מסע בזמן אל הסיפור היהודי במרכז המבקרים החדש מאורות

באשדוד הוקם מרכז מבקרים חדש בשם מאורות, המרכז הראשון מסוגו בישראל המספר את סיפורו של העם היהודי במשך השנים דרך מגוון אמצעים טכנולוגיים חדשנים, מייצגים אינטראקטיביים, סרטונים וסאונד ייחודי.

29.06.2022 סיירה וכתבה: שלגית אשטמקר

חופשת הקיץ, הבאה עלינו לטובה, היא הזדמנות מעולה לקפוץ לבקר במרכז החדש מאורות ביחד עם כל המשפחה ולצאת למסע אינטראקטיבי בזמן.

במהלך החופש הגדול מוזמנים הילדים עם ההורים וכל בני המשפחה לפעילות חווייתית רב חושית במהלכה יצאו למסע טכנולוגי חדשני רצוף חוויות ויבקרו ב-7 תחנות בחייו של העם כאשר בכל תחנה מסופר הסיפור היהודי מזווית שונה וייחודית בשילוב טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם הכוללות מופע אור קולי ייחודי, אפקטים של קול וצבע, סרטונים, משחקים אינטראקטיביים, אנימציות, נופים תלת מימדים ואלמנטים נוספים שנוצרו במיוחד לטובת מרכז המבקרים, חידונים, הפתעות ועוד.

המסע אל סיפור האור היהודי במרכז המבקרים מתחיל עם סבא סבבה (אותו מגלם השחקן שולי רנד) ונכדו המקבלים את פני המבקרים ומכניסים אותם לעולם קסום, לרגע שבו הכל התחיל, בריאת העולם. באמצעות מופע אורקולי מרגש המשלב אנימציות, אפקטים ונופים נמחיש את הרגעים הקטנים בהם החל הסיפור של כולנו.

קצת על תחנות המעבר במרכז מאורות:

אוהל אברהם (התחנה השניה) מוזמנים המבקרים למפגש רב חושי עם שרה, אברהם והמלאכים, לשמוע לראות ולחוש בהתרגשות הגדולה מהבשורה שהביאה עמה את ראשיתו של העם היהודי. מיהו אברהם ה”עברי הראשון”? ואילו ערכים אוניברסליים הנחיל לעולם?

מעמד הר סיני (תחנה שלישית) מזמין את המבקרים להצטרף ולהתרגש מהאירוע המכונן ביותר בחיי העם היהודי.הר סיני במרכז מאורות מתעורר לחיים באמצעות וידיאו חדשני ואינטראקטיבי הגורם למבקרים להרגיש כאילו הם נוכחים במעמד הר סיני ועדים לאירוע קבלת התורה. הודות לטכנולוגיה חדשנית משנה ההר צבעים,פושט צורה ולובש צורה, קולות, ברקים ורעמים ומאפשר למבקרים לחוות, ולו במעט, את הרגעים המרגשים של מעמד הר סיני וקבלת התורה.

מעמד הר סיני / צילמה: שלגית אשטמקר

סיפור מעגל החיים היהודי (בתחנה הרביעית) מובא למבקרים באמצעים אינטראקטיביים המאפשרים לגעת ולחוש. היהדות משופעת מנהגים וסמלים המלווים אותנו במהלך חיינו. בחלל מוצבים 5 בארות אינטראקטיביות באמצעותן לומדים המבקרים על מנהגי וסימלי העם היהודי במעגל השנה והחיים היהודי. במעגל החיים יחשפו המבקרים בבאר למנהגים כמו ברית מילה, נישואין, בר מצווה, אירועים מרגשים בחייו של כל יהודי באשר הוא ובמעגל החגים ילקטו המבקרים מהבארות את סימני וסמלי חגי ישראל.

בשולחן השבת (בתחנה החמישית) מוזמנים המבקרים להתרגש מההילה והקדושה המתלווה לשבת. המיצג האינטראקטיבי מתאר מפגש משפחתי לקראת ארוחת השבת המיוחדת, הדלקת נרות, קידוש של שישי ומנהגים ואפילו ניתן לשיר יחד עם שולי רנד את שירי השבת.

שולחן השבת / צילמה: שלגית אשטמקר

בתחנה השישית נהנים המבקרים ממיצג מיוחד של הכותל המערבי – אחד הסמלים החשובים ביותר של העם היהודי –הכותל, מקור השראה לעם היהודי, לכיסופים, תפילה ושימור זיכרון,מוזמנים המבקרים להביע משאלות באמצעות מכתב, ציור, אנימציה ומשחק שהופכים לברכה וירטואלית המוקרנת על גבי הכותל.

הכותל / צילמה: שלגית אשטמקר

תחנה שביעית בה יסכמו המבקרים את המסע הייחודי בחידון אינטראקטיבי תחרותי.

משך הביקור במרכז כשעה וחצי ויש לתאם הגעה מראש
שעות הפעילות בחודשי יולי-אוגוסט: 11:00-18:00, המרכז סגור בשבת ובחג
עלות: ילד/מבוגר 35 שקלים
מרכז מאורות נמצא ברחוב אגת שבו 11 אשדוד
כרטיסים ניתן להזמין באתר בלבד

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

אז למה אתם מחכים? צאו לבקר במרכז המבקרים מאורות!

שלגית אשטמקר
טיולי שלגית ברחבי הגלובוס
טיולים חברתיים לגילאי 25-45 בארץ ובחו”ל לחצו כאן לפרטים נוספים

 

אין תגובות

השאר תגובה