מטיילים בצפון-מטיילים גם בחורף?

אם נודה על האמת, אנו הישראלים לא ידועים בתור גדולי המתמודדים עם עונת החורף ורבים מאיתנו מעדיפים לבלות ימים גשומים, או קרים באופן מיוחד, מתחת לשמיכת הפוך. האם הגשמים משפיעים גם על המטייל הישראלי? מסתבר שכמות המטיילים אינה מושפעת מתנאי מזג האוויר, אך בהחלט נרשם שינוי באופי המסלולים, כך שיתאימו לעונה הגשומה ואף יעצימו את חוויית החורף.

לדברי בת חן ישועה, מנכ"לית קבוצת מלונות מטיילים, גם התחזית המאיימת אינה מביאה לשינוי משמעותי מבחינת הזמנות או תפוסת החדרים בצפון ואולי אף להיפך, אך בהחלט ניתן להצביע על שינויים אחרים בדפוסי הטיול של המטייל הישראלי המצוי בתקופת החורף, שבארץ היא קצרה למדי: ‘אנו רואים כי אופי האוכלוסייה המטיילת משתנה בימי החורף. המשפחות, המגיעות בהרכב מלא במהלך רוב השנה, מפנות את מקומן בימי החורף לזוגות. דווקא האתגר שבטיולי החורף מושך אליו מטיילים בעלי ניסיון מסוים, המבקשים מאיתנו למצוא ולהתאים עבורם מסלולים שימצו את הנוף ותוואי הדרך ויעצימו את החוויה, דווקא בעונה הגשומה והקרה’. 

כמו כן האטרקציות בהן בוחרים המטיילים להעביר את הזמן במהלך החורף מוסבות לפעילויות מתאימות לגשמים וקור: מסלולים ברכב, במקום הליכה רגלית, המשלבים עצירות קצרות לתצפיות. בנוסף לכך המטיילים באזור הגליל נהנים מפעילויות שונות במקומות סגורים, ומנצלים את מקומות הבילוי המקורים, כגון מסעדות, אתרי ספא, מוזיאונים מקומיים ועוד. 

אורחי קבוצת מלונות מטיילים נהנים מכרטיס אורח ובו הנחות למגוון רחב של מקומות בילוי באזור הגליל וכמו כן מקבלים ייעוץ מקצועי למסלולים המתאימים לחורף, נקודות מומלצות לצפייה בזרימה של מפלים ונחלים ומופעי טבע ונוף נוספים שלא כדאי להחמיץ, כשמתכננים את החופשה החורפית המושלמת. דוגמה טובה לכך היא ראש הנקרה, אתר שאמנם מטוייל במהלך כל השנה אך יופיו מתעצם עוד יותר במהלך החורף. כמו כן קבוצת מלונות מטיילים מציעה מבצע לחודשי החורף:650 ₪ ללילה לזוג, במהלך אמצע השבוע.

אז גם אם אינכם חובבי גשם גדולים, אל תמהרו לוותר על הקסם בטיול החורפי- כי כמו שאנו מכירים את החורף הישראלי, הוא לא יישאר כאן זמן רב.

 

 

צילום: אלברט אדוט

אין תגובות

השאר תגובה