לאן בורחות המדרכות?

13.10.2010שעת סיפור

לאן בורחות המדרכות? הוא אוסף שירים לילדים שכתבה רינה ברקאי לשתי בנותיה, נועה ותמר, לפני כשלושים שנה שיצא לאור לאחר ששכב במגירה במשך שלושים שנה.

בספר15 שירים והוא עוסק בדברים שמעסיקים ילדים במציאות כמו אחות גדולה – ‘אחות קטנה, גולי הגמד (חבר דמיוני), בארגז החול, אמא בואי לשמור עלי (פחדים), משעמם, כשאגדל, קצת קטנה, למה הכל נוסע (תנועת העולם הנשקף מחלון המכונית המשפחתית) ועוד.

למה בורחות המדרכות
למה רצים שדות ועצים
למה הכביש שחור
תמיד מתגלגל לאחור?

ענת זכריה, עורכת הספר מציינת שהספר עוסק ברגשות מינוריים ואמור ליצור אינטימיות כמו ספרי הילדים של פעם,
הכריכה עם הנייר דמוי הבד, והאיורים של שלומי נחמני תואמים את רוח הספר ומזמינים את הילדים (וההורים) להתבוננות ממושכת תוך שמירה על הנוסטלגיה של שנות השבעים.

בספר"לאן בורחות המדרכות?"מתכתבת רינה ברקאי עם קלאסיקת שירי הילדים וכמו כל שירה טובה גם כאן השירים מחפשים הקשבה מלאה, מבקשים מהילדים להתרכז כדי להמריא על גביהם למקום אחר או פשוט לברוח למקום שאליו בורחות המדרכות."

רינה ברקאי, ילידת וילנה1938, נשואה למשורר והמתרגם יונתן ברקאי שעסקה רוב חייה בכימיה ובכתיבה עריכה ותרגום של ספרות טכנית. בתחילת שנות ה-70 הוציאה בהוצאת טרקלין את השעות הקטנות – תרגום משיריה של דורותי פרקר, בליווי איורים של המאייר הנודע, זאב.

לאן בורחות המדרכות הוא ספרה השני. אוסף השירים, שכתבה הזמנו לבנותיה, שכב במגירה עד לאחרונה, כשאחת הבנות התעניינה בו, הגיעה המשפחה למסקנה שהם ראויים לפרסום. נועה ברקאי, האחות הגדולה מהשירים, היא כיום שחקנית תיאטרון וטלויזיה ותמר אחותה הקטנה, היא במאית סרטים דוקומנטריים.

מאייר הספר, שלומי נחמני, הוא מאייר ומעצב, בוגר בצלאל שעבד כארט דיירקטור ומנהל קריאטיב במשרד פרסום, בשנים האחרונות מעצב ומאייר עצמאי. ספרו הראשון בלאגן בגן מאת אלעד ורד נמכר באלפי עותקים. לאן בורחות המדרכות הוא ספרו הרביעי.

לאן בורחות המדרכות - רינה ברקאי, הוצאת פרדס
אחותי הגדולה, מתוך לאן בורחות המדרכות? איור: שלומי נחמני


לאן בורחות המדרכות?
כתבה: רינה ברקאי
אייר: שלומי נחמני
עריכה והפקה: ענת זכריה
הוצאת פרדס
לא ממוספר,49 ש"ח

 

אין תגובות

השאר תגובה