טיולי פסח2013 -לאן יצא עם ישראל ממצרים?

סיכום תנועת המטיילים באתרי קרן קיימת לישראל פסח2013:

שיא במספר המטיילים שהציפו את אתרי הטבע של קקל במהלך חג הפסח.
לדברי אפי שטנצלר יו"ר קק"ל אמר כי לא זכור חג פסח כה שמח ופעיל, כמו חג הפסח האחרון בו היינו עדים לעליה של כ-10- 15 אחוז במספר המבקרים. נראה כי רבים מהישראלים בחרו במקום לטוס לחוצלארץ, או לבלות בבתי מלון, לנצל את אתרי הטבע של קק"ל שהכניסה אליהם היא חינם.

חג הפסח האביבי והנעים ברוב חלקי הארץ, הוציא מאות אלפי בני אדם לחיק הטבע לנצל את הימים האחרונים של חג הפסח בטיולים, רכיבה על אופניים, בשבילים שהקימה קק"ל בשנים האחרונות בכל רחבי הארץ, ולפיקניקים משפחתיים. רק במהלך סופשבוע זה, חג שני של פסח, ביקרו כמאות אלפי אנשים בפארקים, ביערות ובאתרי קק"ל ברחבי הארץ. בכך מגיע מספר המטיילים הסופי באתרי קקל שהכניסה אליהם בחינם בכל חג הפסח ליותר מ-2 מליון מבקרים.
בקק"ל מציינים כי ניכר שרבים מהישראלים פקדו את אזור צפון הארץ.

אלה הם האתרים הבולטים בהם חגגו המוני ישראל את החג ובוא האביב:

בצפון הארץ:
באזור גליל עליון: דרכי הנוף ביער בירייה, חניון מרון, חניון צומת נחל עמוד וחניון נחל פרוד ויער ברעם.
בדרום רמת הגולן – יער דליות, יער מבוא חמה ופארק הירדן היו מלאים במהלך כל החג. אגמון קקל החולה, פתח את שעריו בכל ימות החג החל משעות הבוקר המוקדמות, את האתר פקדו בכל יום אלפי מטיילים שבאו לחזות בנדידת האביב של הציפורים ועומס הורגש באתר לכל אורך החג.
באזור הגליל המעריב: פארק גורן, פארק אידמית, חניון השיירה ויער קריית אתא. יער אחיהוד, יער שגב ויער חניתה. גליל תחתון: חניון שער הכרמל וחניוני חוף הכרמל.
באזור הגלבוע – יער גלבוע וחניון לביא ביער לביא וחניון מעיין יזרעאל
בנוסף, בין האתרים הפופולאריים ביותר במהלך חג הפסח היו חניון זיתים, הרי נפתלי, נבי יושע, יערות הכרמל, יער קצרין, יער לביא ויער קריית שמונה.
 
במרכז:
ביער בן שמן, הריאה הירוקה הגדולה ביותר באזור גוש דן, נרשם עומס רב של מטיילים לכל אורך החג. עשרות אלפי מטיילים הגיעו לנחל השופט ונחל הזורע, פארק רמות מנשה שבצפון השרון, פארק בריטניה, פארק קנדה ויער הנשיא. אלפים מילאו את אתרי קק"ל בהרי ירושלים: אתר הסטף, יער עמינדב, חניוני נס הרים, פארק בגין, בר גיורא, פארק עדולם ופארק עצמאות ארהב.
 
בדרום:
מאות אלפי בני אדם הגיעו לדרום המרהיב ליהנות מטיולים ופיקניקים בטמפרטורות נוחות, רגע לפני שהחום משתלט על האזור. יערני קק"ל דיווחו על תנועת מטיילים ערה ביותר ביער המלאכים -שחרייה, פארק גולדה, יער יתיר, יער להב, פארק ערד, פארק דימונה, פארק ירוחם וחניון הרועה. רוכבי אופניים רבים הגיעו לרכוב בשבילי האופניים החדשים שנחנכו לאחרונה בפארק תמנע- למעלה מ-20 קילומטרים של מסלולי אופניים, שהוכשרו בטכנולוגיות מתקדמות, כולל שבילי עץ ושבילים מרוצפים באבן מקומית עבודה שבוצעה בשיתוף ובמימון קק"ל כדוגמת מקומות רבים אחרים ברחבי הארץ. כמו כן נצפו מאות רוכבי אופניים מידי יום באזור השקמה, בארי והבשור. הדרום שעודנו ירוק ומשובץ בפריחה אדומה של פרג וצהוב של חרדל השדה, משך משפחות רבות שחגגו בקמפינגים ביערות.
 
ניקיון האתרים: אנשי קק"ל אספו במהלך כל חג הפסח כ-750 טון אשפה שהשאירו המטיילים ביערות ובחניונים בכל רחבי הארץ.
ציבור המטיילים במדינה נטה ברוב המקומות, אם כי היו יוצאי דופן, במהלך החג, לשמור על הטבע נקי וירוק. יחד עם זאת תוגבר לכל אורך החג מערך הניקיון באתרים, בחניונים וביערות קק"ל וחולקו שקיות אשפה לאיסוף הפסולת. בקק"ל ציינו כי גם כמות הפסולת הייתה גדולה ביחס לשנים קודמות, אודות לעובדה שהשנה ימי חול המועד התפרשו על כל ימי השבוע, שמטבע הדברים משך יותר מטיילים, גם מקרב הציבור הדתי, לעומת אשתקד.

כמו כן בקק"ל תולים את הגידול הרב במספר המטיילים באתרי קקל בגורמים נוספים כמו: הכניסה חינם לכל אתרי קק"ל והתגברות המודעות אותה מובילה קק"ל בקרב הקהל הישראלי, כי ניתן לבלות חינם באתרי הטבע היפים והמדהימים בארץ.
 

קק"ל מבקשת ומדגישה מכל ציבור המטיילים והמבקרים ביערות ובאתרי קק"ל, להקפיד מאד בשל מזג האוויר השרבי הצפוי ולשמור על כללי בטיחות ושימוש באש, להדליק אש רק במקומות המותרים ולהקפיד על כיבוי הגחלים עד תום בסיום השימוש.

בנוסף, לשמור על הניקיון, ולאסוף בסיום היום את האשפה ולשפוך אותה בפחי האשפה הגדולים בכניסה לכל יער.

 

אין תגובות

השאר תגובה