האקווריום:אטרקציה חדשה בגן החיות התנכי בירושלים

האקווריום בגן החיות התנכי בירושלים
האקווריום בגן החיות התנכ"י

ים לי-ם -מיזם האקווריום בגן החיות התנ"כי בירושלים יצא לדרך

אין ספק שגן החיות תמיד שוקק חיים והפתעות. רוב המבקרים, ככולם, נהנים מכל המתרחש בשטחו של הגן ובין שביליו הירוקים וכנראה שאינם שמים לב כלל לאטרקציה המדהימה שהולכת ונבנית לנו ממש ‘מתחת לאף’.

כפי שסיפרנו לכם בעבר, גודר שטח ההרחבה של הגן והחומה הבנויה מאבן מתמשכת לה ומתחברת באיזור מרכז המבקרים תיבת נח, לחומה המקיפה את הגן. המביטים מן המרפסת של תיבת נח רואים את תחילתו של פיתוח השטח, ממש סמוך לתיבה ולדרך נדב הנמשכת אל המעיין עין לבן. זהו האקווריום של גן החיות התנ"כי–הקרוי גםים לי-םובאנגליתSEA ISRAEL.

קצת על הבנייה והתכנון של המיזם הגדול והמרשים הזה, שעתיד להפתח למבקרים בשנת2015:

האקווריום מתוכנן בהתאם להמלצות התוכנית הלאומית לשמירת המגוון הביולוגי בישראל, שאושרה בממשלת ישראל ביוזמת המשרד להגנת הסביבה.האקווריום ים לי-ם, על שם משפחת גוטסמן, יעסוק בחינוך ויעלה את המודעות לאתגרים הרבים בשמירת בתי הגידול המימיים באזורנו.

האקווריום יהיה מבנה שגודלו כ-6,500 מ"ר. בתוככי המבנה יהיו מספר גלריות שיציגו את הימים הסובבים את ישראל. מיכל התצוגה המרכזי – ידמה את סביבת המים העמוקים בים התיכון. כמות המים (מי ים…) תהיה של1,600,000 ליטר. דמיינו לעצמכם קיר זכוכית ענק, שאתם עומדים מולו, ברוחב של 16 מטרים ובגובה העולה על 4 מ’. בתוך המיכל הענק ישחו בנחת (אנחנו מקווים) כרישים, דגים, טריטונים, צבי ים ועוד מינים רבים ושונים.

אל המיכל הענק הזה תוכלו להגיע דרך מנהרה שקופה שאורכה16 מטרים, העושה דרכה מתחת למים. שם תוכלו להרגיש ממש כאילו אתם נמצאים על קרקעית הים והדגים שוחים מעליכם.

באקווריום יהיה גם מיכל גדול מאוד המדמה את ריף האלמוגים של הים הגדול. המיכל, ששטחו יהיה240 מ"ר, יכיל אלמוגים חיים ויעביר אל הצופים את הצבעוניות המרתקת ואת המורכבות האקולוגית של ריף האלמוגים.

במיכלים השונים שיהיו באקווריום יוצגו להקות דגים מרשימות הנעות כדג אחד ענק, סוסוני ים, בריכת ליטוף לטריגונים ועוד רבים וייחודיים.

מבנה האקווריום נבנה בעומק כך שהמבנה ישתלב בטופוגרפיה הטבעית. הוא יהיה בעל גג ירוק, תרתי משמע, מכוסה בצמחיה, שתגביר את הבידוד במבנה ותשתלב בסביבה. על הגג יותקנו תאים פוטו וולטאים ליצור אנרגיית חשמל (כפי שכבר מותקנים היום בגן), ומתקנים לאיסוף מי גשמים.

האקווריום בירושלים, האקווריום בגן החיות התנכי, האקוריום בגן החיות התנכ"י, אטרקציות לילדים בירושלים, האקוריום בירושלים
קיר זכוכית ענק ובו שוחים בנחת כרישים ודגים גם יחד.

אטרקציה לכל המשפחה – כל השנה
מכיוון שהאקווריום יהיה מקורה, יוכלו לבקר בו גם בשעות הערב ובכל מזג אויר. אין ספק שזו תהיה אטרקציה תיירותית מרשימה שתביא אל הגן מבקרים ישראלים רבים ואף תיירים. באזור הכניסה יהיה אגם מרשים, ובית קפה המשקיף אליו. הכניסה אל האקווריום תחובר אל הגן, מאזור תיבת נח וניתן יהיה להגיע גם ישירות אליו. 

ההשקעה הגדולה באקווריום, שעלותו עשויה להגיע לכ -80 מליון שקלים, התאפשרה בזכות תרומות שגויסו מרחבי העולם ומישראל וגם סיוע שהתקבל מעירית ירושלים בעיקר לטובת התשתיות שיאפשרו את הקמת המבנה החדש.

האקווריום בירושלים, האקווריום בגן החיות התנכי, האקוריום בגן החיות התנכ"י, אטרקציות לילדים בירושלים, האקוריום בירושלים
משהו חדש קורה–ים לי-ם בגן החיות התנ"כי. יש למה לצפות!

 

 

 

 

 

אין תגובות

השאר תגובה