חדר בריחה בירושלים עם נוסטלגיה וערך מוסף

הידעתם שיש חדר בריחה בירושלים עם ערך נוסף שגם מלמד על ההסטוריה והמורשת וגם יכול להגיע לכל מקום בארץ?

21.8.2024 אסתי להט

קבלו פעילות מושלמת בירושלים במיקום מרכזי הנותן גם חוויה וגם ערכים וידע על ההיסטוריה של המדינה בתקופת כהונתו של מנחם בגין, ראש הממשלה השישי של מדינת ישראל.

חדר בריחה בירושלים עם ערך מוסף

הגענו לפעילות במרכז בגין בירושלים, מקום הנותן היכרות עם אישיות מרתקת אשר השפיע על ההיסטוריה שלנו.

הזדמנות להתנסות בחוויה הכוללת פעילות בסגנון חדר בריחה, המחברת את הילדים לערכים והאמונות שהנחו את המנהיג אשר הן הילדים והן המבוגרים יוכלו להזדהות ולהכיר במהלך הביקור.

חדר בריחה בירושלים
נוסטלגיה בשחור לבן: מרכז בגין

פעילות חדר בריחה

הגענו למרכז אשר הכיל מתחמים מעניינים: התחלנו בחדר בריחה מקורי עם מגון אביזרים נוסטלגיים שאנו ההורים אולי זוכרים עוד מילדותינו – טלפון חוגה, טלוויזיה בשחור לבן, רדיו ענק ועוד. המכשירים הכילו רמזים כדי לפתור את החידות השונות הקשורות בערכים של בגין בחייו.

פתיחת ספרים, ארונות ומגירות ממש כמו בחדר בריחה רק שהפעם הכל יכול לנדוד ברחבי הארץ. העתקה של כל הציוד ממקום למקום לפרק זמן מוקצב כדי לחוות את הפעילות.

זוהי פעילות חוויה נודדת שעוברת בין לוקיישנים שונים ברחבי הארץ ביניהם בתי ספר ומקומות מרכזיים ומייצגים. לדוגמא ממש לפני פרוץ המלחמה, החוויה הנודדת הייתה בשדרות. זוהי פעילות מיוחדת להיכרות עם חייו ופועליו של מנחם בגין.

להזמנת הפעילות ביישוב שלכם צלצלו: 02-5652020

עבר, הווה ועתיד במרכז בגין

מרכז המבקרים של מורשת בגין

עברנו לחוויה הבאה – נכנסנו דרך וילון למתחם בו קיבלנו טאבלטים וראינו סרטונים המסבירים לנו מה התרחש בתקופתו של בגין. הדילמות, ההתיישבותיות, ההישגים, הערכים והמנהיגות שלו.

קיבלנו חידות קצובות בזמן ובעזרת הסרטונים והרמזים הקופצים ממצלמת הטאבלט יכלנו לפתור אותן.

הפעילות מתאימה לקבוצות, לבתי ספר ולילדים החל מכיתה ה׳ או לילדים קטנים יותר המגיעים עם המשפחה שיכולים להיעזר אחד בשני ולסייע בהבנת האירועים והחידות שבחוויה.

מומלץ לבוא מוכנים ולהכין הילדים להבנה מיהו אותו אדם, מנהיג מדינתנו השישי. מהם הערכים עליו הוא הנהיג ומה היה באותה תקופה.

הצטרפנו למסע משפחה עם ילדה בת 8 וילד העולה לכיתה ז בן 12. הילד נהנה לפתור את החידות ולהבין מהם המייצגים שבחדר. הילדה הייתה צריכה עזרת מבוגר ממנה כדי להבין את השאלות וההקשרים.

מי שמגיע פיזית למרכז מומלץ בחום גם לבקר במוזיאון בגין ולחוות חוויה אור קולית המסבירה מה היה בתקופתו של בגין וסיפור חיו המרתק. בדרך ניתן לשמוע את קולו ולקרא מה היה בילדותו. נכנסנו לצפות בשחזור סלון ביתו וממש לחוש מה התרחש באותה תקופה.

פעילות עם ערך מוסף

מנחם בגין דגל באהבת אדם ובעיקר מנע מלחמת אחים. היה מנהיג צנוע וערכי שנטמן בהר הזיתים לצד אחיו הלוחמים. לכן המרכז כה חשוב להעברת המסרים החשובים לדור הבא.

הפעילות ממלאת חצי יום ויש עוד המון מה לעשות באזור ומלא מקומות מדהימים לסייר בקרבת המרכז. לכן מומלץ לשלב את הביקור במוזאון הכולל את שלל הפעילויות הרבות שבו יחד עם עוד פעילויות בסביבת התחנה וגן הפעמון.

במקום יש נוף יפיפה ואל תפספסו את היציאה למרפסת לצפייה במקומות המהווים סמלים של ירושלים. יש להזמין מקום מראש לפעילות היות ומספר המקומות מוגבל.

כל הפרטים להזמנת מקומות באתר האינטרנט של מרכז מורשת בגין: www.begincenter.org.il

 

אין תגובות

השאר תגובה