הסכם השמיים הפתוחים אושר בממשלה

21אפריל2013 טיולים עם ילדים בחו"ל

הסכם השמיים הפתוחים אושר היום בממשלה, שצפוי להביא לפתיחתה של תחרות חדשה בתחום התעופה הנכנסת והיוצאת מישראל, בהתאם להסכם התעופה שנחתם בראשי תיבות ביולי2012 עם האיחוד האירופאי.  החלטה זו, שיוזמתה החלה בתקופת כהונתו של מנכ"ל משרד התיירות לשעבר אלי כהן ב-2006, יוצאת כיום לדרך על רקע תקופה לא קלה לתעשיית התיירות, בה היא בה חווה ירידה במספר התיירים בהשוואה לשנים האחרונות, במיוחד בעקבות השפעות מבצע "עמוד ענן"ובהעדר תקציב מדינה שגורם לצמצום בהשקעה בשיווק ישראל בחו"ל. 

 

גידול בכמות התיירים בישראל:
הסכם השמיים הפתוחים צפוי להביא, על פי נתוני לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, כבר בשנה הראשונה להפעלתו של ההסכם, גידול של כ-250 אלף תיירים מאירופה, שמשמעותו הוא יצירת של קרוב ל-10,000 משרות חדשות בתחום התיירות הנכנסת. 

משרד התיירות מדגיש, כי לצד הגברת התחרות, עמדת המשרד היא שעל המדינה למצוא דרך להבטיח את איתנותן של חברות התעופה הישראליות במסגרת ההסכם החדש.  מנכ"ל המשרד נועז בר ניר, ראש מנהל השיווק אורן דרורי וסגנו פיני שני, שליוו את המהלך בשנים האחרונות, מאמינים כי אישור ההסכם נוטע אופטימיות בתעשיית התיירות ושולח איתותים חיוביים למשקיעים, המצפים להוזלת מחירי הנופש בישראל ולהגברת תנועת התיירות לישראל במאות אלפי תיירים חדשים. 

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "ממשלת ישראל קיבלה החלטה נכונה עבור אזרחי ישראל, עבור כלכלת ישראל ועבור תעשיית התיירות בארץ. אני רוצה לברך ולחזק את אנשי משרד התיירות, ובראשם המנכ"ל, נועז בר ניר, על הובלה אמיצה של המהלך. בתוך זמן קצר נזכה לראות תנועת תיירים ערה לארץ, הגדלת ההכנסות לקופת המדינה ותעשיית תיירות המייצרת מקומות עבודה רבים בערים ובפריפריה".

בעד או נגד
הסכם השמיים הפתוחים מעורר התנגדות רבה בקרב חברות התעופה הישראליות, שהחלו לנקוט בשביתה במחאה על אישור ההסכם, מתוך כוונה לטרפד את מימוש ההסכם בפועל שעלול לפגוע ברווחיותן וסיכויי השרדותן בשוק התעופה התחרותי הבינלאומי, בשל הוצאות הבטחון הייחודיות של חברות התעופה הישראליות.

המטרה: הזולת כרטיסי הטיסה לתיירים המגיעים לישראל ולישראלים הנופשים ומטיילים בחו"ל:
השאלה הנשאלת, בהנחה שההסכם יגיע לידי מימוש, האם אכן יוזלו כרטיסי הטיסה אל ישראל וממנה, במיוחד בתקופות החופש הגדול וחופשות החגים, בהם חלה עלייה משמעותית של מחיר כרטיסי הטיסה ליעדים השונים וכיצד חברות התעופה הישראליות יצליחו לשרוד מול התחרות המתגברת.
תחילת ההסכם היא ב-2014 ורק אז נוכל לראות את תוצאות הגברת התחרות על תחום התעופה והתיירות בישראל.
 

אין תגובות

השאר תגובה