הרפתקאות סראוקה הקיפוד: מכתבים ממסע של חבר מסביב לעולם

הרפתקאות סראוקה הקיפוד

הרפתקאות סראוקה הקיפוד הוא מיזם תוכן מקורי לילדים המשלב פעילות המעודדת יכולות קריאה והבעה בכתב, ומפתח סקרנות לתרבויות וחוויות חדשות.

דמיינו שיש לילדים חבר, קיפוד שמטייל בעולם ושולח להם מכתבים בדואר, ממש כמו פעם ומתכתב איתם לאורך מסעו המסקרן ואפשר לעקוב ולסמן את המקומות במסע על גבי מפה מיוחדת.

הרפתקאות סראוקה הקיפוד

הרפתקאות סראוקה הקיפוד הוא מיזם חדשני במסגרתו הילדים מקבלים אחת לחודש מכתב בדואר ממוען עבורם, מקיפוד אדיב מצחיק והרפתקן, חבר לעט, שיצא לטיול ארוך סביב כדור הארץ.

הרפתקאות סראוקה הקיפוד, הרפתקאות סורוקה הקיפוד

 

במהלך המסע הילדים מקבלים מהקיפוד מכתבים מושקעים עם איורים מקסימים בהם הוא משתף את הילדים בחוויות שקורות לו, מספר על חברים חדשים שהוא פוגש ועל תרבויות ומנהגים חדשים אותם הוא מכיר בכל נקודה בגלובוס אליה הוא מגיע.

המכתבים כוללים סיפורים משעשעים, מדבקות, מזכרות, גלויות ועוד. במכתב הראשון הילדים מקבלים גם מפת עולם מאויירת עם מדבקות סימון למעקב אחרי מסעו של סראוקה.

הרעיון מאחורי המיזם הוא כתיבת סיפור מרתק בהמשכים שייצור אצל ילדי דור המסכים תשוקה למילה הכתובה ואהבה למכתבים בדיוק כמו שהיינו שולחים פעם.

על הדרך הילדים זוכים גם לקבל חיזוק ליכולות הכתיבה והקריאה וההבעה, מבססים יכולות חברתיות, לומדים להכיר ולקבל את השונה, ומפתחים סקרנות טבעית לאנשים, חיות וחוויות וטיולים מסביב לכדור הארץ.

למי זה מתאים?

כל המכתבים מנוקדים ומותאמים לראשית קריאה. לאחר שהמכתב התקבל אצל הילדים הם יכולים לשלוח מכתב בחזרה לקיפוד והם ייענו באופן אישי – התגובות תמיד תומכות, חיוביות ומעודדות דו-שיח.

ג’קבולה בעקבות האוצר

בעקבות ההצלחה של סראוקה הקיפוד נולדה גם ג’קבולה בעקבות האוצר, סיפור נוסף בפרוייקט.

ג’קבולה סנאית חכמה וסקרנית, גם היא חברה לעט, יצאה למסע בעקבות אוצר מסתורי ושולחת לילדים מכתבים ממוענים אישית בסגנון חפש את המטמון ובתוכם חידות, מזכרות וגלויות לעיצוב יומן מסע אישי.

הסיפורים מותאמים לראשית קריאה ומנוקדים ומלמדים אודות הטבע והגאוגרפיה של הארצות. הארצות בהן ג׳קובלה מבקרת אינן חופפות לארצות במסעו של סראוקה הקיפוד.

יזם הפרויקט, יונתן טרוים מציין: “הקיפוד ששינה את חיינו נולד בתקופת הקורונה. כאשר העסק הקודם שלנו, שעסק בפסטיבלים לילדים, נעצר עקב הסגרים, חיפשנו דרך להעביר חוויה משפחתית, איכותית ומיוחדת ישירות אל הילדים בביתם.״

עוד הוסיף כי ״אספנו מגוון סיפורים שסיפרנו לילדינו לאורך השנים – חלקם סיפורים משפחתיים שמאז שאני הייתי ילד היו נוכחים בחיי, חלקם המצאות שלנו וחלקם רעיונות שילדינו המציאו. חיברנו את כל הסיפורים להרפתקה אחת גדולה עם קיפוד חמוד ותמים, שכותב מכתבים לחבריו ומזמין אותם לחוויות מרתקות.

בעידן שבו רבים חווים בדידות, אפילו ילדים, סראוקה הקיפוד מביא עמו חום, חברות ואהבה. הוא תמים וטוב לב, משקף ערכים שאנו מרגישים שלעיתים הולכים לאיבוד בעולמנו המודרני. דרך המכתבים וההרפתקאות של סראוקה, אנו מקווים להעניק לילדים תחושת שייכות, אמון בחברות ותקווה. סראוקה מייצג את הכוח של אופטימיות, נדיבות והיכולת לראות את הטוב בכל מצב – מסרים שאנו מרגישים שהם חשובים מאי פעם.״

“אנו מחפשים תדיר דרכים לגוון ולעורר את סקרנות הילדים. המכתבים, האיורים, המדבקות, הגלויות והמזכרות שנשלחים הם תוצר של עבודה קשה, תוך הקפדה על מקוריות ואיכות ללא פשרות ובשיתוף יועצים פדגוגיים.”

סראוקה הקיפוד מומלץ לגילאי 4-8 | ג’קבולה הסנאית מומלץ לגילאי 6-9

המכתבים נשלחים בתוך הארץ ואפשרי גם לחו”ל
מנוי חודשי: 45 ש״ח
חצי שנתי: 245 ש״ח
שנתי -439 ש״ח

כל הפרטים באתר:  www.srauka.co.il

אין תגובות

השאר תגובה