חץ וקשת-איפה לומדים לירות בחץ בקשת?

27.4.2013ליאור אבולעפיה
 
פעם, מזמן כשהיינו ילדים, היינו בונים חץ וקשת מענף עץ מכופף וחבל סימלי סביב המדורה של ל"ג בעומר – אבל היום, מי שרוצה להתמקצע בחץ וקשת, יכול ללמוד את התחום שנחשב לספורט אולימפי ומתחיל לתפוס לאט לאט תאוצה גם בישראל. בישראל פועלים מספר מועדני קשתים, ולקשתים הישראליים שמתאמנים באחד מסוגי הספורט הקדומים בעולם, יהיה אולי אפילו ייצוג באולימפיאדה של ריו2016. סרטים, ספרים וסדרות טלוויזיה כמו רובין הוד, משחקי הכס, משחקי הרעב והחץ מחזירות את הפופולריות של הספורט בקרב ילדים, בני הנוער ומבוגרים שמתחילים להתעניין בתחום.

למי זה מתאים?
תחום הקשתות הוא אינו ספורט קבוצתי – הפעילות אמנם מתקיימת במועדונים ובקבוצות, אבל תהליך הירי הוא תהליך ממוקד של היורה עם הקשת שלו המחייב ריכוז ויכולת שליטה פיזית ומנטלית.  
ירי של חץ למטרה, מחייב עשרות פעולות ובדיקות קטנות במיקוד גופני ותודעתי- שמכריח את היורה לקיים שליטה על עצמו ומכאן שיכולת הריכוז העצמי שלו עולה. אין צורך בכישורים גופניים מיוחדים, חלק מחברי איגוד הקשתות הינם נכי צהל בעלי מוגבלויות שעושים נפלאות בירי בחץ וקשת.
 


הפעילויות במועדוני הקשתות לירי בחץ וקשת מתאימות לילדים בגילאי8 ומעלה:

חוגים לילדים בגילאי8 עד גיל 12  מתקיימים במועדוני הקשתות ברחבי הארץ – חוגים הנמשכים שעה וחצי פעמיים בשבוע, עם מאמנים המתמחים בעבודה עם ילדים ובני נוער. כמו כן מתקיימים חוגי קשתות חיצוניים למועדונים ובפיקוחם , במתנסים, בבתי ספר, בפנימיות, ובמוסדות נוער. רוב הילדים מתאמנים עם ציוד מקצועי שמסופק על ידי המועדון.

חוגים לילדים ובני נוער בגילאי12 עד גיל 15
 (קדטים) נערים שמתחילים את אימוניהם במסגרת חוגי הילדים ורוכשים תוך מספר חודשים יכולת להתאמן בצורה עצמאית ועוברים להתאמן עם הבוגרים בשעות פעילות המועדון אליו הם שייכים. הקדטים גם יוצאים גם לתחרויות בחו"ל.
 
חוגים לנוער–מגיל15 ועד 21 –בני נוער שמתאמנים בתחום הקשתות, ילדים או קדטים שהגיעו להישגים, המתאמנים ומתחרים ביחד עם הבוגרים ומאתגרים את הקשתים הוותיקים.
 
פסטיבלים, אירועים ופעילויות חד פעמיות –מתקיימים מדי פעם אירועי קשתות בישובים, באירועים, ובחגיגות בהם מועדון מקומי מקים זירת קשתות מסודרת ומאפשר לקהלים גדולים להתנסות בירי בחץ וקשת כמו בתחרות הירי על שם ירון טל המתקיימת בקיסריה,שווה להתעדכן באתרי המועדונים השונים. השנה יתקיים לראשונה בל"ג בעומר פסטיבל חץ וקשת בבית לחם הגלילית.

אז איפה אפשר ללמוד לירות בחץ וקשת?
מקום טוב להתחיל לברר הוא איגוד הקשתות הישראלי, שמרכז את מועדוני הקשתים הפועלים היום בארץ 
בו תוכלו להתעדכן על אירועי הענף ולמצוא מועדון קשתים בקרבת מקום המגורים שלכם.
איגוד הקשתות הישראלי:
 http://archery-il.co.il

תחרות חץ וקשת, חוגים לחץ וקשת, חוגי קשתות, חוגים לקשתים, מועדוני קשתות
תחרות חיצי הקיסר על שם ירון טל בקיסריה. צילומים: נמרוד גליקמן

מועדוני קשתים ברחבי הארץ:
 

מועדון קשתי בית לחם הגלילית
טלפון:052-5392640
 

מועדון קשתי גבעתיים
טלפון: 052-3412425
 

מועדון קשתי הרצליה
טלפון: 052-6868304
מייל: staf123@bezeqint.co.il
 

מועדון קשתי ירושלים
טלפון:  02-5325862
נייד:052-3234534
מייל: soroker.gal@gmail.com
 

מועדון קשתי מודיעין
נייד: 052-4855526
 

מועדון קשתי ראשון לציון
נייד: 054-5555299
 

מועדון קשתי ארגון נכי צה"ל
נייד: 050-7911595
מייל: y_ef@coolmail.co.i

חץ וקשת במצפה רמון, אטרקציות לילדים בדרום, אטרקציות לילדים במצפה רמון, חוגים לחץ וקשת
אטרקציה לילדים במצפה רמון? פארק חץ וקשת מדברי

אטרקציית חץ וקשת במצפה רמון

המטיילים בהר הנגב ובאזור מצפה רמון, יכולים לבקר באתר חץ וקשת שמקיים פעילויות של ירי בחץ וקשת למשפחות במהלך כל השנה.
פארק חץ וקשת במצפה רמון…

חץ וקשת בכוכב מיכאל
מועדון קשתי כוכב מפעיל חוגי חץ וקשת לילדים מגיל7 עד 12 ומבוגרים מגיל 13 ואילך. במסגרת המועדון, מקיימים ימי התנסות בהם כל אחד מקבל הסבר קצר ומתנסה בירי. המועדון משתייך לעמותת תיירות הבשור בגנב המערבי.
טלפון: 054-7955560

 

אין תגובות

השאר תגובה