חג האפיפניה-התגלות ופריחה בים-המלח

התגלות ופריחה בים-המלח – אירוע של פעם בשנה: סופשבוע חגיגי במיוחד בצפון ים-המלח, בבתי ההארחה, בחופים ובאתרים השונים וכולם מוזמנים לחגיגה שמשלבת תרבויות, מסורות, מנהגים והיסטוריה של אלפי שנים.

 
בסוף השבוע16-18 בינואר נחגוג את ט"ו בשבט, חג הפריחה והטבע, וגם את אירוע האפיפניה השנתי הגדול, הצבעוני והמרתק שיתקיים באתר הטבילה בקאסר אל יהוד (ארמון היהודים)שעל גדת נהר הירדן הדרומי.
 
כמדי שנה, בתאריך18 בינואר, מגיעים אלפי צליינים נוצרים, מכל קצוות תבל, לאתר הטבילה המפורסם שבו, על פי המסורת הנוצרית, הוטבל ישו לנצרות על ידי יוחנן המטביל.

הטבילה נערכה במקום בו עברו בני ישראל, על פי המסורת היהודית, לאחר40 שנות נדודים ומאבקים במדבר, אל ארץ ישראל, ובראשם יהושע בן נון, תלמידו וממשיכו של משה. מהמנזר צועדים הצליינים במסע רגלי מלווה בכלי נגינה מסורתיים ולבושים בבגדים מסורתיים, כנהוג מזה מאות שנים, ומתכנסים על גדות הירדן הדרומי לתפילה משותפת בין שני עברי הגבול השלו.

 
זוהי הזדמנות מצוינת לפרגן לעצמכם סוף שבוע בצפון ים-המלח, לקחת את הרכב, את המשפחה ואת הילדים ולבלות בארץ המדבר הבראשיתית. בתי ההארחה, החופים ואתרי המועצה האזורית מגילות ים-המלח ערוכים ומוכנים להגעתכם וישמחו לארח אתכם כמיטב המסורת של אזור התיירות הגדול, המוביל והחשוב ביותר שיש לנו בישראל.
 
אתר הטבילה נמצא בשטח שיפוטן של המועצות האזוריות מגילות ים-המלח ומועצה אזורית בקעת הירדן, על הגדה המערבית של נהר הירדן, כ-10 ק"מ מזרחית ליריחו, ומתופעל על ידי רשות הטבע והגנים.

הכניסה חופשית, לבוש מכבד. יש להתעדכן בנוגע להסדרי חניה בטלפון: *3132

 
אתרי לינה וחופי רחצה: פרטים באתר האינטרנט של המועצה אזורית מגילות ים המלח 
המלצות על אזורי פריחה מדברית: יש להתעדכן באתר המועצה מספר ימים לפני ההגעה לאזור
 
האפיפניה באתר הטבילה
18-19בינואר2014 החל מהשעה 11:30 לערך

אין תגובות

השאר תגובה