מתי הכי כדאי לטוס לתאילנד עם ילדים?

חופשה עם הילדים
חופי תאילנד | צילום: Pixabay

היופי האקזוטי, האנשים הנעימים, המקדשים העצומים והחופים הנפלאים של תאילנד הם רק חלק מהסיבות שגורמות למשפחות רבות ולתיירים בכל העולם לטייל בארץ הנפלאה. מתכננים להזמין חופשה לתאילנד ולנסוע בהרכב משפחתי לארץ השמש ומימי הטורקיז, אך לא יודעים מהו הזמן הטוב ביותר לכך? הנה כמה המלצות שיסייעו לכם לקבל החלטה נכונה וגם בונוס: מסלול טיול מושלם למשפחות.

 

מזג האוויר בתאילנד על קצה המזלג

מזג האוויר בתאילנד הוא מזג אוויר טרופי, המתחלק באופן כללי לשתי תקופות עיקריות – תקופה יבשה ותקופה לחה. על אף שמזג האוויר משתנה מעט בין אזוריה השונים של תאילנד, הוא נחשב לחם למדי ברוב חודשי השנה ומלווה בגשמים ומונסונים חמים.

מהן העונות המומלצות לנסיעה?

נסיעה משפחתית למזרח הרחוק דורשת תכנון מקדים. יש לקחת בחשבון כי טיסות לתאילנד הן ממושכות מאד ועשויות להיות מאתגרות עבור הילדים. לכן, חשוב שתערכו בהתאם והביאו להם מראש חפצים אהובים כמו בובה או ספר, משחקים קטנים או כל דבר אשר עשוי להסיח את דעתם ממשך הטיסה.

כמו כן בכדי לאתר את היעדים המתאימים ביותר לטיול עם ילדים ולהבטיח שהילדים ייהנו מהחופשה, חשוב  שמזג האוויר יאיר לכם פנים. גם כאן, תכנון מוקדם יסייע לכם להרכיב את המסלול הטוב ביותר בהתאם למזג האוויר הצפוי בכל אחד מהיעדים.

ככלל, ניתן לומר כי התקופה היבשה חלה בחודשים נובמבר-מרץ, היא גם הנוחה ביותר לביקור בתאילנד. באזור הצפוני של המדינה (לדוגמה: צ’אנג מאי) הטמפרטורות הופכות להיות נוחות יותר וביתר חלקי המדינה מזג האוויר נעים מאוד. התקופה הלחה בתאילנד, חלה בחודשים מאי-ספטמבר, מאופיינת במזג אוויר חם אך כזה שמלווה בגשמים ולחות. זו עדיין תקופה נהדרת לטיולים, במיוחד אם אינכם חוששים מגשם.

מזג האוויר באיי תאילנד ובבנגקוק

מפרץ תאילנד

האיים הממוקמים במפרץ תאילנד, כמו: קוסומי, קופנגן וקו-טאו הם האיים בהם יש את הכמויות הקטנות ביותר של הגשם והחודשים הטובים ביותר להגיע אליהם הם ינואר עד אמצע מרץ. באי קוסומי, לדוגמה, חם במשך כל ימות השנה כשהטמפרטורה הממוצעת עומדת על כ-30 מעלות.

החוף המערבי וים אנדמן

באזור זה ממוקמים האיים פוקט, קולנטה, קופיפי וכן קראבי. הזמן הטוב ביותר לבקר באזור הוא בחודשים דצמבר-ינואר, אז מזג האוויר נעים, השמש מחממת והגשם מופיע בכמויות מעטות.

בנגקוק

בירת תאילנד מאופיינת במזג אוויר לח מאוד בכל ימות השנה. עם זאת, התקופה הטובה ביותר לבקר בעיר היא בחודשים דצמבר-ינואר, אז היא יבשה יחסית ונהנית ממעלות מאוזנות באופן יחסי, כ – 30-32 מעלות בממוצע ביום וכ-20 מעלות בלילה.

צ’אנג מאי

בעיר צ’אנג מאי הממוקמת בצפון הקריר יותר של תאילנד ובעיירה היפהפיה פאי יחכה לכם מזג אוויר נעים הרבה יותר מאשר באיים ובבנגקוק. בחודשים דצמבר-פברואר תוכלו לצפות לימי שמש יפהפיים ולטמפרטורה ממוצעת של כ-29 מעלות, עם ערבים קרירים יותר (כ-13 מעלות).

 

חופשה בחורף עם הילדים
חופשה בחורף עם הילדים צילום: pixabay

 

מסלול קצר ומהנה למשפחות בתאילנד

בנגקוק

עיר הבירה של תאילנד היא אחד המקומות המרגשים והמהנים ביותר במדינה ולרוב תהיה גם היעד הראשון בטיול, שכן הטיסות מישראל נוחתות בה והיא מהווה בסיס נוח לטיולי המשך במדינה. העיר שוקקת חיים כל הזמן ונחשבת לידידותית מאוד למשפחות. בין השאר, תוכלו למצוא בה פארקי שעשועים, אינספור מוזיאונים המיועדים לקטנטנים, חוות נחשים (כן, כן…) מדהימים ושווקים מלאי חיים. אך היופי הוא, שכדי ליהנות מהעיר היפה לא צריך לעשות יותר מדי. פשוט צאו לשוק מקומי הילדים ייהנו מכל המתוקים, הדוכנים והאוכל הצבעוני והטעים של תאילנד היפה.

קנצ’נבורי

במרחק של שעתיים נסיעה מבנגקוק נמצא אחד המקומות היפים ביותר בתאילנד – קנצ’נבורי, בה נמצא גם נהר קוואי המפורסם. האזור היפה, מושלם למשפחות עם ילדים בכל הגילאים ובמהלך הביקור תוכלו לשוט בנהר, לסייר בג’ונגל הטרופי וליהנות גם ממוזיאונים מעניינים מאוד שגם הילדים ימצאו בהם עניין.

צ’אנג מאי

צ’אנג מאי היא העיר הגדולה השנייה בתאילנד והיא גן עדן למשפחות עם ילדים. יש פעילויות משפחתיות רבות המוצעות בצ’אנג מאי, בחיק הטבע היפהפה סביב העיר. 
ברחבי העיר תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות משפחתיות, החל מביקור בשווקים הצבעוניים ביום לשווקי הלילה, בהם יש נגנים נהדרים ועד לפארקים עצומים. אחד הפארקים המעניינים בתאילנד הוא פארק הפילים, בו יש פילים אסיאתיים שהוחזקו בשבי או בתנאים מחפירים ובין כותלי הפארק נעשה ניסיון לשקמם. אפשר להאכיל את הפילים, לרחוץ ולגעת בהם אך אסור לרכוב עליהם. לפרטים נוספים באתר האינטרנט של פארק הפילים: לחצו כאן…

קוסמוי

אין כמו אי פסטורלי ואקזוטי כדי לחתום טיול מהנה. אל האי קוסמוי תוכלו להגיע בטיסה מצאנג’ מאיי וממנו להמשיך לבנגקוק. החופים הקסומים, הווילות המפנקות, האוכל המעולה, מתקני הספורט והמרחבים הפסטורליים הופכים את קוסמוי ליעד מושלם למשפחות ומקום נהדר לסיים בו חופשתכם המשפחתית בתאילנד.

אין תגובות

השאר תגובה