סופ"ש פסטורלי עם הילדים בצפון

10.2.2014ליאור אבולעפיה

פתאום באמצע החורף, התמקמה לה על המקרר שלנו הזמנה לארוע משפחתי, אי שם בצפת הרחוקה ומיד התחלנו לחפש מקום לינה, כדי לקפוץ על ההזדמנות ולבלות על הדרך סופ"ש חורפי ויפה עם הילדים בצפון.

צימר? קמפינג? בית הארחה בקיבוץ?
כל האפשרויות נמצאות שם… אבל הפעם החלטנו לנסות את מלון פסטורל שבקיבוץ כפר בלום – והאמת שיצאנו לדרך עם מעט מאוד ציפיות והופתענו בגדול. מהניסיון שלנו בעבר עם ארוח כפרי בקיבוצים, ציפינו למשהו בסיסי, מקום לשים בו את הראש, הרבה דשא ומרחבים לילדים, חדר אוכל עם מגשי הפלסטיק, מקסימום בריכה וזהו…

קיבוץ בוטיק
מסתבר שבמלון פסטורל שבכפר בלום חנכו לא מזמן את אגף הבוטיק החדש, שהמראה הפשוט שלו מבחוץ לא קרוב אפילו לרמוז להפתעה שחיכתה לנו בחדרים עצמם. הקונספט הזכיר לי לרגע את בתי הנופש (הדאצ’ות) של חברי ההנהגה הבכירים בתקופה הקומוניסטית… פשוט וצנוע מבחוץ אבל מבפנים – פינוק ברמה של חמישה כוכבים ומעלה.

מלון פסטורל כפר בלום, מלונות מומלצים בצפון, מלון למשפחות בצפון
מלון פסטורל – חדרי הבוטיק. צילום: עדי פרץ

החדרים (הענקיים!) מעוצבים כמו מלון בוטיק אירופאי, ריהוט מעץ כבד, אמבטיה צרפתית באמצע חדר אמבטיה שיצא ממגזין, חדר ארונות שלאמא היה ממש קשה להפרד ממנו בסוף, מכונת אספרסו פרטית, מסך טלוויזיה ענקי, המגבות המגולגלות, השוקולדים, סלסלת הפירות על המיטה ושאר הפינוקים שהכניסו אותנו ישר לאווירת החופש, עד שכמעט ולא שמענו את קולות ה"אמא היא מציקה לי/הוא לקח לי את השלט"מהחדר הסמוך.

כל אחד מחדרי המלון מעוצב עם תמונה, שם ומידע על אמן מתחומים שונים כמו קולנוע, מוסיקה מהארץ ומחו"ל. אנחנו זכינו להתארח בחדרו של אלפרד היצ’קוק… אבל הפעם, הסצינה היחידה באמבטיה היתה כשהקטנה היתה צריכה לחפוף ראש… בזמן שהילדים הגדולים הרחיבו את ההשכלה וצפו בערוץ הילדים בחדר הצמוד שהוקדש לבילי ווילדר.

מלון מומלץ עם ילדים בצפון, צימרים ומלצים עם ילדים בצפון, המלצות על מלון בצפון, המלצות על צימרים בצפון, חוות דעת על צימרים בצפון
האמבט – מצרפת הולך טוב עם הקרמיקה מאיטליה. צילום: עדי פרץ

החברים מתבקשים לקפוץ לחדר האוכל
תשכחו מכל מה שידעתם על חדר האוכל הקיבוצי… המסעדה במלון פועלת בסטנדרטים שלא היו מביישים אף מלון בארץ ואפילו יותר. אווירה ביתית ואוכל מצויין הכולל ארוחת בוקר מגוונת עם מאפי בוקר, לחמים ובר קפה, פינת בריאות, ארוחות ערב על בסיס בישול המוקפץ מול הסועד, תבשילי קדירה ביתיים, בר סלטים ואנטי פסטי, קינוחים ועוד. גם מסעדת הלובי שודרגה לאחרונה ומציעה כריכים, סלטים, מאפים, קישים ועוגות ברמה של בתי קפה מעודכנים בתל אביב. בבר שבלובי, מחכה להורים שמצאו בייבי סיטר מגוון סוגי קפה, בר משקאות ויינות בוטיק ישראליים.

בתיאום מראש, אפשר גם להזמין מקומות במסעדה, לא רק לאורחי המלון – פתרון אידיאלי למשפחות שלא רוצות להתעסק עם בישולים והפקות בצימרים בזמן החופש.

מלון פסטורל כפר בלום, מלוIמומל. בצפון, מלון עם ילדים בצפון
הלובי – בהשראת טוסקנה. צילום: עדי פרץ

גם הספא פסטורלי
במלון נמצא גם ספא פסטורל המציע אטרקציות ושעשועי מים לנופשים (לא לילדים): חמאם טורקי, אמבטיות רפלקסולוגיה, דלי מתהפך ומערת גשמים ומגוון טיפולים להורים שבחבורה.

טיולים ברגל בקרבת המלון
אם אתם כמונו מעדיפים מקומות פתוחים ולא בית מלון עם מסדרונות אינסופיים זה המקום בשבילכם – יש המון דשא מסביב לילדים, נוף לחרמון ולעמק החולה, עגורים שמרחפים מלמעלה ובמרחק הליכה קצר מגיעים אל גדות הירדן, מעבר לאטרקציות שהצפון מציע כמו ביקור באגמון החולה, פיינטבול איילת השחר, צוק מנרה, מרכז קנדה, ועוד, רובם במרחק של עד רבע שעה גג חצי שעה מהקיבוץ.

טיילת עמי
במרחק הליכה מהמלון, אפשר להגיע אל גדות הירדן לכיוון מזרח וללכת לאורכו צפונה לכיוון הגשר הירוק לאורכה של טיילת עמי המטופחת המסתיימת בגשר יוסף סמוך לשדה נחמיה ואל כפר הנופש התיאלנדי. אם אתם מעדיפים נוף פתוח יותר תוכלו לפנות דרומה, או לרכב על אופניים, לאורך תעלת ההטיה הצמודה לקיבוץ ועוברת בין שדות העמק (מומלץ לרצים ריצת בוקר, לפני שהילדים התעוררו…)

נדידת העגורים, תמונה של עגורים בנדידה, מתי נודדים העגורים, אגמון החולה
שקיעה מול החרמון, אטרקציות לילדים בצפון
העגורים כבר כאן על רקע החרמון שמחכה עדיין לשלג

פינת ההסטוריה
קיבוץ כפר בלום, נקרא על שם לאון בלום, מי שהיה ראש הממשלה היהודי של צרפת לפני מלחמת העולם השניה. הקיבוץ הוקם עוד לפני קום המדינה על ידי גרעינים של עולים מאנגליה, ארה"ב, ליטא, לטביה ואסטוניה. קיבוץ הגלויות החדש הפך לאטרקציה והקיבוץ שזכה למבקרים רבים פתח בסוף שנות החמישים כמה יחידות אירוח ומאז הכל הסטוריה… במלון פסטורל יש היום192 חדרים, מתוכם 45 חדרי בוטיק והוא המלון הראשון מבין המלונות בקיבוצים שזכה לדרוג הגבוה ביותר של משרד התיירות ומתקיימים בו גם כנסים ואירועים במהלך השנה כמו פסטיבל קול המוסיקה וארועים נוספים.

מלון פסטורל כפר בלום, צימרים מומלצים בצפון, צימר לילדים בעמק החולה
להתעורר מול גלויה של החרמון. צילום: איציק רואימי
  

אטרקציות לילדים וטיולים באזור כפר בלום
המלון נמצא במיקום אידיאלי ונוח במרכזו של עמק החולה בקרבת הרבה מאטרקציות הצפון, מסלולי טיול רגליים או באופניים, מסעדות ואתרים מעניינים – החל מאגמון החולה שמציע טיולי אופניים ורכבים חשמליים סביב האגם בעונת הנדידה ובחורף, אקשן משפחתי בפיינטבולוקארטינג בתיירות איילת השחר, תל דן שיפה כל השנה, החרמון ומפלי צפון הגולן, טיולי סוסים, טיולי טרקטרונים וטיולי ג’יפים, בילוי על הקרח במרכז קנדה ועוד.

אגמון החולה – רק בגלל הרוח…
מבין כל האטרקציות אנחנו בחרנו הפעם לבקר באגמון החולה ששופע עגורים ושאר עופות מים וציפורים מכל העולם שמגיעות לחרוף באזור.
* טיפ לחורף: חשוב להתלבש טוב אם נוסעים ברכבים החשמליים הפתוחים בימים הקרירים יותר, אם אתם לא רוצים לשבור את השיא שלנו לרכב גולף לשנת2014 אחרי שהקפנו את האגמון כמעט בלי אף עצירה בגלל הרוח… בקיצור – עדיף לבקר בפארק ביום יפה.

תל דן, אטרקציות בצפון
מטיילים בתל דן צילום: ענת ניסים.

טיול טרקטורונים בצפון, אטרקציות לילדים בצפון

קצת אקסטרים? טיול טרקטורונים חורפי בטרקטורוני הכפר בכפר יובל. צילום: דנה קרוצ’י

טיול אופניים בצפון, אטרקציות לילדים בצפון

טיול אופניים באזור החולה. צילום: באדיבות פיינטבול אילת השחר

עוד אטקרציות לחורף וטיולים בצפון
זה שחורף זאת לא סיבה להשאר במרכז – יש המון מה לעשות בצפון אפילו בימים גשומים: מרכז קנדה עם הבריכות המחוממות, מוזיאון הצילום בתל חיעם תערוכות ופעילויות מקסימות לילדים, מוזיאון הטבע שלבית אוסישקיןבכניסה לתל דן,סקי בחרמון (כשמושלג) ועוד מרכזי מבקרים, סדנאות שוקולד ואטרקציות נוספות.

 

פיצה טראק, מסעדות מומלצות לילדים בצפון, מסעדה מומלצת בצפון
פיצה טארק- LEYLANDמודל1968

מסעדה מומלצת בצפון?
חוץ ממסעדת המלון, לא חסרות מסעדות טובות באזור – בראש פינה, מסעדת דגי דפנה, דג על הדן ועוד. אנחנו הלכנו הפעם על מסעדה חדשה יחסית הנמצאת בכניסה לקיבוץ דפנה הסמוך ונקראת קוקייה – שבכניסה שלה"חונה"האטרקציה האמיתית של המקום – הפיצה טראק, משאית ליילנד אדומה מודל68 שמהתנור שבה יוצאות פיצות ידידותיות לילדים ולהורים ושאר מטעמים – מומלץ.
פיצה טראק – קיבוץ דפנה. טלפון:04-6945800

וכמה זה יעלה?

חדר דלוקס יעלה לזוג ללינה וארוחת בוקר975 ₪ באמצ"ש ו-1,300 ₪ בסופ"ש. התוספות על שדרוג לחדרי הבוטיק והחדרים היוקרתיים יותר: גרנד דה-לוקס – תוספות שבין100 ל-400 ₪ ללילה לחדרי הבוטיק והסוויטות ותוספת לילד – החל מ-244 ₪ ללילה. סופ"ש מוסיקלי יעלה -1,900 ₪ לזוג ללילה. ע"ב פנסיון מלא. המחירי מעודכנים ל-2014.
*שווה לבדוק באתר המלון – מדי פעם יש מבצעים והנחות על הזמנות באתר.

לפרטים – מלון פסטורל כפר בלום:04-6836611
www.kfarblum-hotel.co.il
 

שורה תחתונה
אם אתם מחפשים מקום מושלם לחופשה פסטורלית בצפון, עם או בלי הילדים – זה המקום, אפילו העגורים שחולפים למעלה משתדלים לא להרעיש בין שתיים לארבע… בקיצור, אנחנו כבר מחכים לחופש הבא כדי לחזור.
 

אין תגובות

השאר תגובה