הגנות מקרינה סלולארית לילדים

הקִדמה וההתפתחויות הטכנולוגיות העשירו את חיינו במכשירי נוחות רבים, ובהם מכשירי טלפון ניידים שזמן השימוש בהם הולך וגובר. רובנו מתקשים לדמיין את חיינו היום בלא המכשירים הסלולריים. אך לצד היתרונות, שהחשוב בהם הוא הזמינות הבלתי מוגבלת בכל מקום בו נהיה, ישנם גם חסרונות בולטים, ובראשם נזקי הקרינה הנפלטת מן המכשירים ומהאנטנות הסלולריות. מדובר על קרינה של גלי מיקרו, הנפלטים גם ממכשירים ביתיים אחרים. הסיכון לפגיעה כתוצאה מהקרינה עולה בקרב ילדים. מומלץ להכיר את העובדות ואת ההנחיות לגבי הגנה מפני קרינה סלולארית בקרבת ילדים, מינקות ועדבגרות.
 
 
אילו מכשירים פולטים קרינה?
מכשירים ביתיים אלחוטיים נוספים פולטים קרינה ובהם: טלפונים אלחוטיים, מחשבים ניידים המחוברים לאינטרנט אלחוטי ובהםIPad,עכבר או מקלדת מחשב אלחוטיים, Wii, Bluetooth.
 

מהם נזקי הקרינה?
בשנים האחרונות נערכו מחקרים רבים על נזקי הקרינה הסלולארית, ונראה שאין היום אחדות דעים בקרב החוקרים באשר להשלכות הקרינה. תוצאות חלק מהמחקרים מראות כי חשיפה לקרינה מגבירה את הנזק לתאים ואת הסיכון לגידולים סרטניים, במיוחד באזורים הסמוכים לאזור אחיזת הטלפון, כבלוטות הרוק. מחקרים נוספים מראים כי נזקי הקרינה מתגברים ככל שמשך השימוש במכשיר עולה. עבודות מחקר אחרות מצביעות על ירידה בפוריות בקרב גברים בעשרות השנים האחרונות ועליה בשכיחות מומים ובעיות גנטיות.
הבעיה של החוקרים את הההשפעות של הקרינה על ילדים ובכלל, היא שנדרש זמן רב יותר כדי להוכיח את הקשר שבין קרינה ממכשירי הסלולאר לתחלואה בסרטן ומחלות נוספות.

 

האם ילדים מצויים בסיכון גבוה יותר?
התשובה אינה חד משמעית. על פי מחקרים שונים, ילדים ניזוקים מקרינה סלולארית יותר ממבוגרים, מאחר והם מצויים בתהליך התפתחות ומערכות ההגנה של גופם אינן בשלות עדיין, וכן בשל עצמות הגולגולת הדקות שלהם. מחקרים נוספים מצביעים על קשר בין עליה בשכיחות של הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים לבין שימוש של האם בטלפון סלולארי במהלך ההריון ולאחריו.
 

כיצד מגינים על ילדים מנזקי הקרינה?
מומלץ לעכב ולדחות ככל האפשר את גיל תחילת השימוש בטלפון סלולארי בקרב ילדים, אולי אף עד לתקופת הנעורים. בכל מקרה, כדאי לפעול במשנה זהירות, לאמץ מספר כללי התגוננות פשוטים ולהנחות את הילדים להרגלי שימוש נכונים וזהירים:

השתמשו פחות בטלפון הסלולארי
כל זמן שהטלפון פועל, הוא פולט קרינה, גם כאשר איננו מדברים בו. אם אתם מהמחמירים, מומלץ לכבות את המכשיר לפרקי זמן ארוכים ולהדליק אותו רק במקרי חירום, או לשם בדיקת הודעות או שיחה קצרה.


ודאו שאתם קולטים
רמת הקרינה מן המכשיר הסלולארי עולה כשהקליטה חלשה. על כן מומלץ להשתמש במכשיר הטלפון הנייד רק כאשר הקליטה טובה.

הרחיקו את המכשירים מהגוף

שאו את המכשירים הניידים הרחק מגופכם: לא בחגורה או בכיס או בצמוד לחזה. הרחיקו מחשבים ניידים מן הגוף.

בלילה מכבים
כבו את המכשירים הניידים בשעות הלילה. 

חוזרים לטלפון קווי
השתמשו בטלפונים קוויים בבית או במשרד.
  טלפונים אלחוטיים מן הסוג הישן, הפועל על900 מגה הרץ אינם פולטים קרינה מתמדת, ועל כן מומלץ להשתמש בהם.

הרחיקו מכשירים מחדרי הילדים
המנעו עד כמה שאפשר משימוש במכשירים פולטי קרינה בתוךחדרי ילדים,והרחיקו מכשירי טלפון אלחוטיים, רדיו ושעונים מעוררים.
 

שורה תחתונה
קצב השינוי המהיר והזמן הארוך הנדרש למחקרים על השפעות נזקי הקרינה אינם מאפשרים עדיין לקבל תמונה ודאית באשר לנזקי הקרינה ארוכי הטווח ועדיף להתגונן כבר היום, מפני הנזקים המשוערים ולהגן על ילדינו, החשופים לקרינה רבה יומיום.
וכמו שאומרים – יפה שעה אחת קודם…

אין תגובות

השאר תגובה