מחלקת הילדים החדשה של איקאה

איקאה מתחדשת: משיקה מחלקת ילדים בעיצוב חדש ומוסיפה קטגוריית מוצרים חדשה לילדים בגילאי8-12 שנים.

כחלק ממהלך בינלאומי של הרשת העולמית, איקאה ישראל משיקה בימים אלו מחלקת ילדים בעיצוב חדש ומוסיפה קטגוריית מוצרים חדשה לילדים בגילאי8-12 שנים. המהלך העולמי הוא תולדה של תוצאות מחקר רחב היקף,

Play Report,שערכה איקאה העולמית בקרב8,000 הורים ו-3,000 ילדים בגילאי 7-12 ב- 25 מדינות ואשר נסב סביב סוגיות בחיי משפחה, התפתחות ילדים וחשיבות המשחק. על בסיס מסקנות המחקר ומהידע שצברה לאורך השנים בתחום הילדים יצרה איקאה אסטרטגיה מקיפה לשילוב ילדים בכל סיטואציות החיים בבית הכוללת בין היתר את קטלוג 2014 שהופק השנה תחת הנושא המרכזי  "Living with children"וקידום הנושא כהעדפה מרכזית בשנים הקרובות. בנוסף, החלה איקאה מהלך להטמעת תובנות המחקר בעיצוב חדש למחלקת הילדים בחנויות והוספת מגוון מוצרים חדש וייעודי שיענה על צרכי קבוצות הגיל השונות.
 
שלומי גבאי, מנכ"ל רשת איקאה ישראל, אמר כי למשפחות עם ילדים יש צרכים רבים, מעט זמן, תקציב מוגבל ומעט מידי מקום ולפיכך הם נדרשים לפתרונות חכמים. לדבריו, איקאה פיתחה לאורך השנים מגוון מוצרים פונקציונאליים ובטוחים, אשר תומכים בכל שלבי ההתפתחות של ילדים ומאפשרים להפוך את הבית להיות מגרש המשחקים החשוב ביותר בעולם. המחקר העולמי הוא אחד המחקרים הגדולים ביותר שנעשה אי פעם והוא מהווה למעשה קרש הקפיצה שהניע את תהליכי השינוי האחרונים בכל הקשור לקטגוריית הילדים באיקאה.
 
ילדים שמחליטים לעצמם ומעדיפים לשחק עם חברים על פני צפייה בטלוויזיה 
המחקר מעלה ממצאים כגון:89% מהילדים מעדיפים לשחק עם חברים על פני צפייה בטלוויזיה 73% מהילדים יעדיפו לשחק עם ההורים. 45% מההורים העידו כי אין להם זמן לשחק עם הילדים, לעומת 55% מההורים שטענו שיש להם זמן אבל אין זה זמן איכות. 26%  מההורים טענו שגם במהלך זמן המשחק הם טרודים בעניינים אחרים (עבודה בעיקר).72% מההורים טענו כי על זמן המשחק עם הילדים להיות חינוכי. בהתייחס לחתך גילאי 8-12, התובנות המרכזיות שהמחקר מעלה הן שילדים בגילאים אלו אינם רואים עצמם כילדים ורוצים לנהל את זמנם ופעילותם בעצמם.  
 
IKEA ISRAEL,קטלוג2014, קניות לילדים, חדש על המדף
שלטיים לדלת חדר הילדים – נא לא להפריע להם.

מחלקת הילדים מתחדשת:

איקאה חילקה את מבנה מחלקת הילדים בחנות, כך שיתאים גם לפלח הגילאים החדש8-12, וחילקה אותו לשלוש קטגוריות גיל מרכזיות: 0-2 (תינוקות), 3-7 (פעוטות /ילדים), 8-12 (ילדים /בני נוער צעירים). כשהתכנון במחלקה נעשה מנקודת מבטו של ילד שמקבל החלטה עבור עצמו. כל אזור הרלוונטי לכל קבוצת גיל מרכז את כלל הפונקציות לגיל זה: טקסטיל, אבזרים, תאורה, כשהאזורים המשותפים במחלקה הינם: אחסון, משחק וצעצועים רכים, הרלוונטים לכל הגילאים. כשבתוך כך נעשתה התאמת החדרים לסיטואציית חיים וצרכים עכשוויים.
 
‘בבואנו לעצב את מחלקת הילדים החדשה יישמנו למעשה את ממצאי המחקר’. אומרת ענבר אדדי, מעצבת ראשית רשת איקאה ישראל, ‘כך למשל הוספנו חדרי השראה לחתך הגילאים החדש ויצרנו הפרדה ברורה בין שלושת הקבוצות0-2, 3-7, 8-12. נושא הבטיחות, שהמחקר העלה כי הוא נמצא בעדיפות עליונה אצל ההורים, קיבל ביטוי באמצעי הבטיחות בתצוגה ובמוצרים נגישים לעין. זאת ועוד, המחקר העלה כי 93% מההורים הסכימו כי משחקי יצירה מהווים גורם חיוני להתפתחות הילדים אך 71% טענו שאינם יודעים איך וכיצד לעודד את היצירתיות הזו שבהם. מתוך תובנה זו צמח הרצון ליצור בעיצוב החדש מקום מעורר השראה הן להורים והן לילדים באמצעות צבעים, ריהוט ומשחקים שמעודדים התנסות ואשר משקפים בצורה ישירה את סיטואציית החיים בבית’.
 
מגוון מוצרים ייעודי
בהתאם לחלוקה ולשינוי במבנה המחלקה, איקאה פיתחה מגוון מוצרים ייעודי שיענה על צרכי כל קטגוריה: גילאי0-2 מתאפיינים בבחירת פריטים תוך התייחסות לפרמטרים הכי חשובים עבורם – בטיחות ובריאות. עבור גילאי3-7, משחק הוא הדרך שלהם ללמוד, להתפתח ולגבש את זהותם והבית מהווה עבורם את מגרש המשחקים החשוב והבטוח ביותר וכמקום בילוי של כל המשפחה בפעילויות יומיומית. בקבוצת גילאי 8-12, גיל 8 הוא הגיל בו מתגבשת הזהות האישית- מי אני? מה מקומי בעולם? עיצוב החלל מתבצע על פי הזהות האישית כשילדים בגילאי 8-12 עדיין אוהבים לשחק. לכל אחת מן הקטגוריות פותח מגוון ייעודי. 
 
מוצרים חדשים לדוגמה במגוון8-12:
ORDNA מיני שידת5 מגירות 26*33*52 ס"מ ורוד. פתרון מושלם לאחסון דפים בגודלA3וA4כמו גם תמונות, עפרונות, טושים ואבזרים קטנים. ניתן להפוך את המגירות; שתי דוגמאות שונות מהצדדים הקצרים: 65 ₪
 
ORDNA מיני יחידת2 מגירות 22*26 נייר/ורוד. מקום מושלם לאחסון עטים, עפרונות ואביזרים קטנים. ניתן להפוך את המגירות; שתי דוגמאות שונות מהצדדים הקצרים: 19 ₪/יח’
 
SPRIDA ספוט לד אדום/שחור. הספוט יוצר אווירה מהנה וגורם לילדכם להרגיש במרכז הבמה. נורותLEDצורכות עד85% פחות אנרגיה ותוחלת חייהן ארוכה פי 20 מזו של נורות ליבון. תוכלו להטות את האור לכל כיוון. משמש גם כמקרן. ילדכם יכול להחליף תמונות בקלות ולהקרין אותן על הקירות. אין צורך בהרכבה: 195 ₪
 
LJUSNINGמסגרת עם תאורת לד, קוטר24 ס"מ, לבן. המסגרת עם תאורה דקורטיבית יוצרת אווירה ייחודית ונעימה בחדר. נורותLEDצורכות עד85% פחות אנרגיה ותוחלת חייהן ארוכה פי 20 מזו של נורות ליבון. קל משקל וקל לתלייה מהחורים הקדוחים בגב גוף התאורה: 95 ₪
 
UPPVISAלוח מודעות, סט של2 שחור/ירוק. לוחות מודעות בצורות וצבעים שונים בועת שיחה ירוקה וחץ שחור. ילדיכם יכולים לתלות ציורים שהכינו ותמונות אהובות על לוח המודעות באמצעות סיכות: 59 ₪
 
RETSAMתווית לדלת מבחר עיצובים4 יחידות. תוויות צבעוניות לדלת עם הדפסים משני הצדדים. סך הכל 8 דוגמאות שונות. ניתן לתלות בצידה החיצוני של הדלת או על וו של ארון כדי להעביר הודעות או מסרים שונים. תוכלו לכתוב על התוויות לדלת וכך להפוך אותן לתוויות אישיות: 7 ₪/ 4יח’
 
RYMMA כרית נוי עם סרט דקורטיבי50*30 ס"מ חד-קרן שחור/לילך: 45 ₪
 
GIVMILDשמיכה180*120 ס"מ אפור. עשוי בד פליז: שומר על צורתו לאורך זמן רך וקל לטיפול. מתאים ככיסוי מיטה ושמיכה. בד רך נעים למגע וחלק: 79 ₪
 
CHARMERANDEוילון עם סרט קשירה300*120 ס"מ, לב ורוד בהיר: 125 ₪
 
FLINGA שטיח, סיבים קצרים80 ס"מ שחור. השטיח העגול מקושט בתחרה לבנה ודוגמת פרח על רקע שחור ויוצר אווירה ייחודית בחדר הילדים. גב מלטקס: 59 ₪
 
TISSLAכילה למיטה, גובה240 ס"מ. כילה למיטה יוצרת אווירה של חדר בתוך חדר: 95 ₪
 
להשיג ברשת חנויות איקאה. 

אין תגובות

השאר תגובה