פלא ירוק במדבר-הגן הבוטני האורגני של אילת

פלא ירוק במדבר – הגן האקולוגי של אילת

הגן הבוטני של אילת הוא גן אורגני אקולוגי במיקום ייחודי, בו תמצאו אוסף צמחים נדיר שהחל דרכו עם זרעים שנאספו מכל קצוות תבל. הזרעים הונבטו וגודלו במקום, זה לצד זה, בהרמוניה, ללא שיוך גיאוגרפי, באדמת מדבר מחוזקת במצע קומפוסט בלבד. טרסות נבנו לאורך השנים, אבן על אבן כדרכי האבות, במטרה לייצר משטחי גידול מאוזנים ולהתגבר על המליחות הגבוהה במים ובקרקע. כך, על אף תנאי מזג האוויר הקיצוניים וכמות המשקעים המזערית, פורח לו גן מיוחד עשיר ומגוון.

לצד צמחייה מקומית כעץ השיטה, שיח אברהם ודקל הדום, מלבלבים הקוקוס, השקד הקובני, הבאובב וצמחים אקזוטיים נוספים, תמצאו בגן מסלולי הליכה המתפתלים בין טרסות אבן ונחל מפכפך, פינות ישיבה בהן ניתן להנות מריחות הפריחה, קולות הציפורים ולברוח מהמולת הטיילת של אילת. בגן הבוטני מיצפורים מוצלים המשקיפים על הרי אדום וים סוף ואטרקציה ייחודית – יער הגשם, ערפל מרענן של מים מזוקקים המאפשר גידולים טרופיים תחת כיפת השמיים, בלב המדבר.

הגן הבוטני הוא חלק מהחווה האורגנית שהוקמה בשנת1998 על שרידיו של מוצב צבאי בכניסה לאילת וניתן עדיין לעבור בתעלת לוחמים אמיתית.
החווה פועלת על טהרת התפיסה האורגנית והיא נסמכת על ניהול מערכת סביבתית של גידולים חקלאיים ללא התערבות כימיקלים וחומרי הדברה.
עוד במקום: מרכז מבקרים, מזנון, משתלת הגן, גלידות, שתייה קרה, מוצרי נוי סולריים  קפה אורגני, תה מצמחי החווה, מתנות, מזכרות ועוד. 

ניתן לתאם מראש בגן הבוטני סיורים מודרכים, הפעלות, סדנאות לקבוצות, אירועי יום וערב.

אין תגובות

השאר תגובה