חגיגות פסטיבל בא לי גליל בבית הכרם בשני הסופשים הקרובים

הצצה למטבחים מגוונים מסורתיים וחדשניים, סדנאות בישול, סיורי ליקוט, סיורים מודרכים ופעילויות לכל המשפחה בפסטיבל ‘בא לי גליל’ בבית הכרם בשני סופי השבוע הקרובים.

09.03.2023 סיירה, טעמה וכתבה: שלגית אשטמקר

בשני סופי השבוע הקרובים בימים חמישי ועד שבת, בתאריכים 09/03-11/03 ו- 16/03-18/03 נחגג פסטיבל ‘בא לי גליל’ באשכול בית הכרם.
פסטיבל ‘בא לי גליל’, שנחגג בפעם השנייה, יחשוף בפני חובבי הקולינריה והטיולים את עושרו הקולינרי והתרבותי של האזור. מטבחים שונים ומגוונים, דמויות מרתקות, בתי אוכל, מסלולי טיול, סדנאות בישול וליקוט, מחלבות, יקבים, תרבות, מסורת ואטרקציות – והכל אל מול הנוף הגלילי הירוק.

אשכול בית הכרם מאגד בתוכו שמונה רשויות:
כרמיאל, בענה, דיר אל אסד, מג’ד אל כרום, נחף, סאג’ור, ראמה ומשגב.
אוכלוסיית האשכול מגוונת ומובילה דו קיום בין יהודים, דרוזים, ערבים, מוסלמים, נוצרים ובדואים החיים יחד זה לצד זה ומקדמים עסקים, תיירות, תרבות ועוד. האשכול מאופיין בקהילות, דתות שונות וצורות חיים שונות: כפרים, ערים, מושבים, ישובים קהילתיים וקיבוצים ובכל ישוב מגוון דמויות וסיפורי חיים מרתקים.

בפסטיבל יתקיימו אירועים מרכזיים אשר ישלבו שווקים ותוצרת הארץ, מורשת דרוזית וסיורים בסאג’ור, שוק איכרים תוצרת הארץ בכרמיאל, יריד אמנים טבע וקולינריה בשכניה, יריד אוכל ואמנים בבואכה יודפת, יריד אמנים ונופים מרהיבים.

לצד האירועים המרכזיים בכל מועצה מקומית החברה באשכול יתקיימו סדנאות קולינריות מיוחדות, כדוגמת:
בכרמיאל- יעל מקונן דגו, בסדנת בישול אתיופי
במשגב- סדנת בישול בטבע עם אורי צור
סדנת ליקוט בדואי עם זהיה סועאד
בבענה- יתקיימו בתים מבשלים
בדיר אל אסד- סדנת מאפים משפחתית עם סוהיר אסאדי
בנחף- סדנת קטאייף בביתה של אום בילאל
בסאג’ור-מורשת דרוזית ואירוח ביתי
בראמה- סדנת מאפי טאבון במסעדת ראדה
ובמג’ד אל כרום יתקיימו סיורים המשלבים קולינריה ותרבות.

ברחבי האשכול יתקיימו סיורים לכל המשפחה, מסלולי טיול, טעימות במבשלות והיקבים, קונצרטים, מפגשים אנושיים, מחלבות, אטרקציות ועוד.

המלצות ממקומות שביקרנו ובדקנו בפסטיבל

קפה יודפת במתחם בואכה יודפת

אנחנו טעמנו מארוחת הבוקר שבמוגשת בקפה יודפת.
קפה יודפת נמצא בבואכה יודפת שהוא מתחם תיירות גלילי. החנויות במתחם הן על טהרת אנשי האזור ומשקפות את רוח המקום – פשטות, איכות ומקצועיות. כל חנות והחיבור המקומי שלה.

מתחם בואכה יודפת / צילמה: שלגית אשטמקר

 לדף בואכה יודפת לחצו כאן

קפה יודפת שבמשגב הירוקה הוקם מתוך אהבה לאוכל, אנשים, טבע ותרבות. השילוב הנהדר הזה בא לידי ביטוי בבית הקפה בכל הרבדים- במתחם המעוצב והאסתטי, באוכל הטעים והמיוחד העשוי מחומרי גלם מקומיים מהגליל- שמן הזית מיודפת, לחמי המחמצת המקומיים, בירה מלכה ויין דלתון, באירוח הנעים על המרפסת מול הנוף של המדהים, בהופעות החיות ובאירועים.

ארוחת הבוקר בקפה יודפת / צילמה: שלגית אשטמקר

לדף קפה יודפת לחצו כאן

מוחמד זיתון-קליעת סלים בנחף

מוחמד זיתון מכפר נחף, ביקש מסבתו כשהיה קטן שתקלע לו מגש מחיטה, ומאז שזאת סירבה לו, מוחמד החליט שהוא ילמד ויתחיל לקלוע בחיטה בעצמו, הוא ביקש מאמא שלו שתראה לו את תחילתה של  הקליעה והמשיך את הקליעה בעצמו ומשם הדרך נסללה לה בעצמה.

הסלים של מוחמד זיתון / צילמה: שלגית אשטמקר

את עבודות הקליעה מוחמד צובע בצבעים טבעיים מהחי והצומח.

מוחמד בן 36 ובנוסף לקליעה הוא מורה בבית ספר.
תוכלו להתרשם מעבודותיו של מוחמד בסדנאות והרצאות שהוא מעביר בימי הפסטיבל.

כפר נחף / צילמה: שלגית אשטמקר

לפרטים נוספים

אוהל אל עין

האוהל ממוקם בקצה המערבי של כמאנה מזרח, מעל נחל ומעיין כמאנה.
במקום תמצאו ארוחות בדואיות מסורתיות, סדנאות, הרצאות, סיורים ותצפיות.

אוהל אל עין / צילמה: שלגית אשטמקר

 לפרטים נוספים

אום בילאל

מוהדיה קדרי (אום בילאל)  היתה בעברה בעלת חנות בגדים בכפר הולדתה, נחף. אבל בכפר הקטן שמעל בקעת בית הכרם האנשים הפשוטים לא מחליפים סטים בארון הבגדים באופן תכוף מידי, ואום בילאל החליטה לפנות לכיוון אחר. את המטבח הקטן ששכרה במרכז קטן בכפר הגלילי הפכה למוקד עליה לרגל של מקומיים ולא מעט תיירים מבחוץ, שפוגשים באמצעותה את נפלאותיו של המטבח הערבי.

ידי הזהב של אום בילאל מפיקות את הקובה הכי מפורסם באזור, ולצידו מנסף חלומי, מועג’נאת פריכים וסלטים ערביים בלדיים העשויים תמיד מהצמחים הטריים הגדלים  בעונה.

הקובה של אום בילאל / צילמה: שלגית אשטמקר

 זהיה

מפגש עם אגדה לא קורה כל יום, אבל זהיה סוואעד- היא אגדה של ממש, ביומיום עובדת במשק בית במעלה צביה, אבל ביקור במשק-הבית הפרטי שלה, בכפר הסמוך חוסניה הוא חוויה מדהימה : חום, מאור פנים, הומור, חיוך ניצחי והמון אהבה, כל אלה יחד הופכים לתבלין מנצח שהופך את הארוחה המעולה שהיא מכינה יחד עם אחותה הצעירה פאטמה לחוויה. כשיושבים איתן בסלון הבית המרווח, עם החצר העצומה מול היער היפהפה הסמוך, החיים טובים. בחורף – זהיה נחשבת ללקטת מס’ 1 במשגב, מסבירה בחן רב ובעברית רהוטה על סגולות הצמחים, מכרסמת, טועמת, קוטפת ועורמת בדרך לבישול המשותף במטבח עם אורחיה, בקיץ, תמצא זהיה בשוק את הבמיה הכי טובה, את הפאקוס המתוק, עם חלב העיזים המשובח תכין יוגורט מעולה, לצד הממולאים, האורז המשובח, המלפוף, הקובה הצמחוני והפטאייר.

הלקטים של  זהיה / צילמה: שלגית אשטמקר

לפרטים נוספים

אלסובאט

מסעדת אלסובט בראמה היא עמוד השדרה המרכזי והמגדלור בתחום הקולינריה בראמה אשר בגליל. זה לא סוד שראמה הפכה למוקד קולינרי תוסס. המביאה מטיילים ואוהבי קולינריה ואוכל רבים לקרביה. alsubat  היא מסעדת דגל, המערבת פיוזן מאכלים וטעמים רב. בניצוחם של חוסאם השף ורעייתו מימי שהיא קונדיטורית משכמה ומעלה. יחד הם הרימו כאן מסעדה לתפארת. שנולדה לאחר ההצלחה המסחררת של מסעדת אחוזת שולמית בראש פינה.

צילמה: שלגית אשטמקר

טאבון סתי

מסעדה משפחתית משובחת במג’ד אל כרום, עם מאכלים ביתיים מבית סבתא, אליה נוהרים קבוצות, סועדים פרטיים וגם רבים המגיעים לסדנאות בישול, אותם מעבירה וופיקה.

במסעדה טאבון עץ ייחודי עם גחלי אבן ומעשנת מיוחדת הנמצאת במעמקי בור עם גחלי עץ, אותם בנה מחמוד במו ידיו.

מנסף בדואי / צילמה: שלגית אשטמקר

בית שושני

ממוקם בישוב מנוף, על רכס שכניה, שושי שושנה המארחת היא מרכזת את קבוצת אמני הר שכניה, ובעצמה עוסקת באומנות מעיסת נייר.

המטעמים בבית שושני / צילמה: שלגית אשטמקר

לפרטים נוספים

אלונה הוכמן

אלונה בת לאמא ממוצא לבנוני שעלתה עם משפחתה מלבנון בשנות השבעים. מוקד החיים בבית סבב במטבח, מטעמים לבנונים ואוכל אותנטי. לימים, הקימו האם ואחותה התאומה מסעדה לבנונית מצליחה (“התאומות” המיתולגית), והאוכל תפס חלק גדול עוד יותר בהווי המשפחתי.  כשאלונה יצאה לחיים בוגרים, כל הניסיון, הטעמים, הריחות והתחושות שספגה במסעדה ובבית התעוררו והיא הבינה שהבישול מוטבע בה ובגופה.
לפרטים נוספים 

גיל אגמון

גיל אגמון יליד הארץ ובן המושבה יסוד המעלה, ביומיום מהנדס חשמל, בלילה מוזיקאי ותמיד מספר סיפורים. גיל הופיע וניגן
על במות רבות, ובהרכבים מוזיקליים מגוונים. גיל מאמין כי המוסיקה מאפשרת לחדור ללב, לשנות כיוונים ותפיסות, ולשמש גשר
בין אנשים. גיל מציע הרצאות, סדנאות וחוגים, שמטרתם לחבר בין המשתתפים ובין עולמות מוזיקליים ייחודים, וכלי נגינה עממים ולא שגרתיים.

גיל אגמון / צילמה: שלגית אשטמקר

לפרטים נוספים

פעילויות חינמיות לקהל הרחב

שוק איכרים תוצרת הארץ בכרמיאל
כחלק מאירועי הפסטיבל מזמינה עיריית כרמיאל את הציבור לביקור בשוק האיכרים החדש בעיר. שפע של תוצרת חקלאית איכותית, תוצרת הארץ: ירקות ופירות, גבינות, תבלינים, ריבות, דבש, יינות בוטיק ובירה.כמו כן, יפעלו דוכני אומנות, מזון ושתיה, מתחם משחקים לילדים ומוסיקה חיה.

מתי? יום שישי 17.3 בין השעות 8:30-15:30
איפה? אשכול בית הכרם- כרמיאל, שוק עירוני כרמיאל.
כמה?
הכניסה חופשית!

פולקלור דרוזי בסאג’ור
הכפר הדרוזי סאג’ור מקיים אירוע מורשת ופולקלור דרוזי. בתים פתוחים, דוכני מזון מסורתיים ומודרניים, פולקלור דרוזי מסורתי, פעילויות לילדים, תצפית, סיורים ועוד.

מתי? יום שני 10.3 בין השעות 10:00-15:00
איפה? אשכול בית הכרם- סאג’ור.
כמה? הכניסה חופשית!

חג בבואכה יודפת
מתחם ‘בואכה יודפת’ ילבש חג לכבוד הפסטיבל, דוכני מזון ואומנות יפרשו בין בתי העסק היפיפיים במתחם, אל מול הנוף הגלילי של תל יודפת וכרמי הזיתים. משפחות עם ילדים ייהנו מביקור ביער הקופים הסמוך.

מתי? 18.3 בין השעות 10:00-15:00
איפה? אשכול בית הכרם- מתחם בואכה יודפת.
כמה? הכניסה חופשית!

סיור ב”דרך של בן”
בלב החורש טבעי, הצופה אל הרי הגליל העליון, סמוך לישוב קורנית נמצאת ה’דרך של בן’. אתר הנצחה שהוקם לזכרו של בן סלע, שנפל במלחמת לבנון השנייה. גן קסום המשלב בתוכו את הטבע המקומי עם פינות החמד המאפיינות את דמותו של בן.

מתי? יום שישי 17.3 בשעה10:30
איפה? אשכול בית הכרם-קורנית.
כמה? הסיור ללא עלות אך מותנה בהרשמה מראש.

אמנות וסיור סובב הר גילון
שביל ילדי צורית. נצעד לאורך המקטע הדרום-מערבי של שביל סובב הר גילון, נשמע מה מקור שמו, נהנה מהפריחה האביבית הנפלאה ונשמע על תולדות ההתיישבות במשגב. הסיור יסתיים בנקודה אידיאלית, מול בתי האומניות נעמה מנור, אורלי אשכנזי ועירית שלו, שפותחות את ביתן כחלק מהפנינג האמנות על ההר. הסיור ברמת קושי קלה, אינו מתאים למתקשים בהליכה.

מתי? שבת 11.3 בשעה 10:00/12:30.
איפה? אשכול בית הכרם- הרימון 12, צורית.
כמה? הסיור ללא עלות אך מותנה בהרשמה מראש.

לאתר הפסטיבל עם התוכניה המלאה לחצו כאן

אז למה אתם מחכים? צאו לטייל בפסטיבל בא לי גליל!

שלגית אשטמקר
טיולי שלגית ברחבי הגלובוס
טיולים חברתיים לגילאי 25-45 בארץ ובחו”ל לחצו כאן לפרטים נוספים

אין תגובות

השאר תגובה