חנוכה במוזיאון המרציפן

חנוכה במוזיאון המרציפן – שקד תבור: תערוכה, תחרות פיסול במרציפן וסדנאות מרציפן לילדים.

מוזיאון המרציפן בכפר תבור מקיים גם השנה את תחרות הפיסול במרציפן, במסגרתה מפסלים במרציפן אמנים, קונדיטורים ושפים מרחבי הארץ. התחרות תערך השנה תחת הכותרת"הכרם הקסום"בהשראת אווירת הכרמים שמאפיינת את המקום.

16היצירות המשתתפות יוצגו במוזיאון החל מיום שישי ה– 3לדצמבר, כשהמבקרים, קטנים כגדולים, מוזמנים להשתתף ולהצביע עבור היצירה המועדפת עליהם. תואר חביב הקהל, והזוכים בשלושת המקומות הראשונים יוכרזו ביום ראשון, ה-5 לדצמבר, נר רביעי של חנוכה, בטקס חגיגי, שיערך בשעה 16:00 אליו מוזמן גם הקהל הרחב.

הזוכים בתחרות יקבעו על פי בחירתו של צוות מקצועי של חמישה שופטים בראשות שף חררדו קולילאו. על צוות השופטים נמנים :שף גנאדי מאנוסיס-יו"ר איגוד השפים. מר יוסי דולה – ראש המועצה כפר תבור, אסנת לסטר – שדרנית רדיו קול רגע (סיר לשבת) והפסל שמואל בן עמי שנודע בין השאר כפסל של מוזיאון השעוה.
התחרות נושאת פרסים כשלזוכה במקום הראשון תוענק טיסה זוגית לחו"ל.

תערוכת הכרם הקסום במוזיאון תיפתח לצד התערוכה הקבועה והמתחדשת שמעניקה חוויה ססגונית וייחודית של הצצה אל תוך העולם הקסום של אגדות הילדים ומנהגי פולקלור מהעולם כשלצדן עבודות המעניקות מבט מרציפן ייחודי על ההווי הישראלי דרך סמלים ומנהגים מקומיים כמו; חגיגיות יום העצמאות, ארוחת בוקר ישראלית, סיפורי התנ"ך ותצוגת פסלי דיוקן של אישים מדוד בן גוריון, גולדה מאיר שמעון פרס יצחק רבין, אוהד ברק, ירון לונדון מוטי קירשנבאום ועוד. המבקרים במוזיאון מוזמנים גם לצפות בסרטון המספר על המקום, ומתאר את תהליך ייצור המרציפן מזמן היותו פרי ירוק על עץ השקד ועד המוצר הסופי- לחם שקדים מתוק- הרי הוא המרציפן. 

פעילויות לילדים במוזיאון המרציפן
ילדים ישמחו ליצור בחומר הרך והמתוק בסדנאות היצירה במסגרתן מקבל כל משתתף חומרים וכלי עבודה ובליווי מדריכים יוצר ומפסל וחוזר הביתה עם יצירותיו שלו. במהלך חנוכה מוזמנים המשתתפים לפסטיבל של עיצוב סביבונים צבעוניים במרציפן ושוקולד.

בחנות המפעל במתחם ניתן לרכוש בחנוכה סופגניות קטנטנות ממרציפן במילוי ריבה אמיתית, לצד מטעמי מרציפן ושקד נוספים שמיוצרים במקום ותוצרת גלילית מובחרת מהאזור הכוללת בין השאר: שמן זית ושמן שקדים, יין תבור, תערובות תבלינים ייחודיות, מוצרים ללא סוכר, טחינה וחלבה בטעמים שונים, שקדים ומוצרי שקד וגם מוצרים ללא סוכר. 

מוזיאון המרציפן-שקד תבור
שעות פתיחה: א’-ה’:17:00 – 09:00,ו’:16:00 – 09:00 ,שבת:17:00 – 10:00.
מחירים: ביקור במוזיאון-15 ₪ לאדם. ביקור במוזיאון וסדנת עיצוב במרציפן- 35 ₪
ביקור במוזיאון וסדנת עיצוב במרציפן ושקולוד-45 ₪
כתובת: חוות היין, שדרות קק"ל, כפר תבור.
טלפון – 04-6772111  
מוזיאון המרציפן-שקד תבור…

 

אין תגובות

השאר תגובה