מתכון לעוגת דבש ותפוחים לראש השנה

רשת קפה גרג מנדבת לקראת ראש השנה מתכון לעוגת שמרים דבש ותפוחים.
המתכון בנוי משלושה שלבים של הכנה: בצק, מרכיבים ואופן הכנה. אחרי המילוי של השמרים, ואחריו השכבה העליונה. מומלץ להכניס לתבנית אינגליש קייק.
 
מרכיבים
1קילו קמח
150גרם חמאה
150גרם סוכר
2יח’ ביצים
50גר’ שמרים
30גר’ אבקת חלב
450גר’ חלב
10גר’ מלח
200גר’ חמאה לקיפולים
 
אופן הכנה:
מערבבים קמח שמרים סוכר אבקת חלב מוסיפים ביצים וחלב ולשים את המרכיבים לבצק, כ-5 דקות לישה מוסיפים מלח וחמאה (150 גר) ולשים עוד כ- 10 דקות עד שהבצק הומוגני ורך.
מעבירים לקערה ומתפיחים כשעה בחום חדר. לאחר שעה מכים בעדינות בבצק להוצאת האוויר.
 
בעזרת מערוך פותחים את הבצק למלבן ומורחים על המלבן את החמאה לקיפולים (200 גר), מקפלים לשלוש, כלומר צד ימין של הבצק לאמצע וצד שמאל על הקיפול של צד ימין.
 
מרדדים שוב למלבן והפעם מקפלים לארבע צד ימין לאמצע הבצק צד שמאל לאמצע הבצק ואז את שני הצדדים מקפלים פנימה. מעבירים למקרר למנוחה של שעתיים.
 
לאחר שעתיים מקפלים שוב שלוש וארבע על פי ההנחיות למעלה ושוב מעבירים למקרר למנוחה של6 שעות (מומלץ ללילה). לאחר המנוחה פותחים למלבן מפזרים את מילוי תפוחי העץ (ראה מטה), מגלגלים לגליל ואת הגליל מחלקים לשניים (מתקבלות שתי עוגות). יש להניח כל גליל בתבנית אינגליש קייק, מתפיחים כשעה ומפזרים את פלורנטין השקדים (ראה הכנה מטה) ואופים 40-35 דקות ב-180 מעלות.
 
מלית תפוחי עץ:
4יחי’ תפוחים גרנד סמית
100גר’ סוכר 
50גר’ חמאה
50  גר’ חמוציות
50גר’ אגוזי מלך קצוצים
 
קולפים את התפוחים פורסים לפרוסות, ממיסים חמאה במחבת מוסיפים את פרוסות התפוחים הסוכר והחמוציות ומבשלים עד לריכוך קל של התפוחים. לאחר שהתקרר מוסיפים את אגוזי המלך ומערבבים מעבירים למקרר עד לשימוש.
 
פלורנטין שקדים:
100גר’ דבש
100גר’ סוכר 
200גר’ שקד פרוס
30גר’ חמאה 
 
לוקחים את הדבש והסוכר מביאים לרתיחה תוך כדי בחישה מתמדת כשמבעבע והסוכר נמס (מתקבל צבע ענברי) מוסיפים חמאה מבשלים כדקה מכבים את האש ומוסיפים שקדים מצננים ניתן לשמור בקופסא אטומה לא בקירור עד השימוש.
 
משקל העוגה:700 גרם 
מחיר :35 ש״ח 
 
בתיאבון!
 
צילום: אסף לוי
 

אין תגובות

השאר תגובה