גן הזיקית-גן סיפור חדש ייחנך בחולון בקרוב

גן הזיקית – גן סיפור חדש ייחנך בחולון בקרוב בהשראת ספרו של אליעזר ויסהוף- הזיקיתויתווסף ל-34 גני הסיפור הקיימים בעיר הילדים.

"…אני זיקית שחיה בגינה ועוקבת אחריכם זה למעלה משנה…" -גן הסיפור החדש ממוקם בגן השומרון שמאחורי תיאטרון חולון מבוסס על סיפורם של שני אחים–יותם ותובל- שיצאו לחצר הבית של סבא וסבתא ופגשו בחצר זיקית נבונה שגם מדברת שבעזרתה הם לומדים על עולם החי שמסביב לבית.

גן הסיפור החדש, בניגוד לגני הסיפור האחרים בעיר, נוצר כולו על ידי הסופר והמאייר שהוא אמן רב תחומי אשר תכנן ופיסל את העבודות בגן.
 

עבודות הפיסול כוללות ספסלים וחמישה פסלי זיקית צבעוניים וקיר צבעים, שההולך לאורכו יכול להבחין בהשתנות הצבעים בו.

גן הסיפור החדש ממוקם בגן ותיק בעיר, שגודלו כ-7 דונם מול חלקו האחורי של תיאטרון חולון. בגן בוצעו עבודות שיקום ושידרוג הכוללים גינון, התקנת ריהוט גן, ריצוף חדש ועוד. בגן מוצב שלט שמספר על הספר, על הכותב והאמן. עם פתיחתו של גן זה מסתכם מספר גני הסיפור בחולון ב-35 גנים, הפזורים ברחבי העיר.

פרויקט גן סיפור
הפרוייקט אשר החל בחולון לפני כשבע שנים, הוא אחד מהמיזמים התרבותיים המיוחדים בחולון עיר הילדים המשתלב עם עוד אטרקציות לילדים בחולון כדוגמת מוזיאון הילדים, המדיטק, מוזיאון הקריקטורות והקומיקס, המרכז לתיאטרון בובות ועוד. בשנת2009 זכה הפרוייקט בפרס עזריאלי לתכנון אורבני.

מוטי ששון, ראש עיריית חולון מציין לקראת השקת גן הסיפור החדש, כי מטרת פרוייקט גני הסיפור להוות אבן שואבת לילדי העיר והארץ כולה שבעזרתו הם נחשפים לפיסול סביבתי במקביל לעידוד הקריאה. 

גן הזיקית חולון, גן סיפור חולון, גני סיפור חולון, אטרקציות לילדים בחולון, פעילויות לילדים בחולון, פעילות לילדים בחולון
גן הזיקית החדש בחולון. צילומים: אלי נאמן
במרכזו של הפרוייקט פסלי סביבה, אותם עיצבו אמנים בהשראת סיפורי ילדים מוכרים ואהובים, המוצבים ביותר מ-30 גנים ציבוריים ברחבי העיר. הגנים מציעים לילדים חוויה המגבירה את האהבה לספרים, במקביל לחשיפתם לעבודות אמנות רחוב פלסטית. מאז פתיחת השלב הראשון של הגנים ב-2004 ועד היום הם הפכו לאבן שואבת למבקרים רבים מחולון ומרבחי הארץ, ובחופשות החגים והקיץ נערכות בהם פעילויות לילדים סביב הסיפורים המפוסלים.

הכניסה לגנים חופשית בכל שעות היום.

טקס חנוכת הגן ייערך ביום ראשון,18.9.11, בשעה 17:00, כניסה דרך רח’ הגלעד או הגליל בחולון.

 

אין תגובות

השאר תגובה