ספר טיולים חדש עם מסלולי טיול בשרון-השרון וכל נתיבותיו

הוצאת הספרים היוקרתית של יד יצחק בן-צבי, משיקה את הספר החדש: השרון וכל נתיבותיו–לסייר עם יד יצחק בן-צבי. מחברות: רינה (רייניץ) אידן ועירית עמית-כהן, עורך: ניר מן.

 
קטנה היא מדינת ישראל בגודלה הגאוגרפי, אך חבליה רבים ומתאפיינים בנופים ייחודים ובעבר היסטורי עשיר. הספר החדש: השרון וכל נתיבותיו, מציג
37סיורים מרתקים ב-11 אתרים בשרון, המיועדים לכל אוהבי נופיה של ישראל – משפחות ויחידים, לנוסעים ברכבים, למטיבי הלכת ולרוכבי האופנים. הספר כולל סיפורים מרתקים, תמונות צבעוניות ומרשימות, תרשימים ומפות.

הספר ‘השרון וכל נתיבותיו’, בהוצאת הספרים של יד יצחק בן-צבי, חושף לראשונה בפני הקוראים את צפונותיו של חבל ארץ המצוי במרכז המדינה, שלכאורה גלוי ומוכר לכל, אולם גם בו רבות הפינות הנעלמות: מבני אחוזה, גנים מעוצבים, בארות, מתקני ביטחון, חוות, שדרות ברושים עתיקים, שערים מחלידים, חורשות אלונים ושמורות טבע, שאליהן נקשרו דמויות ואירועים מרכזיים בתולדות העם והארץ. כל עוד כוסה השרון במטעי פרדסים נחבאו כל אלו, אך בשלהי שנות השמונים של המאה העשרים החלה עקירת הפרדסים, אתרים רבים נחשפו, ומכבש הפיתוח איים על השרידים ההיסטוריים ועל הנופים הייחודיים.
 
הספר מפענח את חידת השרון ואתריו ומזמין קוראים ומסיירים לטייל בשרון, ברגל, ברכב או באופניים.
 
בין המסלולים המוצעים בספר:
סיורים בחוות ובאחוזות מצפון לכפר סבא בניהם: גן הברון דה מנשה, קלמניה ובית ברל, תל אשר וגן חיים, רמת הכובש ומשק ‘האוצר האבוד’.
סיור ברמות השבים שהינו היישוב החקלאי הראשון של עולי גרמניה, אנשי המעמד הבינוני שהתיישבו על אדמה פרטית.
סיורים באזור נתניה הכוללים את המצודה, בית הבאר, שמורת אירוס הארגמן, אנדרטת אלכסנדרוני, חורשת הסרג’נטים, פרדס הגדוד ועוד.
סיור ברעננה ובהרצליה המכונות ‘אמריקה בארץ ישראל’, בעקבות מקימי האחוזות, תופעה שהחלה בשנים שקדמו למלחמת העולם הראשונה והותירו את חותמה בשני היישובים רעננה והרצליה.
 
הספר מיועד לקוראים ולמסיירים, לאוהבי נופיה של ארץ ישראל, תולדותיה ומורשתה הציונית, ליחידים ולמשפחות, לנוסעים, להולכי רגל ולרוכבי אופניים. 
 
לכתיבת הספר חברו פרופ’ עירית עמית־כהן, מרצה במחלקה לגיאוגרפיה וסביבה באוניברסיטת בר אילן, וד"ר רינה (רייניץ) אידן, מרצה במחלקה ללימודי ארץ ישראל בבית ברל. הכותבות מוכרות כחוקרות בכירות של השרון, המכירות לעומק את נכסי ונופי השרון ואת עברו ההיסטורי של המקום. בספר זה חולקות מחברות הספר את ידיעותיהן ואת אהבתן לשרון עם הציבור הרחב.
 
ניתן לרכוש את הספר ‘השרון וכל נתיבותיו’ בחנות הספרים של יד בן-צבי, כתובת: אבן גבירול14, רחביה, ירושלים.
שעות פתיחה: בימים א-ה בין השעות8:00-15:00
טלפון:02-5398833 | פקס 02-5398838
ובאתר האינטרנט של יד בן- צבי
מחיר לצרכן:99 ש"ח

אין תגובות

השאר תגובה