ל"ג בעומר שמח ובטוח

לקראת ל"ג בעומר2014 קק"ל מזכירה את כללי הבטיחות באש וקוראת לילדים ולהורים למעט במדורות אשר גורמות לזיהום סביבתי מזיק  

השבוע (17-18 במאי) יצוין ל"ג בעומר בהדלקת מדורות בכל רחבי הארץ. בתקופה זו של השנה מזג האוויר שרבי עם רוחות חמות חזקות, מה שמגביר את החשש להתפשטות אש וגיצים וגרימה לשרפות. בקק"ל מזכירים את כללי הזהירות באש, עליהם יש להקפיד:

 
אין להדליק מדורות ביערות, לא ליד עצים ולא ליד שדות קוצים. 
אין להשתמש בענפים עם עלים ירוקים. 
אין להשליך פסולת למדורה. בוודאי שאין להשליך ניילון, מכלי צבעים, כלים חד-פעמיים וקלקר. כשהחומרים האלה בוערים, הם משחררים חומרים מזיקים ומזהמים לאוויר. 
אין להשאיר גחלים או רמץ מהמדורה בוערים. יש להקפיד הקפדה יתרה בכיבוי מוחלט של כל אתר שהובערה בו אש.
 
מידי שנה גורם עשן המדורות לנזק סביבתי כאשר האוויר מתמלא בחלקיקים מזהמים הנפלטים מהמדורות וכאשר חלה עלייה ברמות הפחמן הדו חמצני הגורמת להתחממות כדור הארץ. בבדיקות האוויר שנעשו בחג האחרון באזור ירושלים נצפתה עליה של ריכוז החלקיקים המזהמים באוויר, אשר מסבים גם נזק בריאותי, בשיעור של פי עשרה (!) ביום החג( 500 מיקרוגרם חלקיקים מזהמים למ"ק אויר, לעומת50 הנמדדים ביום רגיל).
 
קק"ל קוראת לילדים ולהורים למעט ככל שניתן במספר המדורות, ולאַחֶד מדורות. למשל: מדורה בית ספרית במקום מדורות כיתתיות, או מדורה שכונתית אחת. 
 
אלפי חוגגים צפויים לפקוד את הר מרון בהילולת ל"ג בעומר המסורתית, קק"ל הרחיבה ושיפרה דרך גישה למקום. העבודות כללו פריצה ובניית תשתית לדרך מילוט למעבר כלי רכב והולכי רגל באורך של כ-350 מטר. פריצת הדרך נועדה לפתור בעיה של פינוי במצבי חירום. עד היום מערך הפינוי היה מעט מסורבל, בשל השבילים המפותלים ודרכי הגישה. הדרך הביאה לגישה קלה יותר לאותם מוקדים בהם יש צורך בפיקוח, מה שמסייע גם לרבבות החוגגים המגיעים לאתר ומשחרר פקקים בכניסה וביציאה מהאתר.  העבודות נעשו על פי בקשת והנחיית חטיבת האבטחה של משטרת ישראל ועל פי עקרונות קק"ל לשמירה מקסימלית על ערכי הטבע.
 
במקביל מזמינה קק"ל את הציבור הרחב להצטרף ללא תשלום, לפעילות מיוחדת לרגל ל"ג בעומר בפארק עדולם, ליד בית שמש, שם יתקיים טיול לשרידי הכפר מימי מרד בר כוכבא. הטיול יתקיים ביום שישי16.05.14, בשעה 10:00 בבוקר,יש להירשם מראש באתר קק"ל באינטרנט או במוקד קו ליער.  
 
חג ל"ג בעומר שמח ובטוח מקק"ל. 
 

אין תגובות

השאר תגובה