טועמים את הנגב-לקראת פסטיבל מהשדה לצלחת

19.5.13סיוון סטרומזה

יש משהו באוויר של הדרום, בשקט וברוח החמימה של תחילת הקיץ, משהו שמקסים אותי בכל פעם מחדש. גם הפעם הוא לא איכזב. לקראת פסטיבל האוכל החקלאימהשדה לצלחתשיתקיים בסוף החודש בנגב, יצאנו לטעום מעט ממה שיש לאזור להציע. חזרנו שבעים ומרוצים.

התחנה הראשונה היתה בראנ’צ בקיבוץ נירים. לצד פריחה סגולה ושקט מרגיע, בתוך חדר קטן חיכה לנו שולחן מלא בכל טוב מעשה ידיה שלעדי אמנות באפייה.רק למלא את הצלחת ולשבת לאכול במרפסת לקול ציוץ הציפורים. עדי מקפידה לבשל, ובעיקר לאפות, מחומרים שיש לטבע הקרוב לביתה להציע: בוטנים, בטטות, תבלינים, תפוחי אדמה ועוד ועוד. נהנינו מפוקאצ’ה טריה, קיש עם בטטות נמסות בפה, מתבלים, לימון כבוש, שקשוקה, גבינות, זיתים וקישים נוספים שכבר לא היה לי מקום בצלחת בשבילם. בסיום הארוחה, ליד הקפה, אכלנו סינרולים עשירים בקינמון שיצאו היישר מהתנור לצלחת.
לפרטים והזמנות:054-2440230

עדי אמנות באפייה, קיבוץ נירים, פסטיבל מהשדה לצלחת, אטרקציות לילדים בדרום

משם המשכנו למבוך מריםבניר משה. אלי ומרים שדה קיבלו את פנינו בעליזות, קיבלנו הסברים על עץ התות ששתל אלי בתוך סלע והמשכנו לעבר מבוך התבלינים הריחני. כל אחד מהמבקרים קיבל שקיק קטן, אליו יאסוף את הריחות שברצונו לקחת איתו הביתה בסיום הפעילות. חלפנו על פני לוונדר, הדס, לואיזה, לימונית, זעתר ותבלינים נוספים, ומי שרצה יכול היה לנשנש את פירותיו של עץ הפיטנגו. בסיומו של הסיור חיכו לנו קנקני מים מרעננים עם לימונית וקרח, ופיתות לניגוב שמן זית עם עלי זעתר טריים. במקום מתקיימות גם סדנאות סבונים, פעילויות לילדים עם צרכים מיוחדים, הכנת פיתות וחביתות עם תיבול היישר מהשדה ואטרקציות נוספות. מחיר כניסה למבוך:25 ש"ח.
לפרטים והזמנות:050-4272004 | 050-6246427

מבוך מרים, פסטיבל מהשדה לצלחת, פעילויות לילדים בדרום, פעילות לכל המשפחה

התחנה הבאה היתה במושב שרשרת. באוויר היה ריח של קומזיץ ואנחנו הלכנו בעקבותיו עד שהגענו ליעד, השף רודד. רודד עטיה מבשל יותר מ-20 שנה, ועושה בביתו סדנאות בישול איטלקי, בשרים, סושי ועוד. בחצר הבית ישנו טאבון פרנה, מעין בור עם גחלים בתוך האדמה שבו מתבשלים הבשרים, ומשם גם מגיעים הריחות. בתוך הבית חיכה לנו שולחן ערוך כיד המלך עם חציל בטחינה, פוקאצ’ה, סלט עשיר באגוזים, פטריות ורוטב מיוחד, כרוביות מטוגנות, לימונדה ויין תוצרת בית. צלחות מלאות בבשר שיצא מהפרנה החלו לעבור מיד ליד בשולחן, והכל היה עשוי ומתובל בדיוק במידה הנכונה. תחילה הגיע העוף, אחריו אסאדו, עגל, פרוסות אנטריקוט, והשיא של הארוחה היה בעיני פטריות פורטובלו ממולאות בשר, עטופות בבצק בירה ומונחות על מצע פירה בטטה, ממש חגיגה של טעמים בפה.

השף רודד מציע סדנאות בישול כשרות לילדים ולמבוגרים, במחירים הנעים בין120 ש"ח לילד, לסדנה בה מכינים לרוב המבורגרים, פיצות וקינוחים, ועד220 ש"ח למבוגר לסדנה בת3.5 שעות של הכנה, נשנוש האוכל תוך כדי בישול וסעודה משותפת. מומלץ מאוד לאוהבי ואוהבות בשר איכותי.
לפרטים והזמנות:054-7730379

השף רודד, סדנאות בישול לכל המשפחה, אטרקציות לילדים, פסטיבל מהשדה לצלחת

משם המשכנו למסעדת מידס בקיבוץ ברור חיל. מסעדה ברזילאית אותה הקים בן הקיבוץ, נתן גלקוביץ’ עם רעייתו פרלה. התפריט המגוון במסעדה מציע אוכל ברזילאי ומבחר בשרים, מאכלים איטלקיים, מאכלי ים, סלטים עשירים, המבורגר מהטובים שטעמתי, ארוחות ילדים והיצע גדול של קינוחים. במקום ישנם כמובן גם משקאות ברזילאים קלים ואלכוהוליים. המסעדה עושה שימוש בירקות המגודלים באזור וכן ביין מיקב בן שושן, גם הוא מברור חיל.
לפרטים והזמנות:08-6803441‏

מסעדת מידס, פסטיבל מהשדה לצלחת, מסעדות לכל המשפחה בדרום, אטרקציות לילדים

בסיומו של יום עמוס בכל טוב מתוצרת אדמת הנגב, הגענו לחוות ירקות שקדבמושב נתיב העשרה. בתוך החממה המאווררת, השקטה והירוקה אפשר בקלות לשכוח שהשכנה הצמודה למושב היא עזה. החווה עוסקת בייצור ופיתוח זרעים לירקות שונים ומציעה חוויה חקלאית לכל המשפחה. במקום ניתן לעשות קטיף עצמי של ירקות אורגנים בהתאם לעונה: מלפפונים, עגבניות, בצל ירוק, עלי מנגולד, כרוב, חסה, תבלינים ועוד. ניתן להזמין ארוחות בוקר מראש מהירקות שישנם בחממה וכן ישנן פעילויות לילדים לפני או אחרי הקטיף: פינת יצירה, סדנת פסיפס על החומה המפרידה בין נתיב העשרה לעזה, הכנת פוקאצ’ות ופיצות בטאבון, חיתוך סלט מהירקות שנקטפו, הכנת חמוצים מהמלפפונים בחממה ועוד. חוויה מיוחדת לילדים והורים כאחד, מתחברים לאדמה, אוכלים ו"עושים שוק"במקום אחד.
לפרטים והזמנות:052-8360646

חוות שקד, פסטיבל מהשדה לצלחת, אטרקציות לילדים בדרום, פעילות לכל המשפחה

בנוסף למקומות הנעימים והטעימים הללו, מציע הפסטיבל החקלאימהשדה לצלחתעוד מגוון רב של אטרקציות, טיולים, מסעדות ופעילויות לילדים ולמבוגרים. מומלץ מאוד להגיע ולטעום ממה שיש לנגב להציע, מעבר לשלווה ולשקט, כמובן.

לפרטים נוספים על פסטיבל מהשדה לצלחתלחצו כאן…