הכנה לכיתה א’ -באינטרנט

לקראת כיתה א’ מעבר להכנות לכיתה א’ למינהם, ואפשר גם להעזר באתרי האינטרנט שקמו לצורך לימוד אותיות ה-א’ ב’ כדוגמת הופ! אינטרנט שמסייעים בלימוד ראשוני של האותיות עפ דמויות מוכרות לילדים באמצעות משחק וכיף.

אתר עמק הרפתקהופ חונך הקיץ אזור חדש אשר כל כולו מוקדש לעושים את צעדיהם הראשונים בלימוד קריאה וכתיבה – הוֹפּ! מֵאָלֶף עַד תָּו באמצעות חוויה אינטראקטיבית של גילוי והנאה, להיכרות ראשונה עם האלפבית העברי. הדמויות האהובות של ערוץ הופ כמו נחשון כל יכול ודמויות נוספות מלוות את הילדים צעד אחר צעד, במסלול מלא הומור ויצירתיות.

בהוֹפּ! מֵאָלֶף עַד תָּו כל אות מאותיות האלפבית פותחת רצף של תחנות פעילות, כשבכל תחנה מתורגלות מיומנויות של ניצני אוריינות המהוות בסיס לרכישת הקריאה והכתיבה. כל תחנה מעניקה לילד כוכב וסך כל הכוכבים מעניקים לו מדלית אליפות להדפסה. מטרת המשתמש היא לאסוף עשרים ושתיים מדליות אליפות- מדליה לכל אות.

מבנה הוֹפּ! מֵאָלֶף עַד תָּו- תפריט הניווט מציג את אותיות האלפבית, כשלכל אות משויכת דמות מהופ!, אשר שמה מתחיל באות שאליה היא מקושרת. התפריט מציג גם חיווי נשמר ומצטבר של פעילות המשתמש- באילו אותיות ובאילו תחנות כבר ביקר, המשימות שהושלמו, הכוכבים והמדליות שהושגו. התפריט נבנה לפי מיטב המסורת של אתר הרפתקהופ! ביצירת ממשקיות ידידותית ואינטואיטיבית לילדים, עיצוב מאיר עיניים ושכל כולו מדובב.

הוֹפּ! מֵאָלֶף עַד תָּו מלווה בייעוץ מדעי של ד"ר מיכל שלייפר- מומחית בטיפוח האוריינות בסביבות רב תרבותיות. ד"ר שלייפר טוענת שטיפוח מיומנויות אורייניות אלפבתיות וכישורי שפה בגיל הרך הוכח במחקרים רבים כתורם לרכישת הקריאה והכתיבה בשנים הראשונות בבית הספר. שימוש באמצעים מתוקשבים, כמו אתר ברשת, מעצים את טיפוח ניצני האוריינות, מאחר שהוא משלב למידה באמצעות משחק ומאפשר תרגול מהנה של כישורי שפה.

הוֹפּ! מֵאָלֶף עַד תָּו מצטרף לעולם התוכן העשיר המצוי כיום באתר הרפתקהופ!, הכולל פעילויות יצירה אינטראקטיביות, מערכת דואר לילדים, ספריות משחקים בנושאים שונים, קולנוע אינטראקטיבי ועוד.
כתובת אתר: www.hopnet.co.il
מנוי לאתר עולה24 ₪ לחודש
 

תגובה אחת

השאר תגובה