כניסה חינם והנחות לתושבי הדרום לאתרים, בתי מלון וחניוני הלילה בצפון

בית גוברין. צילום: מנו גרינשפן

לאור ההסלמה בדרום  עסקים רבים מציעים כניסה חינם והנחות לתושבי הדרום לאתרים, בתי מלון וחניוני הלילה בצפון ועד הערבה: לינה חינם ברשמת מלונות אוליב או בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים, כניסה בחינם לאתרי הטבע של רשות הטבע והגנים ובפארק מעיינות, ובילוי באטרקציות ומוזיאונים בירושלים ובערבה:

 

כניסה חינם לשמורות הטבע והגנים וחניוני הלילה

לאור ההסלמה בדרום רשות הטבע והגנים מודיעה כי תאפשר כניסה חינם לשמורות הטבע, הגנים הלאומיים וחניוני הלילה ברחבי הארץ לתושבי עוטף עזה, זאת לאור ההסלמה בדרום והרצון להקל על תושבים אלו את ההתמודדות עם איום הרקטות והטרור מרצועת עזה.
אפשרות זו לכניסה ללא תשלום ולינה חינם בחניוני הלילה של הרשות בימים בהם הם פתוחים ופעילים, תינתן לתושבי עוטף עזה המתגוררים ביישובים הנמצאים בטווח של עד 20 ק”מ מרצועת עזה. בין היישובים גם הערים אשקלון ושדרות.
הכניסה ללא עלות תתאפשר עד יום שלישי 7 במאי 2019 באמצעות הצגת תעודת זהות עם כתובת מעודכנת.
פרטים ומידע על חניוני הלילה ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים.

לדברי שאול גולדשטיין, מנכ”ל רשות הטבע והגנים: בימים לא פשוטים אלו עבור תושבי הדרום ובכלל כוחנו הוא באחדותנו ומהלך זה שאנו מובילים ברשות הטבע והגנים נועד להקל ולו במעט על תושבי אזור זה למציאת פתרונות לשהות נעימה ורגועה יותר עם כל המשפחה. נשקיע את מיטב משאבינו על מנת להנעים עד כמה שניתן את השהות של המשפחות שיבחרו להגיע לשמורות הטבע, לגנים הלאומיים ולחניוני הלילה.

להזמנת לינה בחניוני הלילה לחצו כאן…

השכרת בונגלוסים בצפון, חניון חורשת טל
להתעורר בטבע – הבונגלוס בחורשת טל

 

מבלים חינם בפארק קרסו למדע

פארק קרסו למדע בבאר שבע פותח שעריו לתושבי הדרום בהצגת תעודת זהות. התושבים מוזמנים לבלות בתערוכת המייקרים החדשה, תערוכת תעתועי ראיה חדשה, 12 מתחמי משחק אינטראקטיביים עם מאות מוצגים שונים ומגניבים, מתחם ילדים ענק צבעוני ומהפנט, גן משחקי מדע מהנה- הלונה פארק מדעי של פארק קרסו למדע ועוד.
טלפון: 053-7106968

פעילויות לילדים בפארק קרסו למדע
פעילויות לילדים בפארק קרסו למדע

 

לינה חינם ברשת אוליב
לאור ההסלמה בדרום, רשת מלונות אוליב פותחים את הלב ומארחים באהבה את תושבי עוטף עזה בחינם (בכל מלונות הרשת לא כולל תל אביב וירושלים) עד יום ד’ ללא תשלום, בהצגת תעודות זהות של תושבי עוטף עזה. לינה בלבד, על בסיס מקום פנוי.
להזמנות במוקד : 04-9531153

מלון אוליב בגלבוע. צילום: יובל הנדלר

 

הנחות לאטרקציות ואתרי התיירות בעמק המעיינות

בשל המצב בדרום, אתרי התיירות במועצה האזורית עמק המעיינות מזמינים את תושבי הדרום להפוגה ובילוי במעיינות ובטבע.
בישובים שבהם אין לימודים היום, מוזמנים התושבים וילדיהם לגן גורו – גן החיות האוסטרלי, חוות הרוח במעלה גלבוע, מרכז הצפרות- מקור החסידה בכפר רופין, ביו תור-שדה אליהו ונהריים בגשר – גשר הישנה – ללא תשלום בהצגת תעודה מזהה.
פארק המעיינות בהנחה של 50% בהשכרת רכבים חשמליים ואופניים, בהצגת תעודה מזהה.

גן גורו 04-6488060
חוות הרוח – 058-5665242
פארק המעיינות 04-6881427
מקור החסידה – 050-6768987
ביו תור – 04-6096986
נהריים בגשר- 04-6752685

צילום נדב כפיר ביכורי גן גורו.

 

כניסה חינם למוזיאון מגדל דוד בירושלים

לאור המצב הביטחוני מוזיאון מגדל דוד בירושלים, מזמין משפחות ובודדים, מישובי עוטף עזה ומיישובים הנמצאים 40 ק”מ מהגבול, להיכנס חינם במהלך היום לכל האטרקציות שמציע המוזיאון. הכניסה בהצגת תעודת זהות. תקף עד להודעת פיקוד העורף על חזרה לשגרה במקומות אילו.

מוזיאון מגדל דוד

 

מוסדות בירושלים פותחים את ליבם ושעריהם לתושבי הדרום

לאור המצב בדרום, מספר מוסדות ירושלמים פותחים את שעריהם למען תושבי הדרום בחינם:

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים מזמין היום, יום ראשון ועד רגיעה, את תושבי עוטף עזה, אשקלון, שדרות, נתיבות, קרית גת, אופקים ואזור באר שבע ליהנות מפריחה מדהימה, סיורי פריחה כל שעה עגולה משעה 11:00 עד 15:00 ונסיעה ברכבת הגן. הכניסה לתושבים הנ”ל ללא תשלום בהצגת תעודות זהות. הגן הבוטני פתוח החל מהשעה 09:00 עד 19:00. לפרטים נוספים הגן הבוטני-026794012.

החברה לפיתוח ושיקום הרובע היהודי פותחת את אתרי התיירות חינם (בית הכנסת החורבה עם נוף עוצר נשימה, הרובע ההרודיאני והבית השרוף המחודש-מייצג אינטראקטיבי המספר את סיפור בית קתרוס ממשפחת הכוהנים במרד החשמונאים) לתושבי עוטף עזה, שער הנגב, אשדוד, אשקלון, גן יבנה, באר שבע וכל הישובים בהם בוטלו הלימודים. הכניסה ללא תשלום בהצגת תעודות זהות.  לפרטים *4987

מרכז מורשת מנחם בגין בירושלים, מזמין את תלמידי הישובים הרבים בהם בוטלו הלימודים היום יחד עם משפחותיהם ליהנות ממוזיאון בגין- מייצג אורקולי חוויתי ומרתק. אורך הפעילות כשעה וחצי ומתאימה מגיל 8. הכניסה לתושבים הנ”ל ללא תשלום בהצגת תעודות זהות. הסיורים מודרכים, מספר המקומות מוגבל. יש להזמין מקום מראש  בטלפון 025652011.

מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים מזמין את תושבי עוטף עזה, שער הנגב, אשדוד, אשקלון, קריית מלאכי, גן יבנה, שדרות, נתיבות, אזור באר שבע וכל מי שהלימודים בשובו בוטלו, ליהנות מהפעילויות במוזיאון. אורך הפעילות כשעה. הכניסה לתושבים הנ”ל ללא תשלום בהצגת תעודות זהות. יש להזמין מקום מראש בטלפון 025406505

צילום: הגן הבוטני
מוזיאון ארצות המקרא בירושלים פותח את שעריו בחינם עבור תושבי הדרום

מוזיאון ארצות המקרא בירושלים פותח את שעריו בחינם עבור תושבי יישוביי הדרום. כל תערוכות המוזאון פתוחות בפני המבקרים וכולם זוכים בכניסה חינם למגוון פעילויות במתנה החל מהיום, ה- 5.5.19  ועד ליום שבת הקרוב, ה- 11.5.19 . 

בין הפעילויות שיציע המוזיאון למבקרים תהיה פעילות אבודים במוזאון, פעילות המציעה חוויה מיוחדת במוזיאון לכל המשפחה ובעזרת חידות, סודות ורמזים יתקדמו בין תחנות, ילמדו על אימפריות קדומות יחפשו את האוצר העתיק, ועוד שלל פעילויות עצמאיות מהנות ומעשירות שייקחו את המבקרים להרפתקה אל העולם העתיק, בין גלריות ומוצגי המוזיאון. בנוסף תוכלו להוריד את אפליקציית המרוץ למוזיאון בו תוכלו לבחור באחד מן המסלולים באפליקציה ולצאת למסע מלא הפתעות במהלכו תצברו חוויות, ידע ונקודות או לשחק במשחק אל תסתכל בקנקן בתערוכת אלים, גיבורים ובני תמותה.

תושבי הדרום יוכלו ליהנות מתצוגת סטארט-אפ ארצות המקרא, המתחקה אחר שורשי החדשנות הישראלית בקרב תרבויות המזרח הקדום, ובאזור שנחשב לערש הציוויליזציה. המשתתפים בסיור יוכלו לצאת בעקבות המצאות מרכזיות מתרבויות העולם הקדום ונלמד על הפיתוחים והחידושים ששינו את המציאות בעת העתיקה מול המצאות ישראליות עכשוויות העונות על צרכים בימינו ומשנות את המציאות שלנו כיום.

בנוסף יציע המוזיאון למבקרים כניסה למגוון תערוכות מרתקות וביניהן: תערוכת הקבע המכילה חפצים נדירים ומופלאים, מסודרת באופן כרונולוגי ומאפשרת למבקר להלך בנתיבי ההיסטוריה של עמי המזרח הקדום, תערוכת “אל עומק התכלת” המתחקה אחר מקורות התכלת והארגמן ומשמעויותיהן ההיסטוריות והתרבותיות בעולם העתיק ועד ימינו.

תערוכות נוספות שיהיו פתוחות בחינם הן “נתיבי ישראל בממלכת יהודה”, אשר מציגה לראשונה לציבור ממצאים ארכיאולוגיים אשר נחשפו במסגרת “חפירות הצלה” בהיקף חסר תקדים ממזרח לתל בית שמש. ותערוכת “ירושלים שהייתה בבל” החושפת לוחות טין עתיקים המהווים עדות לחייהם של גולי יהודה בבבל, בתקופה שלאחר חורבן בית ראשון, בה גיבשו אנשי יהודה את זהותם והפכו לעם שהצליח לשרוד כנגד כל הסיכויים ומעולם לא איבדו את התקווה לשוב לציון.

ביום העצמאות מזמין המוזיאון את תושבי הדרום לחגוג 71 אביבים למדינה ולהשתתף בפסטיבל יום העצמאות השנתי בו תוכלו לשיר שירי ארץ ישראל עם מלכת הזמר העברי שרל’ה שרון, ליהנות מסיורים מיוחדים ולחקור את ההיסטוריה הקדומה של ארצות המקרא באמצעות משקפי תלת ממד ומציאות מדומה.

יש להציג בכניסה למוזאון תעודת זהות עם כתובת המגורים. ההשתתפות בפעילות המיוחדת על בסיס מקום פנוי.

לפרטים והגעה   02-5611066

מוזיאונים לילדים, מוזיאון ארצות המקרא בירושלים, יום המוזיאונים 2018, לג בעומר 2018
מוזיאון ארצות המקרא בירושלים. צילום: נדב עזריאלי

 

1+1 במוזיאון נחום גוטמן לאמנות

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, הנמצא בלב שכונת נווה צדק, פותח את שעריו בפני תושבי הדרום ומעניק להם כרטיס כניסה 1+1 בהצגת תעודת תושב הדרום, לתערוכות המוצגות בימים אלו במוזיאון: מאחורי קירות המוזיאון, נופים נסתרים ומפות נעלמות ועוד הרבה פעילויות.
טלפון: 053-9382306

אטרצקיות לילדים בסופ"ש, מוזיאון נחום גוטמן לאומנות.
מוזיאון נחום גוטמן לאומנות. צילום: דורי עינת

 

 

נוסעים לערבה: לינה ופעילויות לכל המשפחה

תושבי הערבה הדרומית במועצה האזורית חבל אילות, מזמינים את תושבי עוטף עזה, להתארח באתרי הביקור והבילוי בערבה בחינם או בהנחה.

קיבוץ אילות – מחבק את תושבי הדרום ומציע הפוגה בקיבוץ הדרומי בעולם, 3 דקות נסיעה בלבד מהעיר אילת.
החל מהיום 5/5 ועד יום רביעי 8/5 מחירים מיוחדים לתושבי הדרום:
100 ₪ למבוגר, 70 ₪ לילד, תינוקות עד גיל שנתיים ללא עלות***
המחיר ללילה וכולל ארוחת בוקר וארוחת צהריים במסעדת כפות תמרים.

08-6358816

פארק תמנע – כניסה חינם לפארק תמנע – מהפארקים היפים בעולם, המעוניינים יוכלו ללון באתר הקמפינג המסודר בפארק בחינם או ללון בחדרי האירוח ובקרוואנים בהנחה של 25%.

08-6316756

אירוח נאות סמדר – אירוח בחדרים נעימים ומאובזרים. החדרים צופים אל במת המדבר, בקעת הערבה, הרי אדום שבירדן והשטחים החקלאיים של הקיבוץ. המתארחים ייהנו מביקור חינם בבית האמנויות וביקב. הנחה של 30% לתושבי עוטף עזה.

054-9798433

שמורת חי-בר יטבתה – כניסה חינם לתושבי עוטף עזה הכולל סיור ברכב בינות עדרי בעלי החיים שהוכחדו ומוזכרים בתנ”ך. לאחר אקלומם משוחררים בעלי החיים חזרה אל הטבע.

08-6373059

קיבוץ לוטן – סיור אקולוגי ופעילות לכל המשפחה ב”אקו-כיף” חינם. המעוניינים להתארח בקיבוץ, מוזמנים לעשות זאת בהנחה של 30% מהמחיר

08-6356935

חניון נוודים בשחרות – מזמין את תושבי הקיבוצים והיישובים בעוטף עזה ליהנות מחופשה מדברית שלווה . לינה חינם באתר הקמפינג, לינה במאהל רק 34 ₪ לאדם (60% הנחה)

052-3351357

קיבוץ אליפז – פותח שעריו ומציע להתארח באתר הקמפינג בחינם או ליהנות מלינה בחדרי האירוח הנעימים בהנחה של 30%.

08-6356230

קיבוץ יהל – “בצל התמרים” קיבוץ יהל מחבק את תושבי הדרום ומציע מחירים מיוחדים לתושבי הדרום בתאריכים 5-8/5/19 . 100 ש”ח למבוגר , 70 ש”ח לילד ,לינה בלבד .

תינוקות עד גיל שנתיים ללא עלות

08-6357967

קיבוץ קטורה – מזמין את תושבי עוטף עזה להתארח בחדרי האירוח וליהנות מהנחה של 30%. המחיר כולל ארוחת בוקר, סיור מודרך בין ענפי הקיבוץ וכניסה חופשית לבריכת השחייה.

08-6356658

פארק יטבתה – פארק אינטראקטיבי וכייפי לכל המשפחה מציע מחיר מסובסד לתושבי העוטף – 25 ₪ לאדם במקום 38. ופונדק יטבתה מציע 10% הנחה ברכישות במזנון.

08-6356346

מכירים משפחות מהדרום שיוכלו להעזר במידע? מוזמנים להעביר להם ובתקווה לחזרה מהירה לשיגרה.

אין תגובות

השאר תגובה