לקראת המבחנים: רשימת המאכלים שעוזרים לריכוז

ישנן כמה דרכים פשוטות וקלות בהן כל אחד יכול לשפר את יכולת הריכוז שלו

תקופת המבחנים המהלכת אימים על סטודנטים רבים ברחבי הארץ מובילה לגל של חיפושי שיטות המגבירות את יכולות הלמידה. למרות שישנן שיטות שלא הוכיחו את יעילותן, ישנן כמה דרכים פשוטות וקלות בהן כל אחד יכול לשפר בצורה משמעותית את יכולות הריכוז שלו, וכך להקל על הלמידה במהלך תקופת המבחנים. אחת השיטות הינה אכילת מאכלים אשר מסייעים בשיפור הפרעות קשב וריכוז.

אז אילו מאכלים עוזרים לריכוז?

אבוקדו: האבוקדו הוכיח את יעילותו כבר בתחומים רבים ומגוונים ביותר, וגם בכל הנוגע לטיפול בבעיות קשב וריכוז יש לאבוקדו יתרונות רבים. הצמח מלא בשומנים בריאים לגוף אשר מובילים לשיפור בתחומים רבים כגון מערכת הלב וכלי הדם, שיפור הזיכרון ושיפור הריכוז. אבוקדו הוכח גם כמסייע בעיכוב התפתחות מחלות ניווניות של המוח כגון מחלת האלצהיימר.

סלמון: אחד החסרים המשמעותיים ביותר בתזונה מערבית הינו חוסר באומגה 3. חומצת שומן זו הינה חומצה החשובה להפיכת תהליכי חמצון ודלקת המשפיעים על המוח ויכולת הזיכרון, וכן לתיקון נזקים קיימים. הסלמון הינו אחד מן המאכלים העשירים ביותר באומגה 3, ומהווה מקור מצוין לקבלתה בכמויות המספיקות לשם הפקת היתרונות הרבים שלה.

אגוזי מלך: אגוזי מלך הינם גם חלק מן המאכלים הטבעיים המכילים כמויות גדולות של אומגה 3. כאמור, חומר זה משפר את יכולות הריכוז והזיכרון אצל מבוגרים, וכן אגוזי מלך הינם מאכל אשר ניתן להוסיף בקלות לדיאטה היומית- להוסיף לסלטים, להוסיף לתבשילים, לנשנש בין הארוחות ועוד.

שמן זית: שמן זית מהווה מקור מצוין לחומצות שומן חד בלתי רוויות. אמנם השם מפוצץ, אבל במילים פשוטות מדובר בחומצות שומן אשר בריאות לגוף, בדומה לאלו הקיימות באבוקדו. הוספה של שמן זית למאכלים שונים כגון סלטים או רטבים, מאפשרת ליהנות מן היתרונות של חומצות שומן אלו על בסיס קבוע, כאשר אחד מהם הינו כאמור שיפור יכולות הריכוז.

תה ירוק: תה ירוק הינו אחד מן המאכלים הללו שיש להם יתרונות כמעט בכל תחומי איכות החיים. תה ירוק מלא בנוגדי חמצון אשר הינם בעלי השפעה חיובית על הגוף מבחינות רבות- הם מאטים את הזקנות העור, משפרים את מערכת הלב וכלי הדם, מסייעים בהתמודדות עם דלקת ומחלות ובין היתר גם משפרים את יכולת הריכוז של הצורך אותם. ניתן לשתות מספר כוסות של תה ירוק במהלך היום, וכך לשפר את יכולת הריכוז והזיכרון בצורה פשוטה ונוחה.

בעזרת אכילה נכונה כל אחד יכול לשפר את יכולת הריכוז שלו בצורה משמעותית

נכון, כנראה שלא תוכלו עכשיו לשנן ספרים על גבי ספרים מילה-במילה, אולם אכילה נכונה של מספר מאכלים העשירים בחומרים מיטיבים לגוף יכולה לסייע בשיפור משמעותי של יכולת הריכוז של כל אחד, ולהקל על הלמידה למבחנים או התמודדות עם משימות אחרות הדורשות רמת ריכוז גבוהה.

אין תגובות

השאר תגובה