חופשה משפחתית בחורף?אטרקציות ופעילויות בנגב ובערבה

29.12.2013מטיילים עם הילדים
 
יצאנו דרומה לבדוק מה חדש בחיפוש אחרי מקום לחופשה משפחתית קצת אחרת ומצאנו אזור שמציע במיוחד בחורף המון מסלולי טיול אתגריים, סיורים חקלאיים, אטרקציות ופעילויות למשפחות, אתרי לינה מיוחדים ומרחב של אפשרויות לכל הגילאים. בואו להכיר את כל המקומות הכי שווים שרובנו בדרך כלל מפספסים בדרך לאילת.

הפעם התמקדנו בערבה, אזור שבקיץ אפשר להגדיר את תנאי מזג האוויר שבו כקשים עד בלתי נסבלים, אבל בתקופת החורף והאביב מזמנים למי שמגיע תנאים אידיאליים לטיולים ופעילויות בטבע. מומלץ להקדיש לחופשה בערבה לפחות יומיים ולהתארח באחד מאתרי הצימרים או האורחאנים. אנחנו נתחיל את המסלול שלנו בערבה הצפונית, להכרות עם חלק מהחוויות שמחכות לכם דרומית לים המלח ונמשיך לכיוון הערבה התיכונה והדרומית על שלל האטרקציות שמחכות לכם לאורך כביש הערבה.

מטיילים בערבה הצפונית ואזור ים המלח
מושב נאות הככר שבקצה ים המלח, שבפתחו מוקם בימים אלה פארק אקולוגי חדש, הוא נקודת התחלה מעולה לטיולים בסביבה- 
טיולי ג’יפים במסלולים ייחודיים בככר סדום ואזור החווארים, מסלולי טיול ידידותיים לילדים, צימרים ולינת שטח, סיורים חקלאיים, גלריות ואמנים, סדנאות אלטרנטיביות, סדנאות בישול ועוד:


טיול ג’יפים בארץ הפודרה – נחל פרצים ומישור עמיעז
אחת החוויות שאסור לפספס היא טיול ג’יפים בין גבעות החוואר והנחלים ליד ים המלח – אנחנו זכינו לצאת לטיול של מספר שעות בנחל פרצים ונחל סדום, במסלול המתחיל ממש מעל מפעלי ים המלח. אחרי תצפית קצרה ליד הפסל רוח האדם, לכיוון הנוף התעשייתי משהו של המפעלים המעשנים, פנינו מערבה למישור עמיעז, שטח מישורי שהוא מעין מלחה, המזכיר את אגם המלח הפופולארי בבוליביה וממנו המשכנו אל תוך הנחלים לנסיעה בין צורות נוף שנראות כמו נסיעה בין ארמונות בחול, במסלול נטול קפיצות ואבנים העובר על גבי מצע פודרה נוח במיוחד.

טיול ג'יפים בים המלח, אטרקציות לילדים בים המלח, קאמלוט, טיולי ג'יפים בדרום
בקרוב כל זה יהיה שלך… מישור עמיעז


גולשים בירידה לנחל פרצים

את הטיול שלנו הדריך ברק מחברת טיולי קאמל לוט, תושב האזור שמכיר כל אבן, פיתול וערוץ נחל. טיפ קטן – המסלול עביר לכלי רכב אחד בלבד בתוך הנחל והוא לא חד סיטרי – אז אל תשאלו אותו מה קורה אם מגיעה שיירת ג’יפים ממול באמצע הנחל, כי לדבריו בפעם האחרונה שמישהו שאל אותו, זה באמת קרה…
להזמנת טיולים: ברק, קאמל לוט: 052-8667062


לטייל בתוך ארמון חול – נחל פרצים


לא חוזרים לג’יפ בלי ניקוי יבש…


בין הערביים הליכה בטבע למשפחות ומפגשי יוגה במדבר

אחרי האקשן הורדנו הילוך, לקחנו נשימה ארוכה ופגשנו בפארק האקולוגי של נאות הככר את בתיה מדמוני, 
מורה ללימודי הסביבה המקיימת באזור פעילויות מקסימות של הליכה בין הערביים להורים וילדים הכוללות מילוי חול צבעוני, הרפתקאות בטבע, מפגש עם בעלי חיים וצמחייה, מציאת פתקים שהיא קוראת להם דואר סביבה וגם פעילויות למבוגרים כמו מעגלי אנרגיה ויוגה צחוק. אנחנו זכינו לטעימה ממפגש יוגה צחוק, חוויה משחררת וקצת מביכה למי שלא התנסה בה בעבר. מסתבר שיוגת הצחוק היא לא תורה בודהיסטית עתיקה, אלה המצאה של רופא משפחה הודי שניסה לחקור בתחילת שנות ה-90 האם המשפט הצחוק יפה לבריאות אכן עובד. טיפ למתחילים: לא מצליחים לצחוק ולהשתחרר? תסתכלו על התגובות והמבוכה של השותפים שלכם למעגל ומהר מאוד לא תוכלו למחוק את החיוך מעל הפנים עד סוף המפגש… בתיה מקיימת את הפעילויות בתיאום מראש גם לאורחי הצימרים שהיא מפעילה עם בעלה אסף ונקראים בשם המחייב"מלח הארץ".

יוגה בערבה, מלח הארץ, צימרים בנאות הככר, צימר בים המלח
יוגה בערבה – עם בתיה מדמוני, נאות הככר

בין ה-9 ל-11 בינואר יתקיים באזור כנס של מנחי יוגה צחוק מכל הארץ עם מפגשים פתוחים לקהל הרחב  -תבואו יהיו צחוקים…
מחירים: לינה בצימרים450-500 ש"ח לזוג. סיורים:700 ש"ח לקבוצה של עד20 איש (35 ש"ח למשתתף)
להזמנת פעילויות או לינה- אסף ובתיה מדמוני, מלח הארץ:050-7594828 | 08-6551875 

 סדנאות בישול בערבה, קייטרינג במדבר, הבית של קורין
ממטבחה של סבתא רבה – הבית של קורין
 

הבית של קורין – סדנאות בישול
ואחרי שצחקנו צריך גם לאכול – התארחנו בבית של קורין טויטו במושב נאות הככר, הבעלים לשעבר של חאן פאטה מורגנה שאספה במשך שנים מתכונים מבית סבתא רבה מתורכיה, המקיימת בביתה סדנאות בישול ביתי לקבוצות. בסדנאות תלמדו לגלגל עלי גפן, פלפלים ממולאים, בורקיטס מושלם, בולמס שזה מעין אמפנדס תורכי, סלטים ולקינוח מתוקים כמו קדאיף, בקלוואה וריבות מעולות מהתוצרת החקלאית של הערבה.
הבית של קורין:050-6800545

עוד בסביבה
אם כבר הגעתם לאזור, תוכלו להשאר לישון באחד מהצימרים בנאות הככר ועין תמר ולהשתתף בפעילויות הרבות שהאזור מציע בחורף כמו סיורים חקלאיים בין החממות ומטעי התמרים שגדלים באחד המקומות המלוחים בעולם, סדנאות בישול ואמנות לילדים, ביקור בגלריות האמנים, טיפולים אלטרנטיביים, להציץ אל עין פלוטית – מעיין נסתר וקטנטן של מים מליחים בצל עצי הדקל,לטייל במסלול הפטריה, אל הקשת בנחל צלף, למסלול המים בנחל עין בוקק שזורם כל השנה ומסלולים נוספים.

 
קיבוץ לוטן, תיירות אקולוגית, בניה בבוץ בערבה


מטיילים בערבה התיכונה
וממשיכים דרומה, אל צומת עין חצבה-עיר אובות, בה אפשר לעצור לביקור עם הילדים בחוות התנינים קרוקו לוקו, לסייר במיצד חצבה ולראות את עץ השיזף שיש הטוענים שהוא העץ הכי עתיק בארץ ולהמשיך במסלולנו דרומה אל דרך השלוםהעוברת מזרחית למושבים עידן, חצבה ועין יהב, לנסוע בדרך החווארים, לעצור בתצפית השלום בה יש הסברים על האזור וחילופי השטחים שבוצעו במקום לאחר הסכם השלום עם ירדן. בהמשך תוכלו לעצור להכרות עם החקלאות המתקדמת של הערבה, לבקר בקיבוץ אקולוגי, לטייל בטבע ולפגוש בעלי חיים, ועוד אתרים מעניינים ולהשאר ללון בחדרי ארוח קיבוציים, אורחאנים או צימרים מדבריים מפנקים.
 
מרכז ויידור חלון לחקלאות בערבה, מרכז מו"פ ערבה, מרכז המבקרים מופ ערבה

מרכז ויידור – מו"פ ערבה בחצבה
במרכז המו"פ שבמושב חצבה מוקם בימים אלה מרכז המבקרים ויידור – חלון לחקלאות בערבה. במרכז המו"פ שבו מבקרים למעלה מ-30 אלף איש ב-3 ימי התערוכה החקלאית הגדולה בחורף, ייפתח בקרוב מרכז מבקרים חדש שיציע נקודת עצירה מעניינת למטיילים באזור: סרטון תדמית על החקלאות בערבה (תלת מימדי כמובן), מרכז מידע לטיולים בערבה, שוק איכרים ואמנים, תצוגת כלים חקלאיים, בית קפה ומתחם אינטראקטיבי שייפתח במרץ2014. בנתיים תוכלו לצפות בסרטון התלת מימד, להשתתף בסיורים להכרות עם הפיתוחים החקלאיים האחרונים בחממות התצוגה ולטעום תותים מתוקים במיוחד (בדקנו…), אבטיחים מיניאטוריים, דלעות מוזרות ושאר ירקות. 
למידע נוסף והזמנת סיורים לקבוצות – מרכז ויידור:052-8666124

 

צימרים בחצבה, לה סיאסטה, קייטרינג מרב מרקס, הסייסטה בחצבה
פותחים את היום בלה-סיאסטה עם ארוחת הבוקר של מרב מרקס 

צימרים וארוחת בוקר? לה סיאסטה במושב חצבה
מתחם הצימרים המעוצבים בסגנון מקסיקאי של ניל וקארין בחצבה, הוא מקום מעולה למשפחות שמחפשות מקום לחופשה של כמה משפחות בערבה – במרכז מטבח מרכזי שחשבו בו על הכל, מתחם משחקים לילדים עם פינג פונג, סנוקר וכדורגל והכל מתוחזק ברמה מאוד גבוהה. בקיץ אפשר לקפוץ לבריכה של המושב. מחירים: 450-650לזוג(50 ש"ח לילד).  אם אתם מעדיפים להתפנק עם ארוחת בוקר, תוכלו גם להזמין את ארוחת הבוקר של מרב מרקס שהגיעה לכאן בכלל מבנימינה ומציעה את אחת מארוחות הבוקר היותר משובחות שאפשר למצוא בארץ ובערבה בפרט. מחירים: 60ש"ח/35 ש"ח לילדים. אפשרי להזמין גם ארוחות ערב וצהריים. יש הפרדת כלים אבל אין כשרות. 
לה סיאסטה:  08-6581566 | 052-3666415
מרב מרקס:054-6876383


מכוורת פורת, אטרקציות לילדים בחצבה, אטרקציות לילדים בערבה
הכל דבש – מרכז המבקרים של מכוורת פורת בעין יהב

עולם הדבורים והאמנות – מכוורת פורת
במשק פורת שבמושב עין יהב, לצד ביתה עמוס הפסלים ויצירות האמנות של האמנית צ’צה פורת, הוקמו לאחרונה חנות ומרכז מבקרים מקורי ומיוחד, בעיצובו של רן פורת שהריהוט בו בנוי מחלקי כוורות ומוטיבים של דבורים. אל תפספסו את הביקור בתצוגה שעל הגג – מרחב חשוך שתלויות בו מאות שבלונות של דבורים יצירתה של צ’צה פורת, המרחפות מהתקרה לאור תאורה מעניינת לצד תצוגה של כוורות, בובות דבוראים בגודל אמיתי וחלון הצצה שקוף אל כוורת דבורים פעילה. המקום היחיד שבו גם מי שאלרגי לדבורים יכול להסתובב בלי חשש בין מאות ‘דבורים’ מעופפות…
מכוורת פורת:  08-6581755 | 058-5666032


עין יהב – מי אמר שאין איפה לאכול בערבה?


ארוחת ערב? לה פריג’יטה

חובבי האוכל הארגנטינאי, ישמחו להכיר את דני ומרתה מלה פריג’יטה – קייטרינג מעולה בסגנון ארגנטינאי שאפשר להנות ממנו בשטח או בביתם של בני הזוג במושב עין יהב שמגישים בשר אסדו עם צ’ימיצ’ורי, צ’וריסו ואמפנדה ולקינוח אלפחורס פריך וטרי שלא תטעמו בשום מקום. אפשרי להזמין ארוחות ואירועים משפחתיים, לזוגות וקבוצות. פתוח כל השבוע בהזמנה מראש – רצוי של כמה ימים מראש.
לה פריג’יטה: 052-3666174

גרטרוד – מרק וקינוח ביוגורטיה
עוד במושב עין יהב – גרטרוד, מקום מפגש פופולרי באזור שפתוח בשעות אחרי הצהריים ובלילה – גלידת יוגורט מצויינת עם תוספות שקשה לעמוד בפניהם, קפה מעולה ומרק מיניסטורנה עשיר שמבוסס על מתכון סודי שהגיע מהצפון הרחוק לחמם את הלילות הקרים של הערבה. יש שמועות שבשבת מגישים במקום גם ג’חנון.
גרטרוד: 052-5450800 | 052-8666036
 

אמנים בערבה, אמנות בערבה, מושב צוקים, אמני הערבה

צוקים – רובע האמנים החדש
ביקור במרכז אמנויות החדש בצוקים הוא נקודת עצירה חדשה ומקורית בערבה, במסגרת הקמפיין של הרשות לפיתוח הנגב(סופ"ש…פש..פש בנגב)מוצע גם סופ"ש אמנות ותרבות – כלומר לבקר בגלריות של אמנים שיוצרים בהשראת המדבר אמנות שימושית וגם סתם בשביל הנשמה – החל מפעמוני רוח, דרך פסלים, ציורים וצילומים, תכשיטים, בגדים, בגדי ילדים, צעצועי עץ לילדים ועוד. אחד המקומות המעניינים בהקשר האמנותי הוא היישוב צוקים, במקור האחזות נחל שננטשה והפכה בשנים האחרונות ליישוב קבע שמושך אליו תושבים יצירתיים במיוחד.

במרכז היישוב מבני האחזות הנח"ל הנטושים הופכים לסטודיו לאמנות וגלריות בהם מתקיימות סדנאות לילדים או מבוגרים כמוסדנת החרוזים והתכשיטים של לולה קדם -אמנית שהביאה איתה לערבה עולם שלם וצבעוני מחייה ברחבי העולם, סדנת סבונים ריחניים אצל אלת הערבה, סדנאות פיסול באדמה בימי מדבר ועוד. אפשר גם לבקר ולהתרשם בחצרות היוצרים מעבודות העץ ורהיטי הילדים של חנה רוזנר שחם, מהעבודות בסטודיו של טינקרבל ואמנים נוספים. יש שמועות שבמבנה הגדול בכניסה להאחזות תפתח פעם מסעדה או בית קפה ואז המקום יהיה מושלם – קפה בגדד יכול להיות שם מתאים. השקיעה בצוקים בחורף דרך אגב היא אחת היפות בארץ. תראו לבד:
 
כפר האמנים בצוקים


תשארו לישון? 
לישון בערבה – צימרים מפנקים, חדרי ארוח בקיבוצים, אוהלים מדוגמים, מאהלים בדואים או בתי בוץ מיוחדים?

בערבה מחכים לנופשים באזור למעלה מ-200 חדרי ארוח – החל מקיבוץ אילות הדרומי ועד נאות הככר ובתי המלון של ים המלח, רק תבחרו לאן. בצוקים לדוגמא נפתחו בשנים האחרונות מספר מתחמי אירוח מדבריים מיוחדים כמו ימי מדבר – הצימרים של יאיר בילנסקי ורינת בשן או המתחם החדש שנקרא אחוונא.

צימר בצוקים, צימר בערבה, צימרים בערבה, צימרים מומלצים בצוקים, אחוונה

אחוונא
מתחם האירוח החדש של שלומי שלו בצוקים ממוקם בעמק מבודד בין ההרים, מתחם הנותן הרבה כבוד למדבר ושומר על נופו הטבעי, באזור התיירות של היישוב צוקים. פרוש השם אחוונא בארמית אם תהיתם הוא ערבי נחל – שגדלים ביחד באחווה ובאווירת הביחד גם נבנה המתחם סביב אוהל ההתכנסות המרכזי. במקום מחכות לכם 7בקתות אבן הבנויות על צלע הר ומשתלבות בנוף המדברי, שנבנו בבניה ועיצוב עצמי תוך שימוש בחומרים ממוחזרים וטבעיים. בבקתות תמצאו את כל הפינוקים שתבקשו, כולל בריכת שכשוך פרטית, חאן מרכזי עם מטבח, חדר אוכל ומרכז התכנסות, ואפילו בריכה מחוממת לטמפרטורה של35 מעלות תחת כיפת השמיים.
אחוונא – שלומי שלו: 054-9197198

ימי מדבר
מתחם האירוח של יאיר בילנסקי ורינת בשן שהגיעו לצוקים מהמרכז ומצפון הארץ הוא מתחם מדברי עם בקתות בוץ ומעוצבות שמציע חוויה של חופשה אקולוגית באווירה אחרת, במקום מתקיימות גם סדנאות בניה בבוץ ואפשר לצאת מהמתחם לטיולים אל המדבר למציאת מאובנים ושיני כריש ויש גם בריכה.
ימי מדבר:  052-6170028

קיבוץ לוטן - אטרקציות בערבה
חוויות אקולוגיות בקיבוץ לוטן – סיורים להכרות עם הקיבוץ, מתחם אקו פאן למשפחות, לינה בצימרים מבוץ ועוד..

קיבוץ לוטן – משחקייה מבוץ, איגלו במדבר, כביסה וספינינג
וממשיכים דרומה עד לקיבוץ לוטן, שנמצא על כביש הערבה, מול צומת קטורה (בקצה הכי דרומי של כביש40 שמגיע ממכתש רמון) והפך למכה של חובבי האקולוגיה והבנייה בבוץ מהארץ ואפילו מחו"ל.  בקיבוץ לוטן, שחבריו משלבים חיים על פי עקרונות היהדות המתקדמת עם חיים שיתופיים ואקולוגיים פועל מתחם התיירות שנקרא אקו כיף, בה תוכלו להשתתף בסיורים המתאימים גם לילדים להכרות עם אורח החיים הידידותי לסביבה, בסדנאות כייפיות של בנייה בבוץ, ללמוד איך לגדל גינה אורגנית, להנות מבריכת הווטאסו, לבקר בשמורת הצפרות ולחזור הביתה עם המון רעיונות יצירתיים וידיותיים לסביבה. אפשר בהזמנה מראש גם להשאר ללון באירוח הכפרי בבתי קיבוץ סטנדרטיים שעברו מהפך וקושתו מבחוץ בשכבות של אדמה.
בית התה הסודי
הרבה מהחולפים במהירות על כביש הערבה לא יודעים, אבל מזה מספר שנים פועל בקיבוץ ליד הגן האקולוגי, בית תה וחנות עם גלריית אמנים מהאזור – נקודת עצירה מקסימה ומתבקשת לארוחת בוקר מעולה ואורגנית כמובן.
עוד משהו: אל תפספסו את הביקור בשכונת הסטודנטים – בתים על בסיס כיפות גיאודזיות ממתכת שצופו בשכבות של אדמה וקש שנראים כמו מבני איגלו מבוץ. בחצר תוכלו לראות חוץ מהטבון הענק גם מכונת כביסה המחוברת לאופניים ופועלת כל עוד יושב עליהם מישהו אנרגטי שעושה ספינינג (אמיתי!), תנור בישול הקולה גרנולה עם אנרגיית השמש ועוד.

לפרטים והזמנת סיורים – קיבוץ לוטן:1-800-2000-75 | 054-9799030

מפריחים עפיפונים בערבה, צימרים בערבה, ארוח קיבוצי בערבה, צימרים באליפז, טיול דיונות בערבה
הדיונה האחרונה?  מפריחים עפיפונים בחולות סמר
 

קיבוץ אליפז: מתגלגלים בדיונה, מפריחים עפיפונים וקוטפים פומלות
בקיבוץ אליפז, ארוח כפרי בקרבת פארק תמנע במרחק לא רב מאילת, מקיימים בימי שישי פעילויות תוכן מקסימות למשפחות המתארחות בקיבוץ וגם למטיילים מבחוץ – טיולים אל הדיונות בקרבת הקיבוץ הכוללים הפרחת עפיפונים והתגלגלות על החול, סיורים חקלאיים וקטיף פומלות בעונה, ביקור במטעי התמרים וחממות החסה הגדלה בתוך המים באמצע המדבר, הכרות עם מיזמי האנרגיה המתחדשת ועוד.

מאליפז אפשר גם לצאת לטיולים אל טיולים בין האטרקציות לילדים שיש בסביבה כמו פארק תמנע, החי בר ובריכות המלח עם הפלמינגו. לטובת הילדים מתכננים להקים בקיבוץ בעתיד פארק חמורים שייקח את המשפחות לטיולים רכובים אל לב המדבר. בקיצור יש מה לעשות ומשעמם לא יהיה כנראה. ובקיץ יש כמובן גם בריכה. ניתן לישון בחדרי הארוח או באוהלים במתחם הקמפינג.

להזמנת לינה וסיורים – קיבוץ אליפז:  08-6356230 | 052-3688384

 
דיונה
כמו בסהרה- חולות סמר

ולסיום הגענו לשתי התחנות האחרונות במסלול הפעם, החי בר ביטבתה ופארק תמנע שהוא פארק עצום מימדים שאפשר לבלות בו יום שלם עם הילדים וגם להשאר לישון.

פארק תמנע, קמפינג בערבה, מאהל בדואי למשפחות בערבה
להתעורר מול הנוף הזה? וילה קאמפ בפארק תמנע

פארק תמנע – לישון כמו המלך שלמה באמצע המדבר
יש חדש בערבה – אחרי שנים בהם התקיים ויכוח בין הארכיאולוגים על המיתוס של מכרות המלך שלמה בתמנע, בחפירות שנערכו השנה באתר שנקרא גבעת העבדים נמצאו ממצאים מתקופת המלך שלמה (אמנם לא ישראלים, אבל מתקופתו) לעומת הממצאים שנמצאו עד היום שהיו רק מתקופות קדומות יותר – מימי הפרעונים.
אבל לא נחפור לכם רק על ארכיאולוגיה – בתמנע יש עוד הרבה מה לעשות עם הילדים – טיולי אופניים,10 מסלולי טיול לכל הגילאים בדרגות קושי שונות כמו מסלול הקשתות היפייפה, הפיטריות, עמודי שלמה ומקדש חת’חור, וכניסה אל מכרות הנחושת הקדומים שהיא אחת האטרקציות הכייפיות לילדים בערבה, שייט בסירות פדלים בסגנון מצרי, סרט תלת מימד חביב על ההסטוריה של תמנע, מילוי בקבוקים בחול צבעוני ומסעדה מדברית עם קוסקוס משובח.  עייפים? תוכלו להשאר לישון בפארק – אם במתחם הקמפינג או במתחם הוילה פארק החדש -10 אוהלים בתנאים מפנקים שהגיעו לאחרונה לפארק ישירות מבלגיה, הכל כלול – מליון כוכבים ונוף לאגם.

לפרטים: פארק תמנע…

פרעה או שלמה המלך? מטיילים בפארק תמנע

החי בר ביטבתה
עוד תחנה מעניינת לילךדים בערבה הוא החי בר – נסיעה במרחבי הספארי לצפייה בבעלי החיים – יענים יחמורים וראמים וכו’ למרות שאין פה אריות הילדים עדיין יתלהבו ולא לפסוח על ביקור במתחם טורפי הלילה והעטלפים שהם אטרקציה בפני עצמה.
לפרטים: חי בר יטבתה…

חי בר יטבתה
החי בר ביטבתה – עמדת הרתעה של הראמים(מכירים את הספר"טרמפ עם מטאטא"?)

אם עוצרים מגיעים למקומות מופלאים – סופ"ש בנגב ובערבה
בזכות הסיור גילינו שבין תל אביב לאילת לא עובר רק קו אחד ובהשאלה מספריו של ד"ר סוס – אם יוצאים (וגם עוצרים…) מגיעים למקומות מופלאים.
הרשות לפיתוח הנגבמקדמת השנה קמפיין חורף לעידוד התיירות לנגב ולערבה לפי תחומי עניין, במיוחד בסופי שבוע- סופ׳ש ילדיםעם מגוון אטרקציות ופעילויות לילדים הכוללות פעילויות בנייה בבוץ, האכלת חיות ועוד, סופ"ש אקשן וספורטשכולל סיורי אופניים בנגב, טיולי ג’יפים, טיולים מדבריים, סנפלינג, ארוחות פויקה בשטח ועוד, סופ"ש חקלאותעם סיורים חקלאיים בנגב, פעילויות קטיף, סיורים אקולוגיים ועוד. סופ׳ש תרבות ואמנות-סיור בגלריות אמנים ובמוזיאונים בנגב. ממוזיאון הנגב לאמנות ועד רובע האמנים בערד וגלריות ייחודיות על כביש40 ועוד. סופ׳ש טבע- מסלולי טיול בשמורות הטבע בנגב ובערבה,קמפינג בחאנים ובאתרי הלינה ועוד. סופ"ש רגוע -פעילויות יוגה ומדיטציה במדבר, סדנאות בריאות והתחברות לטבע, מסעדות אורגניות ועוד. מגוון הנושאים לסופי השבוע בנגב, ישווקו למטיילים מידי שבוע כשלכל סוף שבוע יותאם אתר לינה ומסעדות. במסגרת קמפיין החורף, שודרג גו-נגב, אתר התיירות של הרשות לפיתוח הנגבעם מידע מורחב על כל הפעילויות והאטרקציות התיירותיות באזור. כל אדם יכול למצוא באתר את הסוף שבוע המתאים לו ולקבל תפריט המלצות הכולל אתרי לינה, אתרי אוכל ופעילויות. 


מידע למטייל – לטייל עם הדרכה

כמו בכל מקום בעולם, גם בערבה מומלץ לטייל עם מדריך מקומי שמכיר את המקום ויכול לגלות לכם את כל הפינות הנסתרות של האזור. המדריך שליווה אותנו במהלך הסיור הוא אסף הולצר (שמכיר כל אבן ובולבוס בערבה…) מהמרכז ללימודי המדבר בקיבוץ סמר שתוכלו להזמין אותו, או את אחד המדריכים שבמרכז לליווי של קבוצות בערבה.
אסף הולצר:052-2703247

מעבר לאתר של הרשות לפיתוח הנגב תוכלו לקבל מידע גם במרכזי המידע האזוריים של ים המלח או תיירות ערבה שישמחו לספק מידע לגבי הזמנת לינה בצימרים או באורחנים ולהמליץ על מסלולי טיול ואטרקציות לילדים בערבה.

מרכזי מידע:

ים המלח וככר סדום:08-9975010
הערבה התיכונה והערבה הדרומית:1-800-225-007
 

אין תגובות

השאר תגובה