גן לאומי בעמק האלה-בקרוב…

 

גן לאומי חדש בעמק האלה

22.10.2014היום אושרה בוועדה המחוזית של מחוז ירושלים, תכנית להקמת גן לאומי בעמק האלה בשטח של כ-5,500 דונם באזור רמת בית שמש. 

התכנית, אותה הגישה רשות הטבע והגנים, מציעה להקים לאומי חדש, בשטח הכולל את עמק האלה ואת רכס הגבעות שמצפון לעמק. שטח הגן הלאומי החדש מתפרש בין כביש39, מדרום וממזרח, כביש 38 ממערב ושכונות רמת בית שמש מצפון. 

עמק האלה הוא מרחב ייחודי הכולל מגוון אתרי טבע, מסולי טיול ואתרים מהמעניינים בישראל. מכלול נופי הכולל פארקים ושמורות, אתרים ארכיאולוגים, בוסתנים, צמחיית חורש ים-תיכוני ואוכלוסיית בעלי-חיים עשירה. בצפון השטח נחפרה לאחרונה חירבת קייפא, אתר בעל חשיבות גדולה להבנת תקופת המקרא שיש המזהים אותו כעיר שעריים המקראית, המוזכרת בסיפור דוד וגוליית.

 
ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ירושלים, בראשות גב’ דלית זילבר, הממונה על המחוז במשרד הפנים , החליטה לאשר את תכנית להקמת גן לאומי בעמק האלה בשטח של כ-5,500 דונם לאחר ששמעה את התנגדויות בנושא. ממשרד הפנים נמסר שהתכנית הינה חלק מראייה כוללת למרחב דרום בית שמש, בו אושרו לאחרונה אלפי יחידות דיור.
 
הוועדה בחנה בכובד ראש את התנגדויות אשר הוגשו לתכנית של רשות הטבע והגנים והחליטה לקבל את חלקן, אבל לתת תוקף לתכנית. בהחלטתה, ציינה הוועדה כי קביעת גן לאומי בעמק האלה מאפשרת לשמור ולהגן על האזור כמכלול נוף ומורשת ייחודי.
 
בתמונה למעלה – מטיילים עם הילדים בפריחת התורמוסים בתל שוכהשבאזור עמק האלה.

 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה