חוגגים יום הולדת104לסופרת הילדים האהובה

יום הולדת104 לסופרת הילדים האהובה מרים רות ז"ל – בסימן40 שנה לספר האהוב ביותר על ילדי ישראל ‘מעשה בחמישה בלונים’

המכללה האקדמית לחינוך אורנים מציינת את יום ההולדת ה-104 של סופרת הילדים מרים רות ז"ל, באירוע רב משתתפים, שיעסוק בנושא משאלות בספרות ילדים.
 
בין המשתתפים: ילדיה, נכדיה וניניה של מרים רות, תלמידיה ואוהביה, מורים וגננות, חוקרי ספרות ילדים, וכן הסופר מאיר שלו. בנוסף, גם ד"ר אריאל פרידמן שחקרה משאלות של בני נוער בעזרת סרטי וידאו שהכינו, והבמאית ורדה קנול יהלום בקטע מתוך ‘משאלה של סבתא’.
 
במקביל ליום העיון מוצע לאורחים להגיע לספרית המכללה ולהציץ באוסף ספרי הילדים הנדיר המונה3000 כותרים, שתרמה מרים רות למכללה.
 
בחודש נובמבר2005 הלכה לעולמה סופרת הילדים מרים רות. לצד ספרי הילדים שכתבה, רובם הפכו קלאסיקות, כמו תירס חם, מעשה בחמישה בלונים (שנבחר לספר האהוב ביותר על ילדי ישראל), הבית של יעל, שון לא רוצה לישון ועוד ועוד,  נחשבת רות לאחת מבכירי החוקרים של ספרות הילדים, והיא פרסמה עשרות מחקרים וספרי הדרכה העוסקים בחינוך. 
 
לפני שנים העבירה רות את אוסף ספרי הילדים הייחודי שלה למכללת אורנים. האוסף כולל למעלה מ-3000 ספרי ילדים מכל רחבי העולם, ביניהם ספרים קלאסיים בעיבודים שונים, ספרים מאוירים, ספרים עבריים ולועזיים מתחילת המאה וספרי מחקר בנושא ספרות ילדים מכל העולם. זהו אוסף נדיר מאוד, המוצג דרך קבע בספרית אורנים, פתוח ונגיש לקהל.
 
הרומן של רות עם מכללת אורנים החל לפני שנים רבות. רות עלתה לארץ מסלובקיה בגיל21 והייתה בין מקימי קבוץ שער הגולן. היא הייתה מראשוני המורים באורנים וייסדה את המרכז לספרות ילדים במכללה. רבים מן המרצים במכללה היו תלמידיה. בשנת 2001 החליטה רות לתרום את אוסף הספרים הנדיר שלה למכללה.
 
האירוע יתקיים ביום חמישי,6.3 בין השעות 8:30 – 14:00במכללה האקדמית לחינוך אורנים, בקרית טבעון (הכניסה חופשית)
 

אין תגובות

השאר תגובה