מוזיאונים בגובה העיניים של הילדים לסוף החופש הגדול

23.8.2011גלית לוי

אפשר כבר כמעט לסכם: אלפי שעות מסך שבהם בהינו, עשרות שעות בהן חרשנו את הקניונים הלוך ושוב ובטלה אינסופית שהופסקה לטובת עוד ארטיק או גלידה. זה הזמן לאזן את ה"סתלבט"בתכנית איכותית ומעניינת מבית היוצר של אחד המוזיאונים, המזגן כלול במחיר. כל מה שנשאר הוא להתלבש יפה ולהתניע את המכונית.

לפני יציאה
הסבירו לילדים לאן הולכים. לקטנטנים שזהו ביקורם הראשון בהיכל 
האמנות את כללי ההתנהגות: לא אוכלים ושותים בתוך אולמות התערוכה,
שומרים על השקט וכו’. עשו עבודת הכנה: בכל מוזיאון יש אגף מיוחד לילדים
וכן תערוכות קבועות ומתחלפות למבוגרים. תכננו את הביקור כך שתוכלו
לבלות גם בחלק המיועד לגדולים. 

אתם תזכו למנת קולטורה משלכם והילדים ירוויחו חוויה נוספת לספר עם החזרה לבית הספר או הגן. קשה עד בלתי אפשרי לבקר בכל אגפי מוזיאון בפעם אחת. לכן כדאי לתכנן מראש באיזה אגף תרצו להיות בנוסף לזה השמור לילדים. כשמדובר במוזיאונים כל המוסיף גורע ובהחלט כדאי להעדיף ביקור איכותי בתערוכה אחת על פני ניסיון שטחי לראות את הכל בבת אחת. בחופש הגדול מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם, כדי להמנע מהעומסים הצפויים, במיוחד בשעות הצהריים.

פעילויות לילדים
כדאי לדעת כי חלק גדול מהמוזאונים סגור בימי ראשון וכמעט כולם פתוחים בשבת. כל מוזיאון כמעט מפעיל סדנאות יצירה ופעילות למבקרים הצעירים. בררו מראש מה הן שעות הפעילות של הסדנאות. בחלק מהמוזיאונים רצוי וכדאי להזמין כרטיסים כבר בטלפון ולא לחכות ולרכוש במקום. במיוחד בימים האחרונים של אוגוסט המקומות המוגבלים לסדנאות אוזלים במהירות ובמקומם מחכה לכם עמידה ממושכת בתור.

סיור מודרך
אל תוותרו על דפי ההסבר או על המדריך הקולי או האנושי. אין צורך להצטייד במכשיר לכל מבקר: כדאי לתת בכל פעם לילד אחר להאזין או לקרוא מדף ההסבר ואז להסביר לשאר המשפחה.

תשלום
לחלק מחברות כרטיסי האשראי יש הסכם עם המוזיאונים המאפשר לכם להיכנס בחינם או תמורת נקודות. בררו את העניין כי חבל לשלם סתם על עוד כרטיס. שימו לב כי ביקור חוזר בתוך שלושה חודשים מקנה לכם כניסה בהנחה. הנחות ניתנות גם לתושבי העיר שבה פועל המוזיאון ובימים מסויימים במהלך הקיץ מאפשרים חלק מהמקומות כניסה בחינם. ברוב המוזיאונים הכניסה לילדים היא ללא תשלום.
שימו לב כי רכישת כרטיס כניסה למוזיאון לא כוללת השתתפות בפעילות ולפעמים אינה כוללת כניסה לתערוכה מיוחדת. בררו את הפרטים הללו מראש.
 

וכמה המלצות לסוף החופש:

החיים הוראות שימוש - קיץ במוזיאון ישראל ירושלים, פעילויות לילדים בירושלים, פעילות לילדים בירושלים
החיים הוראות שימוש- לילדים במוזיאון ישראל ירושלים.


קיץ צבעוני במוזיאון ישראל ירושלים
מוזיאון ישראל עבר לאחרונה מתיחת פנים וחידש את אולמות התצוגה. מחוץ למזגן תמצאו שלל פעילויות בחצר המיועדות לילדים בכל הגילאים וכן סדנאות יצירה יומיות. בחצר הנוער מתקיימת במהלך החודש פעילות המתאימה לילדים בני7 ומעלה בנושא צבע: החצר נצבעה בכל צבעי הקשת ויחד תיבדק החשיבות, המשמעות והפרשנות של הצבע ביצירת האמנות. הפקת צבעים מן הטבע וייצור צבעים מסוגים שונים, ציור בצבעים והכנת מאכלים צבעוניים.

תערוכה ששווה ביקור: החיים: הוראות שימוש… -תערוכה חדשה לכל המשפחה הכוללת התנסות וחוויה סביב ההוראות המקיפות אותנו בכל מקום – חוקים והנחיות שנכפים עלינו או ערכות הרכבה, מתכונים להצלחה ושאר הוראות הכנה. העבודות בתערוכה בוחנות את הוראות תרבות ה"עשה זאת בעצמך"ומפנות זרקור אל פעולות שגרתיות מזווית חדשה. בנוסף מוצג בתערוכה מקבץ של סרטי אנימציה מלאי הומור מכל העולם.

כניסה:  24ל-48 ש"ח.
במהלך אוגוסט בימי ג’ ובשבת הכניסה לילדים – חינם.
טלפון: 02-6708811

 

 א-ב-ג-דע - קיץ בבית התפוצות, תערוכת השפה בבית התפוצות, פעילויות לילדים בתל אביב, פעילות לילדים בתל אביב
א-ב-ג-דע – לונה פארק של מילים ואותיות בבית התפוצות

בית התפוצות
מציג את סיפורו הייחודי של העם היהודי הסיור בתערוכת הקבע המתארת את העם היהודי בתפוצות כולל הדרכה. תערוכות מתחלפות מציגות קהילות יהודיות מכל העולם.

תערוכה מיוחדת: א-ב–גע – דע… יוצאים להרפתקה בארץ המילים – תערוכה אינטראקטיבית לילדים, צבעונית ומשעשעת הכוללת משחקים סביב השפה העברית, המשלבים הנאה וחשיבה. המבקרים מוזמנים לשחק בין המיצגים המשלבים אמצעי מולטימדיה מתקדמים עם מרחבי פעילות פיזית, לטפס על"לוח גזר",להמציא מילים חדשות באמצעות"מכונת המילים",על בסיס העיקרון שהטמיע אליעזר בן יהודה לחידוש השפה העברית, ללמוד שפות חלופיות לצד השפה המדוברת, כמו שפת הסימנים או"פנטומימה",לבנות את מגדל בבל, ללמוד על מקור שמם ועוד ועוד.
התערוכה מיועדת לבני3-12 והיא תמשך גם אחרי החופש הגדול.

כניסה: בין  30-70ש"ח יש לרכוש כרטיס כניסה נפרד לתערוכה.
כמו כן יש אפשרות לקנות כרטיס משפחתי מוזל למשפחה או קבוצה בת5 נפשות.
טלפון: 03-7457808

 

אגדות בחול, קיץ במוזיאונים, פסטיבל החול בתל אביב, פעילויות לילדים בתל אביב, פעילות לילדים בתל אביב
מהולנד באהבה – אגדות בחול במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב

מוזיאון א"י בתל אביב
מוזיאון ארץ-ישראל, מאפשר חוויה מוזאלית שהיא גם ‘בפנים’ וגם ‘בחוץ’ ביתני המוזיאון מאפשרים פעילות ממוזגת וגם בחצר מחכות לכם הפתעות . כרגע מוצגת במקום תערוכה על אבירי מבצר אפולוניה, תערוכה על בובות לאום וגם תאטרון בובות לכל המשפחה. וכמובן הפלנטריום הותיק שעבר לאחרונה שדרוג משמעותי. לפעילויות הקיץ במוזיאון…

תערוכה שווה:  אגדות בחול… חגיגת לילה המתקיימת בשעות הערב בלבד ומציגה פסלי חול ענקיים בהשראת גיבורי אגדות וסיפורי ילדים מפורסמים. מומלץ להגיע בבגדים נוחים -במתחם מחכה לילדים ארגז חול גדול למעוניינים להתנסות בעצמם בפיסול בחול.
כניסה: 21-42ש"ח. ילדים עד גיל18 ללא תשלום.
כרטיסים משולבים לתערוכות ולסדנאות החל מ32 ש"ח ועד76 ש"ח. כניסה לתערוכת אגדות בחול בלבד:60 ש"ח
טלפון: 03-6415244

 אי הדימיון - קיץ במוזיאון המדע ירושלים, פעילויות לילדים בירושלים, פעילות לילדים בירושלים
מדוזה או שקית? כל התשובות באי הדימיון. מוזיאון המדע בירושלים

מוזיאון המדע ירושלים
מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושליםמזמין ילדים והורים ללמוד על מדע בדרך פשוטה ואטרקטיבית, דרך סיורים בתערוכות המוזיאון וצפיה והשתתפות בהדגמות מדעיות, בתיאטרון מדע ובסדנאות בניה. הפעילויות מתאימות לילדים מגיל4 ומעלה. בחצר מוזיאון המדע מוצגת כעת התערוכה לגעת במים המרעננת, הכוללת מוצגי ענק בתוך בריכות והפעלות המדגימות את תכונות המים והאופן שבו האדם מנצל אותן לתועלתו.

3תערוכות שוות במיוחד:

תערוכתמדע זה כל הסיפורשנמצאת בכניסה למוזיאון שהילדים לא ירצו לצאת ממנה – מציגה בדרך כייפית ואטרקטיבית מושגים מדעיים דרך סיפורי ילדים מוכרים: השתקפות דרך פלוטו, אשליות ויזואליות דרך איתמר מטפס על הקירות, חלוקת משקל דרך הקוצים של שמוליק קיפוד ועוד.
תערוכת סיבוב בלונה פארק בה מתנסים הילדים בעקרונות פיזיקליים מדעיים דרך משחק פעיל עם מתקני לונה פארק צבעוניים ואחרונה חביבה- תערוכת מנוף לגילויהותיקה והטובה, תערוכה שהיא שילוב של מספר מתקנים מוזרים שנראים כמו סקיצה מהמעבדה של לאונרדו דה-וינצ’י, שילוב של עץ, ברזל, מנופים וגלגלות שהילדים (וההורים…) יכולים להעביר בו כמה שעות של הנאה בהעברת כדורים לבנים וגדולים במסלולים שונים.

תערוכה חדשה – חדשנות בע"מ: עגבניות השרי, דיסק און קי, אפי ליידי, דלתות רב בריח ועוד עשרות המצאות ישראליות מתחומי הרפואה, המזון, המשחקים, התקשורת ועוד. התערוכה שמתאימה לילדים הגדולים יותר, מאפשרת להכיר ולהתנסות ולחשוב קצת אחרת. מסכים בשפות שונות מציגים פיתוחים ישראליים, מוצגים פעילים המזמינים את המבקרים לגעת, להפעילם ולהבין את תהליכי ההמצאה והפיתוח. למבקרים מחכה גם סדנת כפפות בה ניתן להמציא המצאות יצירתיות. מומלץ לבקר בתערוכה עם הדרכה.

אי הדימיון
מופע תיאטרון מדע בשילוב וידאו והרבה דימיון שלוקח את הילדים לאי דמיוני ומלמד אותם איך לפתור בעיות בחיי היום יום על ידי חשיבה מחוץ לקופסא. המופע מתאים במיוחד לגילאי4 עד 7.

כניסה למוזיאון:42-32 ש"ח. ילדים עד גיל5 נכנסים בחינם. המופע בתוספת 20ש"ח.
טלפון: 02-6544888

קיץ במוזיאון תל אביב לאמנות, פעילויות לילדים בתל אביב, פעילות לילדים בתל אביב
גם ידידותי לילדים – מוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות
בין התערוכות המתחלפות שמציג המוזיאון אפשר למצוא את תערוכת ציורי הרחוב ואת תערוכת יש מצע?! תערוכה על מצע הציור שעוסקת בשאלה על מה מציירים: על נייר, על בד, על עץ, על זכוכית או אולי על צג המחשב.

אירועי הקיץ:
 במהלך אוגוסט יתקיימו במוזיאון שללאירועים לכל המשפחה, בינהם מופעי גלריה, המופע הותיק: מכחול אמן ואיש סקרן שני שחקנים מחליפים תפקידים שונים בהשראת תמונות. הצייר מונה, רקדנית הבלט של דגה, אשת הצייר יבלנסקי ומוסקיטר זועם המחפש את ציורו במוזיאון, האשה שגרה בתמונה בהשראת הציורים של ון דונגן וקלימט ומפגשים מודרכים בהשראת ציורים של אמנים גדולים. 

כניסה:
 הכניסה לילדים למוזיאון במהלך החודש היא בחינם.
התשלום עבור הסדנאות וההצגות בלבד.
טלפון: 03-6077020

תעתועי ראיה - פעילות לילדים במוזיאון הפתוח בתפן, פעילויות לילדים בצפון, פעילות לילדים בגליל המערבי
שבוע תעתועי ראיה – סוגרים את הקיץ בתפן

המוזיאון הפתוח בתפן
המוזיאון הפתוח בתפן ממוקם בלב גן התעשייה תפן שבגליל המערבי. הוא כולל את גלריית האמנות, המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית – מרכז מורשת הייקים, גן הפסלים הפתוח, מוזיאון אומנות התעשייה ואוסף המכוניות העתיקות. לאורך כל החופש מתקיימות במקום פעילויות לילדים, הצגות וסדנאות יצירה.

פעילות שווה במיוחד: תעתועי ראיה… – פלנטריום נייד עם טכנולוגיית הקרנה360 מעלות בתלת מימד, סרטונים בנושא היווצרותו של כדור הארץ ובנושא החלל, תערוכה של צילומי ארץ ישראל בתלת מימד, משחקי תעתועי ראייה לכל המשפחה, הצגות וסדנאות יצירה בשבוע האחרון של החופש.

כניסה: 30ש"ח למשתתף (מגיל3).
טלפון: 04-9872022

 

תערוכת הספורט מדעטק חיפה, פעילויות לילדים בחיפה, פעילות לילדים בחיפה
מר. לייטק קבוצת פירומניה. צילום: אייל אמיר – מדעטק חיפה

מדעטק חיפה
המוזיאון הלאומי למדע טכנולוגיה וחלל מציג בחללי המבנה המיוחד בו הוא שוכן תערוכות קובעות ומתחלפות בנושאים שמלהיבים ילדים: קסמים, מדע, חלל, תעופה טבע וגוף האדם. במהלך החודש ניתן להינות ממופע אור ולולינות : מופע האור של מר לייטק המשלב תיאטרון שחור, לוליינות עוצרת נשימה וטכנולוגיה מתקדמת של סיבי אור ולייזרים צבעוניים

תערוכה חדשה לילדים:
תערוכת הספורט…מדידת שיווי משקל, תחרות ריצה ל-10 מטרים מול דינוזאור, אלוף אולימפי וצ’יטה, הליכה על קורה בשיווי משקל, נחיתה רכה כחתול, חתירה בסירה. הם רק חלק מהפיעליות בתערוכה שמאפשרת למבקרים לגלות את העקרונות המדעיים המסתתרים מאחורי ענפי הספורט השונים. היא נותנת הזדמנות להכיר עובדות מרתקות על הגוף האנושי בזמן ביצוע פעולות ספורטיביות, וללמוד על ההיסטוריה של ענפי הספורט השונים ועל הטכנולוגיה המשרתת אותם. כל מבקר יכול ללמוד על יכולתיו הפיזיות והגופניות באמצעות המוצגים האינטראקטיביים שבתערוכה.
התערוכה מתאימה לילדים סקרנים מגיל3 ובמיוחד לחובבי ספורט.

.
כניסה: ילד עד גיל5- חינם, ילד מגיל 5–65ש"ח, מבוגר– 75ש"ח , משפחה עד  4נפשות  250ש"ח, נכה, סטודנט, חייל, אזרח ותיק-37.5 ש"ח.
מחיר מיוחד לרוכשים באינטרנט62.5 ש"ח ללא הבדל גיל.
הכניסה למופע פירומניה למבקרי מדעטק בלבד, במחיר של20 ש"ח לאדם.
טלפון:8614444 – 04

חלון אל המציאות - קיץ במוזיאון חיפה לאמנות, פעילויות לילדים בחיפה, פעילות לילדים בחיפה 

מוזיאון חיפה לאמנות
אחד משלושת המוזאונים הגדולים לאמנות בארץ מציג בחודשים אלה שתי תערוכות תחת כותרת משותפת"באופן פורמלי" –התערוכות שנקראות"קו שנוצר על ידי הליכה",ו"ומה לעשות עם ציור במאה ה-21?"עוסקות בצורה ובמדיום של האמנות הפלסטית. 

תערוכה שווה במיוחד: חלון אל המציאות…תערוכה אינטראקטיבית לכל המשפחה שעוסקת בדחף לחיקוי המציאות באמנות המערבית. בתערוכה מוצגות עבודות רישום, ציור, פיסול, צילום ווידיאו, תוך המתייחסות לנושאים מרכזיים באמנות המערבית: דיוקן, נוף וטבע דומם. פינות היצירה הן חלק בלתי נפרד מהתערוכה ובעזרתן ניתן להדגים את המעבר ממרחב תלת מימדי לאמנות דו מימדית.
התערוכה תוצג עד ה-28 באוגוסט
מחיר:20 ש"ח לילד/מבוגר
טלפון:  04-9115991

מוזיאון העיצוב בחולון - פעילויות לילדים בחולון, פעילות לילדים בחולון


מוזיאון העיצוב בחולון
המוזיאון מציג חידושים בתחום העיצוב בישראל ובעולם . בימים אלה מוצגת התערוכה  הישן החדששהיא פרשנות יצירתית של מעצבים עכשוויים למוטיבים וסמלים מן העבר.הפעילות במוזיאון נעשית בקבוצות מחולקות על פי גילאי המשתתפים ומתאימה מאוד לילדי בית הספר.

פעילות שווה במיוחד לילדים: בלשי עיצוב…סיור בלשי ברחבי הגלריות בהן יגלו המבקרים את עולם העיצוב. בתחילת הפעילות מסיירים המשתתפים בתערוכת"הישן החדש- עיצוב בהווה מתמשך"בהנחיית מדריך המוזיאון. לאחר מכן, יפענחו את שפת העיצוב באמצעות משימות ושאלות לגבי חומרי-גלם, צורות, שימושים ורעיונות המסתתרים מאחורי עבודותיהם של המעצבים בתערוכה. הפעילות נערכת בקבוצות גיל שונות

כניסה: 
מבוגרים -35 ש"ח| נוער (11 – 17) – 30 ש"ח 
ילדים (5 – 10) – 20 ש"ח
טלפון: 073-2151500
 

מוזיאון ארצות המקרא, פעילויות לילדים בירושלים, פעילות לילדים בירושלים

מוזיאון ארצות המקרא
המוזיאון היחיד בעולם המציג את תקופת המקרא והמזרח הקדום התערוכה ה קבועה מציגה אלפי שנות היסטוריה מראשית הצוויליזציה.

פעילויות לילדים:  פעילויות הקיץ… מדי יום מוקדשת פעילות מודרכת לדמות אחת מן התנ"ך: שלמה המלך, אסתר המלכה, תיבת נח, אדם וחוה מגן העדן. הפעילות מסתיימת בסדנת יצירה.

כניסה:ילד35 ש"ח | מבוגר20 ש"ח
משולב: ילד30 ש"ח | מבוגר18 ש"ח המחיר כולל השתתפות באחת הפעילויות.
פרטים והרשמה בקופת המוזיאון, טל’5611066 –02

 

אין תגובות

השאר תגובה