לילות העיר העתיקה-טיולים עם הילדים בירושלים


לילות העיר העתיקה – טיולים מודרכים בכל ערב בימי חמישי בעיר העתיקה של ירושלים, פרוייקט חדש להכרות עם העיר העתיקה מזווית אחרת – מ
פגשים עם סיפורים ופולקלור ירושלמי, טעימות קולינריות, מסעות תיאטרליים לכל המשפחה ומופעי מוסיקה אותנטיים.
 

לאחר הצלחת פרויקט לילות העיר העתיקה בשנה שעברה, אליו הגיעו אלפי מבקרים, לילות העיר העתיקה – מיזם התרבות והתיירות הלילי בעיר העתיקה בירושלים יוצא לדרך במתכונת חדשה, כדי לאפשר לתיירים ישראלים ותיירים מחו"ל לחוות את ייחודה של העיר העתיקה גם בשעות הערב לאורך כל השנה, עם מגוון סיורים ופעילויות ליליות ייחודיות שיתקיימו מידי יום חמישי, בתשלום ובהרשמה מראש.
 

הסיורים והפעילויות לילדים, משפחות ומבוגרים בעיר העתיקה של ירושלים:


השידוך של פורטונה (תיאטרון פסיק) -פורטונה בואנו, שדכנית ומכשפה, חושפת את סודות האהבה של ירושלים בטיול לילי מסתורי ומרגש. מסורות, אמונות עממיות ושגעון, מתמזגים לחוויה מיוחדת המתאימה למשפחות, זוגות ובודדים. ההצגה המטיילת בסמטאותיה הציוריות של העיר העתיקה לוקחת את המשתתפים אל תקופה אחרת בזמן ואל אווירה מיוחדת ושונה.
מתאים לגילאי6-7 ומעלה
תיאטרון פסיק: 02-6513663

השידוך של פורטונה, טיולים עם ילדים בירושלים, מסלולי טיול בירושלים, אטרקציות לילדים בירושלים, פעילויות לילדים בירושלים
בפנקס של פורטונה בואנו כל אחד ימצא את השידוך שלו. סיור מומלץ – גם לילדים.


עששיות בסמטאות

איך נראתה ירושלים לפני150 שנה? באמצעות  עששית ביד יצאו המשתתפים למסע רב-חושי במנהרות הזמן: סיפורי סבתא, קמעות נגד עין הרע בחצרות במגורים העתיקות, ביקור בלב בחומות, במרכז הפעמון של ראשית ירושלים, והתנסות בכביסה בפיילה, בישול על פרימוס וטחינת תבלינים שאפשר גם לקחת הביתה. כל זה לאורן הנעים של העששיות, בעולם שלפני החשמל, ובפינות חמד ייחודיות בעיר העתיקה.
הסיור מתאים לגילאי10 ומעלה
ראשית ירושלים: 02-6264488
 

החיזיון הלילי במוזיאון מגדל דוד
חומות מצודת מגדל דוד, משמשות תפאורה למופע לילי של המגדל: על גבי החומות והשרידים הארכיאולוגים ולצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה המדהים של ירושלים. אבני החומות והמבנים נמוגים לתוך התמונות, והדימויים המוקרנים עוטפים את הצופה בחוויה רב-חושית יחידה מסוגה.
מומלץ להגיע עם בגדים חמים.
מתאים לגילאי6 ומעלה
מוזיאון מגדל דוד: 02-6265333
 
 
לילות ירושלים
הקינוח של הבעלבוסטע – מוזיאון חצר היישוב הישן

סיורים קולינריים:


הבעלבוסטע הספרדיה
 
האם יש מטבח יהודי? מה עושים כדי לא לזרוק אוכל? מה מכינים מקליפות של קישואים ומה הקשר בין חצילים לכלה היהודיה?.. וגם על הקשר בין האוכל לתרבות בקהילות דוברות הלדינו בירושלים של פעם – במפגש קולינארי עם ניחוחות וטעימות מהמטבח הס"טתי במוזיאון חצר הישוב הישן.
מוזיאון חצר היישוב הישן ע"ש קפלן: 02-6276319

עושים שוק בעתיקה
איפה הכי כדאי לקנות מזכרות? מהי סגולת החוט האדום? ומי עדיין משתמש בטכניקת ימי המקדש לייצור בגדים ותשמישי קדושה? "עושים שוק בעתיקה"יוביל אותנו במסע מרתק ומחויך בין רוכלים, סיפורים וטעימות בשווקי העיר העתיקה. נכיר את החאן הממלוכי ושווקי הצלבנים, נתוודע לסיפוריהם הייחודיים של הרוכלים בשוק, נתנסה באריגה בנול, נטעם מממתקי השוק ועוד.
ראשית ירושלים: 02-6264488
 

 
החוויה הירושלמית -סיור קולינרי המעניק את האפשרות לחוות טעימות ממאכלים ייחודיים והיכרות מרתקת עם אוכל המטבח היהודי, המטבח הנוצרי והמטבח ארמני ומנהגיהם. 
גיורא ויינבך: 052-2636771
 


חווית מוסיקה בעיר העתיקה:


אלף לילה ולילה
 
בבית עתיק יומין, בלב השוק הצבעוני ברובע הנוצרי הוקם מתחם תרבות חדש המשחזר את החיים במקום במאה ה-19. בבית ממלוכי עתיק, בן למעלה מ-600 שנה, המשקיף אל בריכת חזקיהו הסמוכה, מעוצב בריהוט דמשקאי מעץ משובץ צדפות, אהילים וטסי נחושת ושאר הפריטים יוצרים אוירה מיוחדת, ובמהלך הערב נשב לאירוע מוסיקלי עם מוסיקה מהמזרח ומהמערב בהרכבים משתנים.
אגדת עין כרם: 02-6418682
 

צלילי שבת
-רגע לפני שהשבוע נגמר, עם דמדומי החמה מעל גגות העיר העתיקה, ניתן להיכנס לאווירת השבת הירושלמית עם אירוע מוסיקאלי וסיפורים ופיוטים עתיקים וחדשים, במקום הכי יפה בירושלים, על גג המרכז העולמי של אש התורה.
המרכז העולמי אש התורה: 073-2293539
 
 
צלילים מכשפים
באחד מהבתים הראשונים ברובע היהודי המחודש הקים אביר צעיר מתחם מכשף בעושר המצוי בו. בין הכתלים העתיקים נהנה מידי יום חמישי ממוסיקה יהודית שמחה וממוסיקה צוענית סוחפת, נסחף בריקודי חסידים ונשמע את סיפורו המופלא של המקום וממצאיו המרתקים.
אגדת עין כרם: 02-6418682
 
 
מעשה שהיה…בירושלים
באולם עתיק בן500 שנה בעיר העתיקה יתקיים מופע תיאטרלי של שחקן ונגן המספרים יחד את סיפורה של ירושלים. מעשיות ובדיות, תנ"ך ופלמ"ח, סיפורי עדות וסיפורי אבנים. שלושת אלפים שנות היסטוריה השזורות למופע אחד, הנותן טעם של עוד.
ראשית ירושלים: 02-6264488
 
 
לילות בעתיקות 
חווית הערב נפתחת בתצפית לילה מראש בית הצופה עם מיצג תלת מימדי החושף את עברה המפואר של העיר, ובסיור לילי מודרך, המלווה בתאורה מרשימה, נחשפים ממצאים חדשים ומעניינים מתקופת המקרא בגבעת עיר דוד. החוויה נמשכת אל"קריית השלטון"הקדומה, שם מוקרן על העתיקות מיצג אמנותי יפה וחדש, המספר את סיפורה של עיר דוד בתנועה ובצליל.
עיר דוד: 02-6268700

פסטיבלים בעיר העתיקה של ירושלים

סיורי לילות העיר העתיקה מצטרפים אל שלושת הפסטיבלים המתקיימים לאורך השנה בעיר העתיקה-  פסטיבל האור המתקיים ביוני, פסטיבל צלילים בעתיקה המתקיים במרץ ופסטיבל האבירים העמוס באטרקציות לילדים באוקטובר, אשר יוצרים תנופה תרבותית ותיירותית ומביאים מאות אלפי תיירים ומבקרים אל העיר העתיקה גם בשעות הערב והלילה במהלך השנה. 

הפרויקט המתקיים במסגרת התכניות לפיתוח ירושלים במשרד ראש הממשלה, הינו יוזמת הרשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף עיריית ירושלים ומטרתו היא לעודד את מיליוני התיירים והמבקרים המגיעים מן הארץ והעולם אל העיר העתיקה בשעות היום לבקר בה גם בשעות הערב.  במשך היום מהווה העיר העתיקה אבן שואבת לתיירים המבקשים לחוות את האתרים הדתיים, ההיסטוריים והארכיאולוגיים לצד החוויה הרגשית והתרבותית – אך עם בוא הערב הם מסיימים את ביקורם בה ויוצאים משעריה. 

 
 
 

אין תגובות

השאר תגובה