מיומנו של איש תיירות בדרום

21.7.2012עזרא ינוב

חלפו הזמנים שבעל המסעדה, הצימר, האטרקציה או בית הקפה, היה פותח את בית העסק בשעת הבוקר וממתין ללקוחות מזדמנים לבוא להתארח בעסקו, לסעוד את נפשו במאכל או במשקה הממתינים לו במטבח. שוב אי אפשר לקיים עסק על לקוח חד פעמי, אחד החולף ומזדמן לאזור. כיום אין לעלות על הדעת פתיחת עסק בעיקר בענפי התיירות, מבלי להקים אתר אינטרנט. לא רק אתר שניתן להיכנס בו להתרשם מעיצובו התדמיתי  –אלא אתר המאפשר הצגת המוצר, השירות, התפריט, המחיר ובעיקר חזותו ועיצובו הפנימי של המבנה בו יסעד או יבקר.

כיום הדגש מושם כבר על הלקוח החוזר. זה שגם אם בא במקרה  –ישוב ויבקר שוב ושוב, כשמעגל מכריו או קרוביו שיפגוש באתר התיירותי–ילך, יגדל ויתרחב. לכן על כולנו להשקיע על הקהל החוזר. למענו אנו נרחיב את שירותנו, נוסיף עיצובים למבנה, נוסיף מנות לתפריט, נשנה ונחליף לעתים מזומנות את הריהוט ואת הדקורציה של החדר ואולם האורחים ונייפה את אתר האינטרנט,כרטיסי הביקור והפרסומים המודפסים,בנוסף לפרסום הווירטואלי. אנו נחפש את המומחה היכול לגלות איזה סוג של לקוחות יבואו לאתר התיירות שלנו ויתעניין במיזם שלנו, בשירותים שהוא זקוק להם, או לפחות יתעניין בהם ובלבד להרחיב את מעגל הלקוחות.

כשהחלטנו להקים פורטל התיירות, תיירות דרום עם מגזין אקטואליה בענף זה, ידענו שאנו עולים על שדה חרוש כבר על ידי אחרים שקדמו לנו. הם כבר שוקדים על העיקרון של קהל לקוחות חוזר , הגדל ומתרחב עם הזמן. ואנו הרי מחפשים עדיין את הלקוח החד פעמי, הראשון בענף, עם תקווה ושאיפה שהוא יהפוך ללקוח חוזר ויביא עוד ועוד לקוחות מקרב מכריו וקרוביו.

אך לא לשם כך פתחנו את הפורטל תיירות דרום. אנו חושבים שביכולתנו לתת שרות גם לוותיקים יותר וכמובן לחדשים שבינינו. לפורטל"תיירות דרום"במבנה הרחב שלו, לעבוד עבורכם. לשמש פלטפורמה נוחה לשירותי שיווק, קידום מכירות, פרסום והעברת מידע לציבור, לטובתכם. את המידע שלכם, נעביר ללקוחות שלנו/שלכם בעת ובעונה אחת.

אזור הדרום רחוק מלהיות מגובש בענפי התיירות השונים. תיירות דרום נועד לעזור לכל מי שירצה להשתתף ולהשתלב בו, ובכך לשמור על קשר עם הקהל הקיים ועם זה שיבוא–קהל שכבר רכשת וקהל שנביא ביחד- קהל חדש ובכך נקדם את השירותים של כולנו בדרום.

כל אחד מכם השוקד על אתר התיירות שטיפח, רוצה מאד לדעת באם הלקוחות הפוקדים אותו מרוצים משרותיו. ביכולתו לערוך סקר שמן הסתם יהיה יקר לגורם הפרטני. יתן שפלטפורמה רחבה יותר שתתפתח אצלנו, במיוחד בשל המגזין האקטואלי שאני נפתח–המשימה תהייה קלה יותר וברת ביצוע בזכות המעגל המתרחב של הגולשים באתר או בזכות היכולת לקיים סקר רחב יותר. הכול יהיה שקוף יותר ונותן מענה לרבים מנותני השירותים.

עזרא ינוב הוא הבעלים ועורך פורטל תיירות דרום: www.tayarutdarom.co.il
 

אין תגובות

השאר תגובה