טו בשבט 2020 במכוורות: נטיעת עצים לדבורי הדבש

דבורים טו בשבט
ילדים לוגמים דבש טרי... | צילום: משק לין

מועצת הדבש מזמינה לחגוג את טו בשבט 2020 במכוורות ברחבי הארץ ונטיעת עצים צופניים למען שמירה על חיי הדבורים ותהליך ההאבקה. כמובן שבדרך תוכלו לטעום הרבה דבש וייערכו פעילויות לכל המשפחה: נטיעות של שתילים צופניים, הסברים על הקשר בין הדבורים לעצים וחשיבות קיומן של הדבורים לטבע, כמו גם מדוע נושא היעלמותן של הדבורים מעסיק כל כך הרבה מדענים, ומה כל אחד יכול לעשות על מנת לסייע.

לקראת ט”ו בשבט 2020 יתבצע פרויקט משותף של מועצת הדבש והקרן הקיימת לישראל, לתגבור הנטיעות הצופניות, עצים ושיחים עם צוף, מזון הדבורה. למען שמירה על ענף הדבורים, במטרה לתת מענה להתמעטות צמחי הצוף בכל חלקי הארץ. בנוסף, יוזמים מועצת הדבש והדבוראים פרויקטים רחבי היקף לנטיעות צופניות באזור מגוריהם של הדבוראים. זאת בניסיון למגר עד כמה שניתן את תופעת היעלמות הדבורים, כשהסיבה הראשונה והעיקרית לתופעה זו הינה התמעטות המזון לדבורים, כלומר: צוף.

 

דבש טו בשבט
מכוורות בכל הארץ מזמינות אתכם לחגוג את חג האילנות | צילום: דבורת התבור

 

טו בשבט במכוורות ברחבי הארץ

מכוורת אופיר: אלון הגליל

הדבוראי צביקה אופיר מהיישוב אלון הגליל, דור שלישי לחקלאים מזמין, ביום שבת 15.02.2020 בשעה 10:00, לטיול פריחות סביב היישוב בהדרכתו של אבנר סופר, מדריך הטיולים הוותיק, תושב אלון הגליל, בסיור יוגש תה צמחים ועוגיות. לאחר מכן, מגיעים אל הבקתה- מרכז המבקרים של המכוורת וליקב יפתחאל הסמוך לטעימות יין ודבש, שם יסופר על המשק החקלאי והחיבור בין עולם הדבש לעולם היין, שני העולמות בהם עוסק צביקה אופיר, בשילוב הסבר על חשיבות דבורת הדבש לאנושות וקידום הנטיעות הצופניות בארץ.

ניתן להזמין פלטת גבינות עיזים, פוקצ’ה עם מטבלים ומרק חם. בקומת הגלריה של הבקתה מוצגת תערוכת אומנות של האומנית גליה עמית.

מתי: הסיור יתקיים ביום שבת 15.02.2020, בשעה 10:00.
כמה: לאדם מעל גיל 18 (טיול + סיור ביקב + טעימות יין ודבש): 75 ₪ | עלות לילד מגיל 5 עד 18: 35 ₪ | לילד עד גיל חמש: בחינם.
טלפון לתיאום: 052-4641849 | 052-4641850.

 

מכוורת דבורת התבור: מושב שדמות דבורה

מרכז מבקרים דבורת התבור יקיים פעילות הכוללת סיור והסבר על חשיבותן ותרומתן הקריטית של דבורי הדבש להאבקה של עצים וצמחים בחקלאות ובטבע. כל משפחה שתגיע תקבל שתיל צופני מתנה, כחלק מהמאמץ המשותף של הדבוראים, מועצת הדבש וקק”ל לחזק את אוכלוסיית הדבורים.
כמו כן, ביקור במכון רדיית הדבש, במצפה הדבורים בו יחזו המבקרים באלפי דבורים החוזרות מהאבקת מטעי העצים, סיור באולם גידול המשי ופעילויות יצירה לילדים שיכינו שוקולד דבש עם פירות יבשים, שכמיית דבורה ונר ריחני, יקשטו חרק בתלת מימד, יכינו שלט לחדר וייהנו מתה צמחים עם דבש.

מתי: בימי שישי, 7.2 ושבת, 8.2.
כמה: 52 ₪ לילד | 42 ₪ למבוגר.
טלפון לתיאום: 04-6769598 | 050-5637645

 

נטיעות טו בשבט 2020
בואו לעזור לדבורים ולשתול עצים צופניים | צילום: דבורת התבור

 

מכוורת הבוסתן: פקיעין

הדבוראי ג’מאל חיר מזמין משפחות וילדים ליהנות משילוב ייחודי בין אירוח כפרי דרוזי בחיק הטבע ופעילויות חינוכיות מגוונות ולהבין את חשיבות חג ט”ו בשבט עבור עולם הדבורים.

המבקרים ילמדו על חשיבות עצים צופניים להמשך קיום הדבורים ותהליך ייצור הדבש. במכוורת, סדנת יצירת נרות על ידי גלגול לוחות מדונג דבורים, קליעת סלים, פינת החי ופינת הליטוף, רכיבה על גמלים, ועוד.

מתי: כל יום, בין השעות- 10:00-18:00.
כמה: 15-25 ₪ לסדנא |. כניסה לאתר ולפינת החי + סיור ללא עלות.
טלפון לתיאום: 052-2477897

מכוורת משק לין במושב כפר ביל”ו א’

בכפר ביל”ו במכוורת לין יקיימו סיור להכרת עולמן המופלא של הדבורים. בדגש על חשיבותן של דבורי הדבש בעולמנו והקשר למקורות המזון של האדם וכן חשיבות הנטיעות הצופניות בט”ו בשבט.
הביקור יכלול צפייה בדבורים בכוורת שקופה, צפייה בכוורות דבורים בשדה בהדרכת דבוראי הפותח כוורת, ביקור בחדר לרדיית הדבש ופעילות ליצירת נר מדונג דבורים. המבקרים יקבלו תה צמחים וטעימות דבש.

מתי: יום שישי, 07.02.2020 בין השעות 14:00-16:00
כמה: 42 ₪.
טלפון לתיאום: 054-2207965

מכוורת פורת: מושב עין יהב בערבה התיכונה

מכוורת פורת תקיים פעילות מיוחדת בט”ו בשבט בין התאריכים 10-11.02.2020 וכן בימי התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו”פ ערבה תיכונה וצפונית בחצבה, בין התאריכים 12-13.02.2020, ותכניס את קהל המבקרים אל עולמה המופלא של דבורת הדבש.

כולל הסברים על חשיבות נטיעות צופניות בערבה ובארץ בכלל. בחלל המוזיאון שבמרכז המבקרים, לאורה של תאורה מיוחדת מוצגים מעולם המדבר והמכוורת צילומי תקריב מעולם הדבורה, אלפי דבורי מתכת מעופפות בחלל המוזיאון וכוורות שקופות ובהן דבורים אמתיות עסוקות במלאכת יומן. הסיור עובר במכון הרדייה, סרט על עולם הדבורים, טעימות דבש ועוד.

בימי התערוכה החקלאית, החצר של מרכז המבקרים תהיה פתוחה בשעות הערב לערבי בר והמבורגר.

מתי: בין התאריכים 10-13.02.2020 יתקיימו בכל יום סיור ללא תשלום בשעה 11:00 .
בשעה 14:00 סיור מודרך בעלות 30 ₪ לאדם.
טלפון  לתיאום: 058-5666032

אוטובוס הדבש BEEBAR של מכוורת מרדכי גולן: מושב גילת

תקיים פעילות לכל המשפחה בט”ו בשבט, בסימן סודות הדבש: מי יודע מהו שתיל צופני?

כוורת זכוכית להדגמה מלווה בהסבר של דבוראי, הכנת נרות מדונג, עמדת צילום לכל המשפחה בה יתחפשו לדבוראים ויצטלמו על רקע הפריחה, עמדת הכנה של עציץ עם שתיל צופני לכל ילד, וכמובן טעימות ממגוון סוגי דבש.
במקום דוכני אוכל ומכירה של תוצרת מקומית: דבש, שמן זית, בירה מדבש ועוד.

מתי: כל יום שישי במהלך חודש פברואר, בין השעות 10:00-16:00 לקבוצות של 10 אנשים.
כמה: 35 ₪ לילד 10 ₪ למבוגר.
טלפון לתיאום: 052-7772291.

 

אוטובוס דבש ביבר
אוטובוס הדבש Beebar של מכוורת מרדכי גולן | צילום: גל גולן

 

טו בשבט במכוורות: פרטים נוספים

זאב מידן מנכ”ל מועצת הדבש מזמין: “דווקא בשנה קריטית זו לענף החקלאות בארץ, בה החקלאים והדבוראים התמודדו עם שינויי מזג אוויר קיצוניים, אנו מזמינים את הקהל הרחב לבקר במכוורות, לעודד נטיעות צופניות, לקחת חלק בנטיעות עצמן וליהנות מפעילות חינוכית ומעשירה לכל המשפחה”.

באתר מועצת הדבש תמצאו פרטים על מכוורות בהן ניתן לבקר ומידע: מה כדאי לטעת? רשימת הצמחים הצופניים מופיעה בלשונית הדבורים > צמחי צוף והאבקה.

לאתר האינטרנט: לחצו כאן…

 

אין תגובות

השאר תגובה