הכן גופך לקיץ

23.4.12

הקיץ בפתח, שכבות הבגדים מתחילות לרדת והמודעות הבריאותית לשמירה על גופנו הולכת וגדלה. בקיץ חם ולעיתים גם לח מאוד, דבר המחייב אותנו להתאים את גופנו לעונה זו ולתמוך באנרגיה שלנו. הטמפרטורה החיצונית משפיעה על התחושות הפנימיות, קצב זרימת הדם בכלי הדם מהיר יותר, הגוף חם ומחפש דרכים להתקרר.

ד"ר ראול רודריגז, מנהל המרכז לרפואה טבעית, נותן עצות כיצד לעזור לגופנו להתמודד עם החום, השמש והלחות ולשמור עליו מפני נזקי הקיץ הרבים:

מומלץ להימנע ממזונות חריפים. אוכל חריף ומתובל יוצר אפקט חימום בגוף שמביא להגברת הזיעה.

מומלץ לאכול ארוחות קטנות. זאת על מנת שלא לגרום לאנרגיה מחממת כתוצאה מעומס על מערכת העיכול שעלול להיווצר מאכילת ארוחות גדולות.

מומלץ לאכול מזונות קלים לעיכול, ירקות ופירות טריים. בנוסף עדיף להמעיט בבישול ממושך מכיוון שהוויטמינים והחומרים שחיוניים לגופנו נאבדים בתהליך הבישול.   

חשוב לשתות הרבה מים המהווים67% מגופנו. לשתיית מים יתרונות רבים והכרחיים, בהם: מניעת התייבשות; שיפור תהליכי העיכול; הוספת לחות לעור בשכבות הפנימיות ומניעה מלהיראות יבש; ניקיון הגוף מחומרי פסולת, רעלים וחומרי שגורמים להזדקנות. מאחר שלמים יש תפקיד מפתח בתהליך פירוק שומנים, אנשים בעלי עודף משקל שרוצים לרזות, זקוקים לכמות גדולה יותר של מים.

ניתן לשלב במי השתייה צמחים מקררים כמו מנטה ונענע ליצירת תחושה טובה ומניעת הזעה. מיצי ירקות נחשבים למקררים.
כדאי לזכור שכמות גדולה של סוכר חבויה בפירות ובמשקאות תוססים. פחית שתיה קלה מכילה8 כפיות סוכר!

מומלץ להשתמש בנוגדי חמצון המסייעים לנו לעכב את תהליכי ההזדקנות של העור ולמנוע נזקים. אסטה קסנטין הוא נוגד החמצון הכי חזק בטבע. כשאתם הולכים למכולת
כדאי לדעת שעגבנייה, מלפפון, תרד, ברוקולי, גזר, חציל, תפוח אדמה, קישואים וחסה עשירים בנוגדי החמצון החשובים לנו כל כך. כמו כן ישנם תוספי תזונה המכילים את נוגדי החמצון להם אנו זקוקים ומומלץ להשתמש בהם.  

היזהרו מקרח! בקיץ אנו רוצים משקאות קרים ונוטים להוסיף קוביות קרח. רבים לא מודעים לכך אבל קרח מזוהם יותר מהמים באסלה. היזהרו ממנו. 

למרוח קרם הגנה. זהו הדבר הבסיסי ביותר שיש לעשות כשאנו חושפים את עורנו לשמש.

וכמובן – פעילות גופנית, לשמירה על גוף בריא, מתוחזק ורענן.

אודות המרכז לרפואה טבעית:
המרכז לרפואה טבעית הוקם בשנת2000 בניהולו של ד"ר ראול רודריגז, בוגר הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל-אביב ובתי ספר בסין וביפן. ד"ר רודריגז תמחה ברפואה סינית וברפואה
טבעית. המרכז לרפואה טבעית מתמחה ברפואה טבעית ומסייע באופן קבוע לבני כל הגילאים, תוך התמחות מיוחדת בבעיות מערכת העיכול, אלרגיות, בעיות נשימה, כאבי אוזניים, השמנה, אנטי איג’ינג וכן, הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים. שיטת הטיפול של ד"ר רודריגז משלבת רפואה סינית עתיקת-יומין, שיטות טיפול טבעיות וידע של הרפואה המערבית המודרנית.

אין תגובות

השאר תגובה