חזרה לבית הספר2013 -טיפים לתאורה בחדרי ילדים

כיצד לבחור תאורה נכונה לשולחן העבודה לתלמיד לקראת החזרה לבית הספר?

 
החזרה לבית הספר, הנה סיבה טובה לרענן את תאורת שולחן הכתיבה של הילד, לקראת שנת הלימודים החדשה ולערוך קניה נבונה וחסכונית.
רשת מחסני תאורה מציעה מגוון רחב של מנורות שולחניות ממוקדות ותאורה מרכזית ייחודית לחדרי הילדים במבחר צבעים וגדלים.
 
טיפים ועצות לתאורה נכונה וחסכונית – לקראת החזרה לבית הספר
מאת: מוטי ישראלי, יועץ תאורה ראשי ברשת מחסני תאורה
שולחן התלמיד–צורך אור ממוקד אך לא מסנוור, למניעת נצנוץ אובייקטים ממתכת או זכוכית. לכן, חשוב שהאור לא יהיה צהוב מידי (מרדים), חזק או לבן מידי (כאבי ראש),  או תאורה מחממת. 
 
מומלץ להשתמש, בפלורוסנט מסוגCOOL WHITE (אור רגוע),עם מבנה גוף תאורה פתוח, כך שהאור יתפזר בחדר בצורה אחידה, בעזרת גוף תאורה צמוד לתקרה, כדי שלא ייווצר אזור חשוך כשנסיט את העיניים מהשולחן לחלל החדר. אם עדיין קיים חסר באור ממוקד יותר בשולחן, מומלץ להוסיף מנורת שולחן, או גוף תאורה פלורוסנטי תלוי מעל השולחן.  
 
חדר הילדים-  יש להימנע מגופי תאורה תלויים, עשויים זכוכית או כל חומר שביר אחר, למניעת נזק בעת משחקי הילדים. 
 
מומלץ, להוסיף מנורת קריאה מעל ראש התלמיד, עם נורת led –נורה ירוקה וחסכונית שאינה מחממת ואינה מסכנת את הילד.  
 
מחשב – המחשב יכול להיות ממוקם בחדרים שונים בבית. פינת עבודה, סלון, חדר ילדים או ב חדר הכניסה לבית. חשוב לשים לב, שהאור לא יגיע מאחורי העוסק במחשב, על מנת למנוע הצללה. מומלץ להשתמש בגוף תאורה שיאיר את המקלדת,  מלמעלה או מהצדדים.  כמו כן,  ניתן להיעזר בתאורה קלה פלורסנטית מאחורי מסך המחשב, על מנת לרכך את האור החזק שיוצרת תאורת המסך.
 
בנוסף לבטיחות ולפונקציונאליות,  יש לקחת בחשבון גם את גוון האור המתקבל. נורות המאירות בגוון חם וטבעי את הסביבה, כמו נורת ליבון, הלוגן או פלורסנט צהוב מרגיעות, לעומת נורות, המאירות את הסביבה בגוון קר(כמו נורות פלורסנט בגוון אור לבן או תכלת)שמעוררות וממריצות. לגופי התאורה הממוקדים בשולחן המחשב, מומלץ לבחור בנורת פלורסנט קומפקטית(PL)  אוledהחסכונית בצריכת חשמל, לא מחממת ועמידה לאורך זמן בגווןCOOL WHITE.
 
מנורת קריאה לצידי המיטה–מומלץ להשתמש במנורה קטנה על גבי השידה, או ספוטים על הקיר,  או מנורת עמידה עם ספוט, עם נורת ליבון.
ניתן להשיג ברשת מחסני תאורה ברחבי הארץ.
 
 
צילום: אייל קרן
 

אין תגובות

השאר תגובה