החברים של הילדים באים לישון? כך תעשו את זה נכון

החברים של הילדים באים לישון? מסיבת פיג'מות
החברים של הילדים באים לישון?

היערכות למסיבת פיג’מות כוללת מבחינתכם סידורי שינה, בחירת יום ומציאת תעסוקה. הנה המדריך המלא

בדיקה של פעילויות הפנאי בקרב מתבגרים בישראל מצאה בשנת 2008 שפעילויות חברתיות הן אלה שלהן מקדישים בני הנוער את הזמן הרב ביותר. בתוך כך, בילוי עם חברים הייתה הפעילות המרכזית הן מבחינת משך הזמן שהוקדש לה והן מבחינת החשיבות שיוחסה לה על ידי התלמידים.

לא מפתיע אם כך לגלות שגם לפי נתוני ראמ”ה (רשות ארצית למדידה והערכה בחינוך מטעם משרד החינוך) משנת 2013, מרבית התלמידים בכיתות י’-י”א מבלים עם חבריהם ו-34% מתוכם עושים זאת 3 שעות או יותר ביום. לשם השוואה, רק 22% מעדיפים לעזוב את הבית לטובת הסתובבות בשכונה, בעיר או בקניון. נכון ל-2018 הנתונים האלה לא משתנים וזאת על אף נטייה לכאורה של בני הנוער והתלמידים להסתגר בבית, מול המסך וליד המחשב.

בפועל, הורים לילדים בטווח רחב של גילאים יכולים להעיד מגוף ראשון על חשיבות הבילוי החברתי עבורם. מצד שני, זה כרוך בהתאמות מסוימות ורובן נוגעות לאופן שבו מסודר חדר השינה. אז מה עושים אם החברים של הילדים מחליטים להישאר לישון? הנה כמה הצעות:

  1. העדיפו ספות נפתחות

ספות נפתחות למיטה ממלאות כמה צרכים חשובים בחדרי שינה של מתבגרים. ראשית, ניתן להשתמש בהן כפתרון אירוח ולחסוך באמצעותן מקום יקר. אם יש בחדר השינה מספיק מקום כדי לשים ספה, עדיף שהיא תהיה כזו שיכולה להיפתח למיטה.

שנית, השימוש בספות כאלה בחדרי שינה של בני נוער או אפילו בסלון חוסכת את הצורך בהוצאת מזרנים ובאחסנה שלהם. למעשה, אחסנת המזרנים לפני ואחרי שהחברים מגיעים לישון היא זו שמטרידה את רוב ההורים ולכן הספות הנפתחות פותרות את הבעיה.

  1. בחרו יום מתאים

את רוב הקשיים שמתלווים למסיבת פיג’מות אפשר למנוע אם בוחרים את היום המתאים. אין למשל סיבה להזמין חברים לישון יום לפני מבחן, או לחילופין כאשר לנו כהורים יש משימות מאוד חשובות בעבודה. לחילופין, שינה משותפת בסופי שבוע תקל על כל המעורבים ותרגיע גם אתכם.

חשוב שתתנו לילדים לקחת אחריות ותתייעצו אתם לגבי היום המתאים. במידה והחלטתם שהיום הנבחר פחות מסתדר, ודאו שאתם מנמקים בפני הילדים את הסיבה לכך על מנת שלא ירגישו תסכול.

  1. תנו להם פרטיות

החברים של הילדים הגיעו? עכשיו הזמן שלכם לקחת צעד אחורה ולתת להם פרטיות. ודאו שהילדים מרגישים בנוח, עמדו לרשותם אם עולות דרישות מיוחדות אבל אל תתביישו גם לסרב אם הן נראות לכם מוגזמות.

מצאו לעצמכם תעסוקה לשעות הלילה וכך תוכלו לעזור לילדים להפוך את הבילוי החברתי לפעילות משמעותית ומהנה. בנוסף, נצלו את ההזדמנות כדי לצאת בעצמכם קצת מהבית ולהתאוורר.

אין תגובות

השאר תגובה