משטחי בטיחות לילדים במשחקיות וגינות ציבוריות-השוק נפתח לתחרות

חברת פשוט ירוק, משווקת דשא מלאכותי הגדולה בישראל, נכנסה לשוק משטחי בטיחות עם סדרת משטחים גרין פליי. עד כה יצרן יחיד החזיק באישור ממכון התקנים ולכן התחום נחשב לענף שבוי.

 
לדברי גיא סער, מנכ"ל פשוט ירוק, החברה מובילה כיום את שוק הדשא הסינטטי בישראל עם נתח שוק של70% ושמחה על ההזדמנות להביא לענף משטחי הבטיחות את המקצועיות והאיכות שנצברו בתחום הדשא הסינתטי.
 
שבירת המונופול התאפשרה לאחר אישור המשטח על ידי מכון התקנים, שערך סדרת בדיקות במשך מספר שנים בהן נבדקו כושר בלימת הנפילה של המשטח, עמידותו בפני התלקחות ויעילות חומר מעקב הבערה שמשולב בו. כן נבדקה עמידות שכבות המשטח נגד התפוררות ובלאי טבעי, כך שלא יהיה חשש שילדים או בעלי חיים יבלעו בטעות חלקים ממנו. העדר פליטת רעלים ומתכות כבדות המאפיינים משטחי גומי המשמשים לבלימת זעזועים.
 
התחרות החדשה בענף משטחי הבטיחות תסייע להקמת פינות משחקים בעיריות ומועצות אזוריות, במוסדות חינוך ובחצרות, גגות ומרפסות פרטיות.
פינות המשחק של ימינו כבר אינן מוקמות על חול או חצץ, החול לא מאפשר הגנה מספקת על הילדים, מלכלך ומשמש כמצע למפיצי מחלות מסוגים שונים.
משטחי גרין פליי מותקנים תחת חיפוי של דשא סינטטי צבעוני, כך שהשימוש בצבע ילהיב את הילדים ויעודד לשחק באזור הבטיחותי. שילוב של מספר צבעים מאפשר ליצור על המשטח משחקי ילדים כמו מיני מגרש כדור-סל, קלאס, קליעה למטרה, ים-יבשה ומשחקים נוספים, ללא חשש מנפילת ילדים בשטח.
 
תחזוקתם קלה ומאפשרת לתקן פגמים נקודתית ובקלות. להתקנת משטח בטיחות תחת מדשאה מלאכותית יתרונות רבים, מאחר שהיא אינה דורשת טיפול, תמיד זמינה למשחק ואינה צורכת מים. ילדים שמשחקים על דשא מלאכותי לא מסתכנים במגע עם חומרי דישון וריסוס שמשמשים לטיפוח המדשאה או עם מזיקים וחרקים שנמצאים בדשא הטבעי. למוצר תשתית ניקוז המונע היקוות שלוליות לאחר גשם. יצירת אזור משחקים מוגדר לילדים מרחיק אותם ממקומות מסוכנים בגן כמו סלעים ואזורים רגישים, בהם ילדים עלולים לגרום בטעות נזקים לצמחייה או למערכות השקיה או חלילה לעצמם.
 
 

אין תגובות

השאר תגובה