החמרת תקני איכות האוויר

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה פה אחד את הצעת המשרד להגנת הסביבה להחמיר באופן משמעותי את רמת ריכוזי החומרים המזהמים באוויר. עמידה מלאה בתקנים המוצעים תמנע מוות של כ-700 בני אדם בישראל בכל שנה, תחסוך מאות אישפוזים בשנה ותצמצם באופן משמעותי את התחלואה במחלות לב וריאה. בנוסף, התועלת, לאור צמצום הנזק הבריאותי, מוערכת בכ-8 מיליארד ₪ לשנה.
 
לראשונה אף נקבע בישראל תקן למזהם החמור ביותר- ריכוזי חלקיקים קטנים העוברים בדרכי הנשימה(2.5 PM).התקן שנקבע עבור מזהם זה הוא ערך שנתי של25 מיקרוגרם חלקיקים למ"ק של אוויר. כיום זהו הממוצע הקיים ברוב אזורי הארץ, מלבד עורקי תחבורה סואנים במיוחד ומרכזי הערים. יש לזכור כי בישראל ישנם ריכוזים גבוהים יחסית לעולם של חלקיקים אלה בשל סופות אבק המגיעות אלינו מצפון אפריקה וזיהום המגיע מחו"ל.
 
כל התקנים ייכנסו לתוקף בעוד כשנתיים ובכך יתאפשר למפעלים הקיימים להיערך על מנת לעמוד בתקנים החדשים. בנוסף, לא תאושר הקמת מפעלים, כבישים, מחצבות ומתקנים נוספים אשר יביאו לחריגה מעבר לתקנים המחמירים.
 
השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ הודה לחברי הכנסת, לעובדי המשרד ולארגוני הסביבה על עבודתם המאומצת אשר סייעו בקביעת התקנים החדשים, העבודה על קביעת התקנים החדשים ארכה כשנתיים בהן התקיימו דיונים עם בעלי עניין שונים: משרד הבריאות, משרד האנרגיה והמים, משרד התחבורה, משרד התמ"ת, חברת החשמל, התאחדות התעשיינים, נתיבי ישראל, שלטון מקומי, יחידות סביבתיות ותוך שיתוף מלא עם ארגונים סביבתיים ומשרד הבריאות.

אין תגובות

השאר תגובה