טיול עם הילדים? טיפים חשובים לטיול בימים חמים

עין שבע. צילום: ערן גלאור

מאת דוד וערן גלאור, מסלולים>להתאהב בארץ מחדש

חשוב מאוד לצאת ולטייל בארץ, להכיר אותה טוב יותר ולהתאהב בה בכל פעם מחדש. אבל לצאת ולטייל רק כאשר בטוח לעשות זאת ורק לאחר נקיטת כל אמצעי הזהירות והבטיחות.

לצורך כך, מספר כללי ברזל ליציאה לטיול בימים חמים במיוחד:

התאמת המסלול – נשאל את עצמנו: האם המסלול שבחרנו מתאים/לא מתאים לטיול בעונה ובמזג האוויר הספציפי? נצא לטייל רק כאשר האזור/המקום/המסלול מתאים לטיול ביום המתוכנן. לדוגמא – כאשר המסלול מוגדר כמסלול לימות הסתיו, החורף והאביב אך לא בימי שרב – לא נצא לטייל בו בימי שרב, גם לא באביב או בסתיו.

אורך המסלול וזמן ההליכה בו – במזג אוויר חם/לוהט נטייל במסלולים קצרים בלבד.

השעות שבהם מטיילים – במזג אוויר חם/לוהט נטייל בשטח רק בשעות הבוקר המוקדמות (נסיים עד השעה 09:00). לא נתחכם ולא נבחר לטייל בשטח בשעות אחה”צ המאוחרות גם אם מזג האוויר כבר מתמתן, מחשש להיתקע בחשיכה.

החשיפה לשמש והקושי של המסלול – במזג אוויר חם/לוהט נטייל במסלולים שאינם חשופים לשמש. במסלולים מישוריים וקלים שאינם כוללים עליות וירידות ולבטח לא תלולות.

בריאות – נצא לטייל רק אם אנו בריאים ב-100%.

מים – נצטייד במים בכמות שמספיקה לאדם לכפול מזמן הטיול המתוכנן (שלושה בקבוקי מים גדולים לאדם לטיול שמתוכנן להסתיים בשעת בוקר).

לימוד המסלול – נלמד את המסלול מראש, נצא לטייל רק עם מידע מפורט וכתוב ונצטייד במפה מודפסת (לא נסתפק במכשיר טלפון נייד שהסוללה שלו עשויה להיגמר).

בימי שרב, מומלץ לצאת לטיול בשטח שאנו מכירים (לחזור על מסלול שכבר טיילנו בו בעבר) ולא לצאת למסלול שטח אותו לא מכירים.

ליידע אדם נוסף על הטיול – חובה שאדם נוסף, זמין ואחראי, ידע על מסלול הטיול והשעות המשוערות שלו. כולל הודעה בזמן היציאה ובזמן החזרה.

להתכונן לכל אורך הטיול – אם אנו מתכננים מסלול של מספר ימים (טראק) נוודא את תנאי מזג האוויר למשך כל הימים.

אין תגובות

השאר תגובה