שמירת טבע מהי, להתרשם וגם להשתתף, נשמח להזמינכם לסיור מודרך על ידי עובדי רשות הטבע והגנים.

כדי לשתף אתכם בחוויה המדהימה, בלי לפגוע בתהליכים הטבעיים, אנו נעזרים בתצפיות שקובעות כי בלילה אחרי הלילה הראשון של הבקיעה יש סיכוי טוב להגחת צבים שנייה, ובלילה השלישי יפתח בכל מקרה קן על ידי פקח כדי לשחרר הצבונים שלא יצאו (אם נותרו עדיין בקן) ולערוך מיון מדעי של בקיעה, אי בקיעה, אי התפתחות העובר וכו’.

תוכלו להצטרף אלינו לסיורים בהם קיים סיכוי גבוה לראות צבים, אך כמובן לא נוכל להבטיח שאכן תראו. 

הסיור לחוות קינון הצבים שעל החוף יתקיים בליווי כל ההסברים ועם הפעלה חוויתית לכל המשפחה. הסיורים מתקיימים באיזור עמק חפר ואיזור אשדוד-אשקלון. המסלולים כוללים הליכה קלה של כ-3 ק"מ על החוף.

מאחר שאיננו יודעים מראש באיזה יום תתרחש בקיעה (במהלך יולי ואוגוסט), נוכל להודיעכם על מועד הסיור רק יום או יומיים קודם על ידי צוותכוכבית בטבע –  מוקד ההזמנות של הרשות. לשם הרשמה יש להתקשר למוקד ההזמנות של רשות הטבע והגנים כוכבית בטבע– 3639 *.

מחיר:130₪ למשפחה ( 85 ₪  למנוי מטמו"ן של רט"ג).

ב-1 ביוני מתחילה ההרשמה לסיורי הצבונים. מוזמנים להירשם מראש, ולקבל התרעה כשתתרחש בקיעת קן.

 

 

צילום: יניב לוי

אין תגובות

השאר תגובה