יום כיפור: טיפים לרכיבה בטוחה על אופניים לילדים

אופניים עם גלגלי עזר, לימוד רכיבה
בתקופת החגים הקרובה נשארים | צילום: pexels

יום כיפור מגיע, אצל הילדים זהו חג האופניים בו הם יכולים לרכב כמעט בכל מקום – אך חשוב להערך בהתאם על מנת לעבור את יום הכיפורים בצורה הבטוחה ביותר, בעזרת טיפים לרכיבה על אופניים של מומחי רשת חנויות האופניים מצמן את מרוץ.

 

טיפים לרכיבה בטוחה על אופניים לילדים

תמרורים ורמזורים

החוק מתייחס לאופניים כאל כלי תחבורה, בכל נסיעה יש להנחות את הילדים לנסוע על הכביש ולציית לתמרורים ולרמזורים (גם ביום כיפור) אם קיים שביל אופניים מקביל אז חייבים לנסוע עליו. לא מספיק לרוץ אחרי האופנים של הילדים עם מקל של מטאטא… צריך גם לתת להם קורס מזורז בתיאוריה וכללי התנהגות בכביש.

 

מלמדים את הילדים לפנות נכון

בזמן רכיבה על האופניים מנופפים ביד לצד שאליו עומדים לפנות. לפני פניה בצומת יש להנחות את הילד שיעצור ויצור קשר עין עם הנהגים שאמורים לתת לו זכות קדימה, כדי לוודא שהם אכן עשו זאת.

איך בוחרים אופני ילדים?

תראו אותי

רוכבי אופניים וילדים במיוחד אינם בולטים על הכביש ולעתים קשה להבחין בהם, במיוחד בשעות בין הערביים בשעון החורף, לקראת תחילת הצום כאשר רכבים עדיין נוסעים בכביש או במוצאי יום כיפור עם חידוש תנועת הרכבים בכבישים. מומלץ להשתמש באביזרי תאורה המושכים את תשומת הלב של הנהגים:
* נצנץ אדום מאחור
* נצנץ לבן או אדום מקדימה
* פסים מחזירי אור על הביגוד, מגבירים את המודעות לנוכחות הרוכב על הכביש
* מחזירי אור על גבי המיתרים של שני הגלגלים

נצנץ לאופנייםנצנץ לאופניים כבר קניתם?

התאמת גובה האופניים לילדים

על מנת למנוע בעית שליטה, הילד חייב לרכב על אופניים המתאימות לגודלו – שברכיו לא יהיו קרובות מדי לכידון ורגליו לא יהיו מתוחות מדי כשהדוושה נמצאת במקום הכי נמוך. כך נוכל להבטיח שהילד יגיע אל הקרקע בביטחון.
הרגל מתוחה עד הסוף? האופניים גדולים מדי.
כפיפה קלה? האופניים בגודל המתאים.

הכידון – מרחק בין הידיים

בנוסף, כשהילד יושב על האופניים ומחזיק בכידון, שימו לב למרחק בין הידיים:
אם המרחק גדול מדי, כשהילד יסובב את הכידון לאחד הצדדים עלול להיווצר
כיפוף גדול מדי בגבו.

 

גם ביום כיפור אתם לא לבד על הכביש

השקט של יום כיפור בכבישים עלול להטעות- הילדים עלולים להתקל ברוכבי אופניים אחרים, ברוכבי רולר בליידס וסקייטבורד, הולכי רגל, עגלות תינוק, ילדים עם בימבות למיניהם או רכבים חשמליים ולפעמים גם רכבי הצלה כמו אמבולנס, ניידות משטרה או מכבי אש שעלולים לעבור בכבישים למרות הצום.

 

פעילויות לכל המשפחה עם אופניים בגני יהושע
פעילות שהתקיימה עם אופניים בגני יהושע | צילום: יואב לביא

חפשו את הפארק ליד הבית

עדיף להנחות את הילדים לרכב בפארקים העירוניים שבקרבת הבית שלכם, פארקים כדוגמת פארק הירקון, פארק דרום, פארק רמת גן, פארק רעננה, פארק הרצליה או כפר סבא וכדומה ולהמנע ככל האפשר מרכיבה על כבישים.

קסדה לאופניים
קסדות Specialized לילדים בגילאי3-12. החל מ-140 ש”ח.

 

קסדה וציוד מיגון

חובה על כל ילד בישראל לרכב עם קסדה על ראשו. במידה ומדובר ברוכב מתחיל (ללא גלגלי עזר) מומלץ לרכוש גם מגיני ברכיים, מרפקים וכפפות.

 

רכישת קסדה:

בחירת קסדה – ישנם מספר תווי תקן לקסדות. חשוב לבחור בקסדה בעלת תו תקן אחד נוסף אחד לפחות, בנוסף לתו התקן הישראלי.

התאמת הקסדה – יש להקפיד למדוד ולהתאים את הקסדה כאשר שיער הילד או הילדה מסודר כפי שיהיה בזמן הרכיבה.

חבישת הקסדה -יש לשים לב מהו הצד הקדמי ומהו הצד האחורי של הקסדה ורק אז לחבוש אותה. הקסדה צריכה לשבת על הראש בנוחות, לא מהודקת מידי או משוחררת מידי ועליה להגן את המצח ללא הפרעה לשדה הראייה וללא תנועה חופשית אחורה או קדימה. רצועת הסנטר צריכה לאפשר נשימה נוחה ולעבור בין הצוואר לקצה הסנטר.

חשוב לבדוק כי מהלך הרצועות, בצידי הראש, יעשה מצידי האוזן ולא עליה וכי הצלבת הרצועות תעשה מתחת לאוזניים במרחק של סנטימטר אחד לפחות מהתנוך.
סידור אופטימלי של הרצועות ניתן לעשות בכל דגם, בעזרת משיכתן.

פעמון

האופניים כיום מגיעות ללא כל ציוד בטיחות וחשוב לרכוש את כל הציוד עם רכישת האופניים – רצוי לצייד את האופניים בפעמון נוח להפעלה.

 

מעצורים

יש לשים לב כי באופניים ישנם מעצורי יד ומעצורי רגל בעלי מנגנון הפעלה שלא דורש הפעלת כוח מעבר ליכולתו של הילד.


טיפול ותחזוקה נכונים לאופניים

בדיקת בלמים ורפידות בלמים והחלפת החלקים לפי הצורך. ישנן רפידות בלמים מיוחדות לתנאי גשם ובוץ ומומלץ להשתמש בהם בחורף.
בדיקת השרשרת וגלגלי השיניים. בעונת הקיץ – יש לשמן את השרשרת בשמן סינתטי או סינתטי למחצה, המכיל תוספי טפלון ומיועד לתנאי יובש טפלון.
בדיקת צירים ושימון צירי גלגלים וציר מרכז.
בדיקת תקינות צמיגים–בעונת הקיץ–יש להוסיף חומר נגד פנצ’רים לפנימיות הצמיגים או פס גומי לתוך הצמיגים.

 

עוצרים לשתות מים

הילדים, במיוחד בגילאים הגדולים יותר, מוציאים הרבה אנרגיה ברכיבה על האופניים ביום כיפור, בפעילות מאומצת שרובם לא מורגלים אליה ביום יום – מומלץ לצייד אותם בתיק קטן עם בקבוק מים, או להצטייד בבקבוק מיוחד לרכיבה על אופניים.
.

עם אופניים בדרך לחוגים ולבית הספר: נתיבי נסיעה בשגרה

הזדמנות ביום כיפור בהם הכבישים ריקים לבדוק עם הילדים לקראת תחילת הנסיעות לחוגים, החברים או בית הספר את נתיב הנסיעה של הילדים ותראו האם הוא מתאים לנסיעת ילד, לגלות מקומות מסוכנים פוטנציאליים ולהדריך את הילד לגביהם.

 

 

אופני ילדים  מבצעים והנחות

אופני ילדים של ראלי נמכרים לדוגמא ברשת מצמן את מרוץ במחירים של כמה מאות שקלים ועד מחיר של מעל ל-1,300 ש”ח לאופני הרים מתקדמות לילדים.

 

רולר בליידס, קניון עופר סירקין
רולר בליידס במבצע קניון עופר סירקין

בישראל נמכרים כל שנה כ-230 אלף זוגות אופניים מכל הסוגים. כ-110 אלף זוגות הנמכרים בשנה הם אופניים לפעוטות ולילדים, מתוכם נמכרים כ-50% בחודשי הקיץ הקודמים ליום כיפור.
כ-95 אלף זוגות אופניים נמכרים בשנה בטווח המחירים של עד 1,000 ש”ח וכ-25 אלף זוגות אופניים ממותגים נמכרים בטווח המחירים של 1,000-52,000 ש”ח.

חברת מצמן את מרוץ, היבואנית הבלעדית של אופני ראלי, הארו וספשלייזד, דיימונד בק ולוק משווקת את מוצריה ל-130 חנויות אופניים ברחבי הארץ, החל מאופני ילדים ועד ועד לאופני שטח או כביש ממותגים ומקצועיים.

 

מידע נוסף ואיתור סניפים של מצמן את מרוץ באתר…

 

אין תגובות

השאר תגובה