פורים בצל הקורונה: האם יבוטלו העדלאידעות ואירועי פורים בהוראת משרד הבריאות?

הנחיות משרד הבריאות
הנחיות חדשות של משרד הבריאות עקב התפשטות נגיף הקורונה | צילום: Pexels

עשרות אירועי העדלאידע שמתוכננים לשבוע הבא לקראת פורים נמצאים בסכנת ביטול משל חשש מוירוס הקורונה שהגיע לארץ.

בהודעה של משרד הבריאות שיצאה עכשיו נאמר כי ייאסרו החל מהיום קיום של אירועים גדולים מ-5,000 משתתפים בעקבות הבידוד שנכפה על אוהדי מכבי תל אביב שנכחו ביציע 8 וכניסת 1,000 תלמידי בית הספר ברנר לבידוד.

בעקבות ההחלטה הזאת של משרד הבריאות, אירועי עדלאידע בכל הארץ בסכנת ביטול. אם זכיתם ואתם לא בבידוד, תוכלו למצוא פעילות לפורים במקום פחות הומה בריכוז אירועי פורים 2020.

 

האם יבוטלו העדלאידות
ואירועי פורים בעקבות נגיף הקורונה?

ביום שלישי (4.3) בצהריים כינס משרד הבריאות את העיתונות. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, הודיעו על הנחיות חדשות על פי החלטת משרד הבריאות, לאור הסכנה בנגיף הקורונה המתפשט. יאסרו התקהלויות מעל 5,000 איש וכנסים בינלאומיים בשל התפרצות הנגיף במדינות מחוץ לארץ, וחשש שהנגיף גם יתפשט בציבור בישראל.

ראש הממשלה נתניהו חידד עד כמה יש להישמר באומרו: “צריך להקפיד הקפדה אדירה על היגיינה אישית. זה אומר לעשות דבר שהוא נגד האופי שלנו … להימנע מלחיצת ידיים. אני לוקח על עצמי להיות הראשון שאומר לכם פשוט לחדול מלחיצת יד, כפי שאני עושה. אתם יכולים לאמץ את השיטה ההודית או להגיד שלום, אבל תמצאו דרך, כל דרך, להימנע מלחיצות יד”.
הוסיף גם כי התכנסויות והתקהלויות גדולות יאסרו בשל החשש מהפצת הנגיף, ושיבח את משרד הבריאות, מד”א ומשרדי הממשלה על ההחלטה ואת הציבור על השמירה על הסדר וההוראות.

הרב יעקב ליצמן, שר הבריאות, הוסיף: “… לא נהסס לעשות שום דבר, גם אם זה לא פופולארי. אנחנו ממונים על הבריאות, זה אחריות של משרד הבריאות, של ראש הממשלה, ואנחנו נעשה את הכל להחמיר כמה שצריך. כנסים מעל 5,000 איש אנחו לא נאפשר, עד 5,00 נאפשר”. בנוסף ביקש מאנשים ששהו בחו”ל הרבה זמן ובמדינות: שוויץ, צרפת, אוסטריה וגרמניה להימנע מלהסתובב במקומות הומים.

בנוסף, נכנס לבידוד גם מי ששב מהמדינות: סין | יפן | איטליה | תיאלנד | קוריאה הדרומית | הונג קונג | סינגפור | מקאו.

 

לאתר משרד הבריאות: לחצו כאן…

 

אין תגובות

השאר תגובה