טיפים להחלפת עונות-מחורף לקיץ

טיפים להחלפת עונות- מחורף לקיץ מאת: שרית גושן- פנטי. סידורים.

כעת, משריח האביב והפריחה באפנו, בין עיטוש אחד לשני ותיכף כבר עוברים לפרויקט"קיץ חורף"-החלפת הגרדרובה מחורף לקיץ. בית עמוס משרה אווירה של כבודות וחוסר נוח ופוגע בזרימת האנרגיה. שעושים סדר מגלים דברים שמזמן כבר שכחנו מקיומם–כדאי לשקול האם יש בהם עוד צורך. כדאי להתחיל בקטן ולא בדברים המסובכים.
מספר טיפים- איך לעשות את זה בקלות ללא רגשות אשם ולהישאר בחיים:


משנעים בגדים מיותרים

ראשית, בבואנו למיין כדאי לשאול את השאלות הבאות: מתי לבשתי את הבגד בפעם האחרונה? האם הוא אופנתי? האם הוא נוח לי? עוזר"לשחרר"את הבגד ממקומותינו.
אנחנו לא זורקים אלא"משנעים"את הבגדים למקום אחר בו צריכים אותו.


סדרו לפי נושאים
בצורה אוניברסאלית ובהגיון. לדוגמא: הלבשה תחתונה- תחתונים–תחתונים לבנים–תחתונים שחורים–תחתונים צבעוניים ועוד.


סדרו לפי נגישות
מה שיותר בשימוש חייב להיות במקום נגיש יותר ולא גבוה.


יתרון הגובה

נצלו את גובה הדירה


נצלו חללים מבוזבזים 
מאחורי הדלתות, בין ארונות. טוב לקרש גיהוץ, ארוניות נעלים, סולם קטן.


שקיות – אאוט

אל תאחסנו דברים בשקיות – קשה לערום, לא רואים מה יש בפנים.


קיפולי סבתא

צורת קיפול הבגדים תיקבע לפי גודלו וצורתו של הארון ולאו דווקא כמו שסבתא או אמא לימדו אותנו לקפלן–לניצול מקסימאלי של המקום בארון 


קולב זה לא מחסן

על קולב תולים בגד אחד בלבד. הטענה כי זה מנצל מקום כשתולים כמה דברים על קולב אחד הינה שגויה מיסודה מאחר וכמה פריטים על קולב אחד תופסים נפח. כמו כן, לא יודעים מה יש למטה ומה שלא רואים לא נלבש.


התאמת קולבים
רצוי להתאים את סוג הקולב לבגדים השונים. לז’קטים, לחולצות, למכנסיים, לחצאיות וכו’. 

סריגים
סריגים וסוודרים מומלץ לא לתלות על קולבים כיוון שהכובד מושך אותם כלפי מטה וגורם להם לאבד את צורתם כמו כן זה יוצר"אוזניים"בכתפיים (יש כל מיני מוטציות בארון).

גן העדן האבוד של הגרביים
לחיסכון במקום יש לקפל בצורה שטוחה. לקנות בתחילת עונה10 זוגות זהים בצבעם ואז אם הולכת גרב אחת לאיבוד אפשר לחברה לזוג אחר. וגם מלאכת הקיפול יותר פשוטה כי לא צריך להתאים זוגות והרי אנחנו מכירים את "גן העדן"של הגרביים העלומות שנמצא מאחורי כל מכונות הכביסה בעולם.


עניבות וחגורות
אין לתלות בחזרה מכנסיים כשהחגורה בתוכם מכיוון שזה תופס מקום וגורם למכנסיים לאבד את צורתם, אותו כנ"ל לגבי העניבות 


אוריגאמי

צורות קיפול בגדים, מצעים ומגבות  –קפלו בהתאם"לתנאי השטח"בהתאם למידותיו של הארון ולכמות הבגדים.


מותק הבגדים התכווצו

לאחסונם של הבגדים לעונה הבאה קיימות בשוק שקיות ואקוםSPACE BAGSה"מכווצות"את נפח הבגדים או השמיכות למימדים קטנים וכך תופסות פחות מקום בארון וניתן לערום אותן ניתן להשיג בחנויות עשה זאת בעצמך.  (חשוב לציין שאין לאחסן בשקיות אלו שמיכות או שקי שינה העשויים מנוצות אמיתיות שכן זה שובר את הנוצות) 


שכונת הארגזים

אפשרות נוספת לאחסן בארגזים וכמובן לכתוב עליהם את התכולה. ניילונים כבר אמרנו אך נחזור ונדגיש אינם פתרון משום שאי אפשר לערום אותם, קשה לדעת מה הם מכילים והם לא נושמים.


אחסון נעליים 
ארונית נעליים עם מגירות שניתנת להצבה בחלל שנוצר בין הדלת לקיר. שיטה נוספת היא לשמור את קופסת הנעליים המקורית ולערום אחת על השנייה–ניתן לכתוב את סוג הנעל וצבעה או למדקדקים במיוחד אפשר לצלם את הנעל ולהדביק על גבי הקופסא(מומלץ למקרי"אמלדה מרכוס").
קיימים כיסים לתליה בתוך הארון וישנם גם כיסים שניתנים לתליה מאחורי הדלת. 


הבויידעם
המצאה ישראלית בפני עצמה שאינה נוחה, בדרך כלל גם צפוף ומאובק אבל אם בכל זאת חייבים לאחסן בו דברים, רצוי שיהיו בקרטונים עליהם תצוין התכולה (ושוב לא בניילונים כבר אמרנו ????)

שרית גושן- פנטי היא מנכל"ית חברת"סידורים- כדי לעשות סדר בחיים", המציעה מלבד העברת דירה והשירותים הנלווים לכך, גם מחלקה ייחודית לעסקים והדרכות ופיתחה שיטת סידור, ארגון והעברת דירה – פרי פיתוח ייחודי ובלעדי.
 

אין תגובות

השאר תגובה