יום ירוק במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער2012

19.7.12

במסגרת הפסטיבל הבינלאומי ה-8 לסרטי ילדים ונוער (22-27 ביולי) יתקיים יום ירוק.
במסגרת יום מיוחד זה בפסטיבל יוקרנו סרטים ירוקים לילדים: סרטים שעוסקים בקשר בין ילדים לחיות, ובין ילדים לסביבה. חלק מהסרטים הם עלילתיים וחלקם דוקומנטריים.

בין הסרטים:
הסרט הזוכה במקום הראשון בפטיבל ברלין הילד והעורב שכשמו עוסק בקשר מיוחד בין ילד לבין גוזל עורב פצוע, אותו מצא הילד והוא מטפל בו ועוזר לו ללמוד לעוף, ונוצר ביניהם קשר מיוחד.
כן יוקרן סרט בכיכובו של אמיר קוסטוריצה על חברות יוצאת דופן בין ילד לגור שקנאי.
הסרט בין זאבים מספר על ידיעות מופלאה בין להקת זאבים לילד בן7 .
סרט צרפתי על קוף שנלקח יום אחד מאימו ע"י ציידים.

סרטים קצרים:
עוד ביום זה, מקבץ סרטים קצרים דוקומנטריים לילדים מבית היוצר של פסטיבל הסרטים הקצרים הבינלאומי אינטרפילם, ברלין–לראשונה בארץ:
סרט מסומליה על מאות ילדים הגרים במזבלה ומתפרנסים ממיון אשפה.
סרט מהודו על התמודדות של ילדה וסבתה עם בצורת קשה
סרט מאתיופיה על ילד בן7 המתגורר בכפר אתיופי קטן ומקבץ נדבות למחייתו  -מורה הכפר נותן לו מטבע בתמורה לכך שיעזור בנטיעת עצים.

הייד פארק סולארי הראשון בישראל
בהייד פארק הסולארי בימת הנואמים תופעל בעזרת אנרגיה סולארית בלבד! הילדים מוזמנים לעלות על בימת הנואמים בה יוכלו לומר את דעתם ואת בקשותיהם בנוגע לעולם. הנאומים ישודרו בפייסבוק ויגיעו אל הציבור הרחב וכן אל מקבלי החלטות בישראל.
ההייד פארק הסולארי הראשון בישראל נערך בשיתוף עמותת אקולנוע"והחברה להגנת הטבע.

תוכנית הפסטיבל המלאה ביום הירוק:

הילד והגוזל  "Kauwboy"
הולנד,2012 , 81 דקות, זוכה פרס סרט הילדים הטוב ביותר, פסטיבל ברלין, 2012, זוכה פרס יוניסף, פסטיבל בואנוס איירס 2012. הסרט יוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל כחלק מפוקוס הולנד. סרט נוגע ללב על חברות יוצאת דופן בין ילד לגוזל פצוע. זמנים קשים עוברים על יויו בן ה- 10 . הוא חי עם אביו קשה העורף בזמן שאמו מופיעה ברחבי ארה"ב ולכן נאלץ להתמודד עם שאלות רבות לבדו. נחמתו היחידה היא גוזל עורב פצוע בו הוא מטפל בסודיות, הרחק מעיני האב וברגישות נוגעת ללב.
בשעה10:30

ארץ בראשית"Land of Genesis"
ישראל,2010 87 דקות. סרט הטבע הישראלי הראשון באורך מלא ארבע עונות, חמישה אזורי אקלים ושלשה סיפורי אהבה של הטבע הארץ ישראלי נחשפים לעינינו בארץ בראשית. הסרט עוקב אחר שלשה סיפורי התחדשות של בעלי חיים הייחודיים למקום – הזאבים של רמת הגולן, חתולי הביצה של הכנרת והיעלים במצוקי ים
המלח–דרך סיפורם נחשף הצופה למחזור החיים המלא: החיזור, ההמתנה לדור החדש, הלידה והטיפול בצאצאים. שנה שאין בה טוב ורע, רק מאבק קיומי בלתי פוסק, מלא ברגעי דרמה ובתופעות מרגשות שאי אפשר להישאר אדישים אליהן.
בשעה13:30

הקוף בני–השיבה הביתה"Benny back to the wild"
צרפת2011 90 דקות. מסע תיעודי על בני הקוף, אי שם ביערות אפריקה בני, קוף קטן, חי חיים שלווים ומאושרים בחיק אמו. יום אחד, הוא נלקח מן היער על ידי ציידים, וחייו משתנים. אישה נפלאה בשם קלאודין מחלצת אותו מן השבי, ומלווה אותו במסעו הביתה, בחזרה אל היער.
בשעה14:00

פסטיבל קוקי בא לתל אביב:
סרטים דוקומנטריים קצרים לילדים מבית היוצר של פסטיבל הסרטים הקצרים הבינלאומי אינטרפילם, ברלין. סרטי התוכנית מגיעים מכל העולם ומציגים בשפה קולנועית מרגשת את חייהם הייחודיים של הילדים בארצות השונות.
בין השעות10:00-14:00

פירוט הסרטים:

מאמא נגור – הילד מסומליה  "Mbeubeus"
איטליה2007, 15 דקות. בנוף מדברי ומאובק נמצאת מזבלה, ובה מאות ילדים המתפרנסים ממיון אשפה. סיפור הישרדות נוגע ללב של הילד מאמא נגור, החולם על חיים טובים יותר.

תפילה לגשם  "Putti"  
הודו2008, 14 דקות. פוטי וסבתה מתמודדות עם בצורת קשה. בנוף יבש וסדוק צועדות השתיים, ומתפללות לטיפות גשם מן השמיים. סיפור
מרגש על אהבה בין סבתא לנכדתה, המשיגה מי שתיה גם במחיר פרידה משיערה.

אבוש והמטבע שנעלם"Lezare"
אתיופיה2010, 14 דקות. אבוש, בן ה 7- , מתגורר לבדו בכפר אתיופי קטן, ומקבץ נדבות למחייתו. מורה הכפר נותן לו מטבע בתמורה לעזרה בנטיעת עצים אך בתום העבודה הוא מגלה כי המטבע נעלם, ויוצא למסע חיפושים שגורם להרס רב.

בין זאבים"Among Wolves"
ספרד-גרמניה2010, 90 דקות. סיפור מעורר השראה על אומץ לב והישרדות סיפורו יוצא הדופן של מרקוס, בן ה 7- , המועבר לחזקתו של רועה עיזים קשיש המתגורר באזור נידח. לאחר מותו נותר מרקוס להתמודד לבדו עם כוחות הטבע האימתניים ורוקם ידידות מופלאה עם להקת זאבים. עיבוד קולנועי על פי סיפור אמיתי.
בשעה18:00

ניקוס השקנאי  " nicostratos le pélican"
בלגיה2011, – פרס השופטים הצעירים ובפרס חביב הקהל בפסטיבל הסרטים הבינלאומי במונטריאול (2012). יאניס, נער בן 14 , חי עם אביו חיים שקטים על אי יווני קטן. מאז מות אימו מערכת היחסים עם אביו רק מתדרדרת. יום אחד מוצא יאניס שקנאי צעיר ומחליט לקחת אותו עימו הביתה ולגדל אותו בסוד, משימה לא פשוטה באי קטן. במהרה הידידות המיוחדת והאידילית שנרקמת בין השניים הופכת לשיחת אנשי האי ואף מובילה להשלמה עם אביו. סרט קסום ומיוחד במינו.
בשעה18:30

היום הירוק יתקיים ביום שני ה-23 ביולי בסינמטק תל אביב.
מחיר כרטיס רגיל לסרט/ סדנה/ אירועים מיוחדים40 ₪
למנויי הסינמטק הכניסה חופשית לכל הסרטים על בסיס מקום פנוי
מבצע סבתא–לסבתות/ סבים הכניסה לסרטים חינם ובתשלום לילד בלבד.
סרט+ סדנה– 60שח
ישראכרט1+1 לסרט מבין סרטי הפסטיבל

הזמנת כרטיסים:
סינמפון:03-5157929 – 24שעות ביממה
בטלפון:03-6060800 שלוחה 0
פרטים נוספיםבאתר הפסטיבל

צילום: TERRA MATER Factual Studios

אין תגובות

השאר תגובה