השכרת אופניים באילת-אטרקציה חדשה באילת בקרוב…

19.8.2013  אטרקציות באילת

בקרוב… אטרקציה חדשה באילת-  אופניים להשכרה שימוקמו ברחבי העיר לטובת התיירים ותושבי העיר שתצטרף לערי תיירות מובילות בעולם כמו אסמטרדם, לונדון, ברצלונה, סידני, סינגפור וגם העיר תל אביב, המציעות אופניים להשכרה.  אילת היא העיר השנייה בישראל שתקים מערך של אופניים להשכרה, שיכלול35 עמדות אופניים, אשר יוצבו בשלב הראשון חלקן באזור התיירות של אילת וחלקן באזורי המגורים בעיר.
השכרת אופניים באילת – מתי?
השבוע הוציאה עיריית אילת באמצעות תאגיד התיירות העירוני, מכרז לאטרקציה החדשה של העיר – אופניים להשכרה שמתוכנן להתחיל לפעול ביוני2014.
לפי התכנון יוצבו באילת35 עמדות אופניים שבכל אחת מהן יוצבו 20 זוגות. חלק מהתחנות ימוקמו באזורי התיירות בסמוך לבתי המלון באילת, לאטרקציות תיירותיות, לקניונים ולטיילת וחלקן באזורי המגורים של התושבים בעיר. מטרת מערך האופניים היא להפחית את זיהום האוויר על ידי מעבר לתחבורה ירוקה, הגברת הניידות של התיירים בעיר, במטרה לשפר את המסחר וכן ליישר קו עם ערי תיירות מובילות בעולם. התחנות הראשונות צפויות להתחיל לפעול כבר ביוני2014 ובעירייה צופים, כי מערך ההשכרה צפוי להצלחה רבה בקרב תיירים. לדברי ראש עיריית אילת, "מערך השכרת האופניים הוא עוד פרויקט חשוב המשלב תיירות, ספורט ואיכות סביבה, המתיישב עם האמירה העירונית שלנו להשביח את המוצר התיירותי בעיר וכחלק מעידוד לאורח חיים ספורטיבי ובריא יותר". 
 
כמה תעלה האטרקציה החדשה של אילת?
עלות השכרת האופניים ליום תעמוד על כ-20 ש"ח, כולל דמי שימוש וניתן יהיה לרכוש מנוי שנתי בעלות של200 ש"ח. 
עלות הקמת המערך נאמדת בכ-5 מיליון ₪ הכוללת את רכישת האופניים, הקמת תשתיות לפעילות מערכת מחשוב מרכזית, מוקד שירות טלפוני, אתר אינטרנט ומערכת לאמצעי תשלום. עלות התפעול השנתית היא כ-1.5 ₪ + חצי מיליון ₪ להצטיידות. המערך יוקם בשיטת BOT,הקמה וניהול על ידי זכיין שייבחר במכרז.

השכרת אופני ילדים?
יש לקוות שבאילת (בניגוד למערך ההשכרה של תל אביב המיועד למבוגרים בלבד) שימצאו פתרון גם לציבור הנופשים המשפחתי ויאפשרו השכרה של אופני ילדים או מתקנים לחיבור כסא תינוק.

 
 
מסלולי אופניים באילת
כחלק מעידוד רכיבה על אופניים הכשירה העירייה בשנים האחרונות שבילי אופניים באזור התיירות וברחבי העיר לטובת תושבי העיר ואורחיה:

שביל החוף הדרומיהמסומן בשלב זה ממלון מרידיאן ועד חוף הדולפין ריף. השביל יימשך עד למסוף טאבה כחלק משדרוג כביש90. 
 
שביל עוקף מערבישאורכו2.5 ק"מ מתחיל מכיכר העפרונות עד לכיכר המחנות (גשר עליון בשחמון). השביל נסלל בתוואי המערבי של הדרך ומשמש כשביל להליכה, ריצה ואופני שטח. המסלול מתחבר למסלולי הסינגלים לרכיבת שטח בהרי אילת. 
 
שביל סובב אילתשהוקם על ידי קק"ל ונסלל על ידי החברה הכלכלית אילת(חכ"א),מתחיל מחוף מפרץ השמש ועובר דרך פארק הצפרות, פארק הולנד וואדי שחמון. מסלול טבעתי באורך21 ק"מ. 
 

אין תגובות

השאר תגובה