למ”ד – זו אות שצריך ללמוד איך לנהוג איתה

שלב הוצאת רישיון הנהיגה הוא למעשה טקס התבגרות ישראלי נוסף. אין כמו תחושת הבגרות והחופש כאשר יש רישיון נהיגה ביד, ויכולת להגיע לכל מקום בארץ באופן עצמאי. לפני שתוכלו לקרוע את הכביש, עליכם לסיים את תהליך הוצאת רישיון הנהיגה. מדובר במשימה ארוכה ולא קלה, אך עם התמדה תוכלו לעמוד בה בהצלחה תוך זמן קצר. מאמר זה יפרט שלבים מרכזיים בתהליך.

הוצאת טופס ירוק

השלב הראשון בהתחלת לימודי הנהיגה המעשיים הוא הוצאה של טופס ירוק. מדובר בטופס המהווה אישור לכך שבריאותכם מאפשרת התחלת לימודי נהיגה. הטופס הירוק לרוב יכלול בדיקה אצל אופטומטריסט, שתעריך פרמטרים שונים ביכולת הראייה שלכם. האופטומטריסט לרוב יבדוק את יכולת אומדן המרחקים שלכם, כישור שדורש ראייה טובה בשתי העיניים, את חדות הראייה, ואת יכולת המיקוד. לעיתים תשולב בבדיקה גם בדיקת שמיעה, שגם היא חיונית לנהיגה בטוחה על הכביש. חשוב להדגיש, חל איסור מוחלט על אמירת שקרים במעמד הוצאת הטופס הירוק. מדובר בעבירה פלילית, שככל הנראה תמנע מכם להוציא רישיון נהיגה לזמן ארוך במיוחד, כך שתוכלו לשכוח מלקנות רכב, לעשות ביטוח חובה, או לצאת למסע ארוך בזמן הקרוב.

מעבר מבחני התיאוריה

מבחני התיאוריה מהווים אתגר גדול מאוד לחלק מהאנשים המבקשים להוציא רישיון נהיגה. כמו מעבר טסט או סגירת ביטוח חובה לכלי הרכב, המחוקק לא משאיר לכם ברירות אלא לעבור את המבחן. יש אנשים המעדיפים לעבור מספר שיעורי נהיגה לפני שהם ניגשים למבחן התיאוריה, כדי להבין יותר טוב את מהות השאלות, ולצבור ידע מעשי שיסייע בפתירתן. מדובר בסיכון, שכן אם לא תצליחו לעבור את התיאוריה במהירות, למעשה בזבזתם שיעורי נהיגה, מאחר ותיאלצו להמתין עם המבחן עד שתעברו את הבחינה. הדרך הטובה ביותר היא להשקיע זמן, להתמקד במבחן התיאוריה עד שתעברו אותו כהלכה, ואז לגשת ללימודי הנהיגה בראש שקט, כשאתם מצוידים בידע שיהפוך את שיעורי הנהיגה שלכם להרבה יותר יעילים ואפקטיביים.

סוג הרכב עליו אתם רוצים ללמוד

הכרעה שתיאלצו לקבל, היא סוג הרכב עליו אתם רוצים ללמוד נהיגה. בישראל, רוב הנהגים שואפים לעבור טסט על כלי רכב ידני. הנהיגה על כלי רכב ידני היא מאתגרת יותר, ודורשת מיומנות נהיגה רבה יותר מאשר נהיגה על רכב אוטומטי. מאחר ורובן המוחלט של המכוניות בישראל הן מכוניות אוטומטיות, פעמים רבות ללמידת נהיגה על רכב ידני אין משמעות פרקטית. אם אתם מתקשים לסיים את לימודי הנהיגה על רכב ידני, יתכן מאוד שכדאי לכם לשקול בחיוב פשוט לעבור ללימודי רכב אוטומטי. הרכב האוטומטי יאפשר לכם להתרכז במתרחש על הכביש, מה שישפר את הסיכוי שתעברו את הטסט. ביטוח חובה ופרמיות אחרות מעניקות כיסוי שונה לעיתים קרובות לרכב אוטומטי לעומת ידני, ומדובר בעוד שיקול שיש לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה.

משך השיעורים המתאים לכם

כאשר לומדים נהיגה, מחויבים לכמה עשרות שעות לימוד עם מורה. שעות לימוד אלה הן הכרחיות, והן מונעות מצב בו נהגים לא מוכנים יעלו על הכביש פשוט כי היה להם מזל במהלך הטסט. יש שתי אפשרויות עיקריות ללימוד הנהיגה – שיעורים כפולים או שיעור יחיד. שיעור כפול יאפשר לכם לסיים את מכסת שיעורי הנהיגה הנדרשת תוך זמן קצר במיוחד, אבל תלמידי נהיגה רבים טוענים שהוא הרבה פחות אפקטיבי משני שיעורים בודדים, מאחר וריכוז התלמיד יורד. גם לשיעורי נהיגה יחידים יש חיסרון, מאחר ולעיתים חלק גדול מהשיעור יתבזבז על איסוף התלמיד והחזרתו, ולא על תרגול הנהיגה בכבישים עליהם נערך הטסט.

אין תגובות

השאר תגובה