מוזיאון הטבע ברמת אביב יפתח להרצה ב-2 ביולי

מוזיאון הטבע ברמת אביב, מוזיאון הטבע תל אביב, אטרקציות לילדים בתל אביב
פעילות מיוחדת לילדים במוזיאון הטבע החדש באוניברסיטת תל אביב. צילום: שי בן אפרים

מוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט ברמת אביב, השוכן במבנה ייחודי המדמה תיבת אוצרות, או תיבת נח, יפתח את שעריו בקרוב לקהל הרחב לתקופת הרצה. אוספי המוזיאון כוללים את אוצרות הטבע הלאומיים של ישראל, בהם למעלה מחמישה וחצי מיליון פריטים של בעלי חיים וצמחים, המספרים את סיפורו של המגוון הביולוגי בישראל ובמזרח התיכון במאות השנים האחרונות.

מוזיאון הטבע ברמת אביב ממוקם במבנה חדש בן חמש קומות, משתרע על פני 9,620 מ”ר. חללי התצוגה מתפרשים על פני כ-1,700 מ”ר, ומוצגים בהם לקהל הרחב אלפי פריטים מאוספי הטבע הלאומיים בתערוכות נושא, בתצוגות קבע ותערוכות מתחלפות.

בין הפריטים גם מינים שנכחדו מאזורנו כמו הדב האחרון משנת 1916, ברדלס אסיאתי מ-1911, התנין האחרון שניצוד בנחל תנינים, ואפילו צ’יטה היחידה שניצודה ממש מזמן בערבה, פריטים נדירים השייכים לאוסף שמיץ, עופות טרף ומיני בעלי כנף מיוחדים, כולל האלבטרוס היחיד שנצפה בשמי ישראל.

מוזיאון הטבע – כרטיסים ומידע שימושי:

היום החלה מכירת הכרטיסים לקהל הרחב – הרכישה דרך האתר בלבד בשלב זה
ההרצה תחל ב-2 ביולי 2018 עם תחילת החופש הגדול.

מחיר כרטיס בתקופת ההרצה בהנחה מיוחדת: 35 ₪ במקום 50 ₪

כתובת המוזיאון: רחוב קלאוזנר 12, רמת אביב, תל אביב
במוזיאון חניון ובו 620 מקומות חניה שנבנה מתחת לבניין החדש.
המוזיאון מציע למבקרים חוויה לכל המשפחה, באמצעות אמצעי מולטימדיה, מסכי מגע ושולחן מגע, אנימציה דיגיטלית ואינטראקטיבית, מודלים הניתנים למישוש וסרטים בנושאי טבע וחייו של האדם בסביבתו.

עם פתיחתו יציג המוזיאון שמונה תערוכות קבע, הכוללות אלפי פריטים מאוספי הטבע הלאומיים שנצברו באוניברסיטת תל אביב לאורך עשרות שנים, חלקם נדירים, וכן ותערוכה מתחלפת. המבקרים בתערוכות יוצאים למסע התקרבות אל הטבע, שבו תציע להם כל תערוכה התבוננות וחוויה יוצאות דופן על החיים והטבע סביבנו.

כאוצר לאומי ייחודי וראשון מסוגו בארץ ובמזרח התיכון, המוזיאון צפוי לארח מאות אלפי מבקרים בשנה ולהפוך למוקד משיכה חינוכי ותרבותי לעשרות אלפי משפחות, תלמידי בית ספר, חובבי טבע, מדענים ותיירים מהארץ ומהעולם. אל בניין המוזיאון יעברו גם 12 מעבדות המחקר הפועלות במוזיאון, בפקולטות שונות באוניברסיטת תל אביב, המשמשות 250 חברי סגל וסטודנטים ומאות מדענים וחוקרים מהארץ ומהעולם.

אוסף שמיץ במוזיאון הטבע. צילום: שי בן אפרים
אוסף שמיץ במוזיאון הטבע. צילום: שי בן אפרים

הקמת מוזיאון הטבע על שם שטיינהרדט, בעלות כוללת של 140 מיליון שקלים, התאפשרה הודות לחזון ולתרומה הנדיבה של מייקל וג’ודי שטיינהרדט, אליהם הצטרפו קרן יד הנדיב, קרן דן דוד, קרן תד אריסון ותורמים נוספים. להקמת המוזיאון נרתמה גם ממשלת ישראל באמצעות הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה, המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, משרד התיירות, משרד המדע והטכנולוגיה, המשרד למורשת וירושלים, קק”ל ורשות הטבע והגנים – שותפים פעילים שתומכים במוזיאון הן כספית והן מקצועית.

צוות התערוכות
ועדת היגוי: פרופ’ תמר דיין, אלון ספן, ד”ר מנחם גורן, ד”ר רויטל בן-דוד זסלו, תמר צדוק, מיה קטורזה, הדס זמר בן-ארי, גב וייל וד”ר נעמה ברג
ניהול הקמת תצוגות הקבע: “וייל ניהול קריאטיב”, גב וייל ואלי גדולין
אוצרת ראשית ומעצבת חווייה: הדס זמר בן-ארי
חברות עיצוב שותפות לפרויקט: טחנה לעיצוב, אדריכל אורי גלזר, סטודיו אמיר זהבי, סטודיו ניצן רפאלי וסטודיו טוקן

 

אוצרים מדעיים:
מסע בין יבשות: ד”ר רועי דור; ארץ, חי, צומח: ד”ר רועי דור; טבע עירוני: ד”ר נעמה ברג
חרקים וקרובים: ד”ר משה גרשון; סביבת חיים בחושך: ד”ר משה גרשון
צורה, מבנה, תפקוד: ד”ר תמר פלדשטין; חיות ימיות: ד”ר תמר פלדשטין
מגע יד אדם: ד”ר נעמה ברג; אוצר האוספים: ד”ר נעמה ברג
מהו אדם?: פרופ’ ישראל הרשקוביץ וד”ר הילה מאי


פרופ’ יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב
: “אני שמח על פתיחתו הקרובה של מוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט, תשתית מחקר לאומית המתעדת באופן ייחודי ויוצא דופן את הטבע באזורנו ובעולם. בהיותו חלק מאוניברסיטת תל אביב, המוזיאון מנגיש לציבור הרחב את הידע והמחקר הרב-תחומי שנצברו בו משך שנים רבות, ואני מקווה שהוא יהווה מוקד משיכה לכל הגילאים דרך חשיפתו לתערוכות מרתקות, המייצרות חוויה יוצאת דופן של בילוי והנאה.”

 

פרופ’ תמר דיין, יו”ר מוזיאון הטבע ע”ש שטיינהדרט: “פתיחת המוזיאון לציבור הרחב בשבועות הקרובים מהווה שיא של עשייה בת עשרות שנים, בעלת ערך לאומי ומדעי עצום. אוספי הטבע הלאומיים שהיו פזורים במחסנים ברחבי אוניברסיטת תל אביב, הועברו למשכן קבע ועומדים להיחשף לראשונה, להנאתו של הציבור הרחב. המחויבות והשותפות של ממשלת ישראל והתורמים למוזיאון, ובראשם מייקל שטיינהרדט, הובילו להתהוותו של מוזיאון ייחודי וראשון מסוגו, שיהפוך למוקד משיכה תרבותי לאלפי משפחות, תלמידי בתי ספר, חובבי טבע, תיירים ומדענים מכל העולם. לחוקרים ומדענים – ימשיך המוזיאון להיות בית של ידע וגילוי מתמשך של החיים סביבנו בהווה ובעבר.”

 

אלון ספן, מנהל מוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט: “המוזיאון הוא המוקד הגדול והפעיל ביותר של תיעוד ומדע בתחום זה בישראל, ולכן זוהי הזדמנות נהדרת להציע לקהל המבקרים חוויה של התבוננות קרובה ואינטימית במגוון הביולוגי של אזורנו, במגוון עשיר וייחודי שנאסף במוזיאון עשרות שנים. תערוכות המוזיאון הן תוצאה של יצירה משותפת של מדעני המוזיאון, האוצרים המדעיים, אוצרת החוויה ומעצבי תערוכות מובילים – ולכן התוצאה היא חוויה רב חושית למבקר ויצירת קרבה בלתי אמצעית, ככל שיכולנו, בינו לבין הטבע – כפי שלא ניתן לחוות בשום מקום אחר.”
בתקופה הקרובה יפתח המוזיאון את שעריו להרצה, בשעות פעילות מצומצמות.

החלה מכירת כרטיסים למוזיאון בהזמנה מוקדמת בלבד לביקורים שיחלו ב – 2.7.18 ב- 10:00 בבוקר.

הביקור יתאפשר ברכישת כרטיסים מראש בלבד באתר המוזיאון smnh.tau.ac.il

שעות הפתיחה בתקופת ההרצה: בימים שני עד שבת בשעות 10:00-14:00

מחיר כרטיס בתקופת ההרצה בהנחה מיוחדת: 35 ₪ במקום 50 ₪

כתובת המוזיאון: רחוב קלאוזנר 12, רמת אביב, תל אביב

 

אין תגובות

השאר תגובה